WRC Japan – Evansu pobeda u Toyoti, Neuvilleu prva ikada titula u Hyundaiju nakon što je Tannak upropastio svoju šansu
WRC Japan – Evansu pobeda u Toyoti, Neuvilleu prva ikada titula u Hyundaiju nakon što je Tannak upropastio svoju šansu. Pored toga, Toyota je došla do konstruktorske titule u pravom trileru u Japanu. Elfin Evans je pobedio u finalu sezone svetskog reli šampionata u Japanu, dok je Toyota ugrabila titulu proizvođača u trileru Power Stage nakon što je Thierri Neuville već bio krunisan svetskim šampionom. Evans i suvozač Skot Martin ostvarili su svoju prvu WRC pobedu u sezoni za Toyotu nakon što je Ott Tanak u Hyundaiju ispao iz udobnih 38 sekundi prednosti nakon udesa u etapi 17, a što je Hiundai timskom kolegi Neuvilleu i suvozaču Martijnu Vidaegheu donelo prvu WRC titulu u dramatičnim okolnostima. Tanakov udes preokrenula je i bitku za titulu proizvođača između Hyndaija i Toyote na glavu, a prednost prvog od 11 poena je izbrisana. Neverovatno, oba tima koja su krenula u poslednju Power Stage su bila izjednačena u bodovima, ali Toyota je na kraju trijumfovala zahvaljujući inspirisanoj vožnji Sebastijena Ogiera.
Evans je pobedio u reliju za 1m27.3s od Tojotinog timskog kolege Ogija, dok je Adrien Fourmaux iz M-Sport-Forda završio svoju solidnu WRC sezonu sa petim podijumom na trećem mestu [+1m55.6s]. Japanske nemilosrdne i krivudave asfaltne etape ponovo su isporučile zahtevan reli. Sve do svoje nesreće u nedelju, Tanak je bio klasa na terenu, dok je svetski šampion 2019. činio sve što je mogao da održi svoje tanke nade za titulu vodeći na reliju. Tanak je prešao u vođstvo nakon druge faze pre nego što je nakratko izgubio prednost od prošlogodišnjeg pobednika iz Japana Evansa, koji je predvodio Toyotin nalet nakon što su timske kolege Ogier i Takamoto Katsuta pokupili probušene pneumatike. Ogier je izgubio dva minuta da promeni točak dok je Katsuta uspeo da dovede svoj GR Yaris do cilja, izgubivši samo minut. Problemi su pokrenuli borbu za titulu proizvođača u pravcu Hyundaija. Tanak i Neuville su održali jedan-dva nakon trećeg specijalca pre nego što je Neuvillea pogodila drama u njegovoj potrazi za prvom svetskom titulom. Iznenadni gubitak snage uzrokovan kvarom turbo motora na Neuville-ovom i20 N vratio je borbu za titulu vozača ka timskom kolegi Tanaku.
Bez prava na pomoć i servs tima u petak, Neuville nije mogao da reši problem i zbog toga je izgubio više od sedam minuta. Neuville je pao na 15. mesto i van pozicije sa poenima, a Belgijancu je od poslednjeg WRC vikenda bilo potrebno samo šest bodova da obezbedi titulu. Tanak je napravio svoj prvi ozbiljan potez u petoj fazi, uzimajući 14,4s od Evansa da bi došao do udobnog vođstva, koje je iznosilo 20,9s na kraju devete faze sa Fourmauxom trećim, Katsutom četvrtim i Ogierom petim. Evans je odgovorio na Tanakov impresivan tempo u subotu ujutru kako bi smanjio jaz na 15,3s nakon etape 12 koja je otkazana pre nego što su Tanak ili Evans mogli da se pozabave putem kada je neovlašćeno vozilo probilo bezbednosni punkt i uvelo se na binu. Incident je predmet istrage FIA-e. Borbe da preokrenu GR Iaris zaustavile su Evansov napad popodne.
Ovo u kombinaciji sa zadivljujućim vremenom na etapi iz Tanaka ostavilo je Evansa 38s da se zaleti u poslednjih pet etapa u nedelju. Ogier je isporučio snažan tempo kako bi se popeo na treće mesto ispred Fourmauxa i Katsute, koji su imali sreću da prežive okretanje na 12. brzincu koji je koštao lokalnog heroja, a koji je dobio instrukcije od Toyote da igra timsku igru. Gregoar Munster iz M-Sporta pokazao je impresivan tempo i zauzeo šesto mesto ispred Neuvillea, koji je završio zapanjujuću borbu. Bitka za pobedu u reliju i šampiona i vozača i proizvođača okrenuta je naglavačke posle 17. etape, kada je Tanak uhvatio desnu klizavu stranu druma, što je rezultiralo dramatičnim udesom koji je Neuvilleu doneo titulu Evansa u reliju. Evans je imao hrabrosti da osvoji pobedu i zapečati drugo mesto u šampionatu dok je Toyota ugrabila krunu proizvođača na Pover Stage-u. Neuville i Mikelsen su za Hyundai dali sve u završnoj fazi, a ovaj je čak i široko uleteo u drvo, ali ni to nije bilo dovoljno da obezbedi konstruktorsko prvenstvo. Ogier je pobedio na Power Stage-u sa 1,9s ispred Neuville-a sa Evansom trećim i Katsutom četvrtim, što je bilo dovoljno da se otme titula od Hyundaija.
Show Comments