Porsche se vraća na benzince, barem delimično, priznajući da je plan o potpunoj elektrifikaciji, barem za sada, nemoguć
Porsche se vraća na benzince, barem delimično, priznajući da je plan o potpunoj elektrifikaciji, barem za sada, nemoguć. Porsche je shvatio da ljudi i dalje žele automobile na benzin, priznajući nedavno da usvajanje EV ne ide po planu. Zaista, prodaja potpuno električnog tandema Taycan limuzine i karavana pala je za neverovatnih 50% na globalnom nivou do trećeg kvartala 2024. Automotive News Europe sada citira glavnog finansijskog direktora kompanije koji kaže da je novi plan da se „reaguje u našem proizvodnom ciklusu“ nastavkom ulaganja u motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Lutz Meschke je rekao da će Porsche ulagati novac u benzinske motore za Cayenne i Panameru. Kao što je već najavljeno, V-8 ostaje na duge staze jer će doživeti 2030-te, barem u SUV-u Cayenne.
Zanimljivo je da je finansijski direktor otišao korak dalje i priznao da bi budući modeli, prvobitno zamišljeni kao EV, mogli da se pretvore u derivate sa SUS motorima: „Trenutno razmatramo mogućnost da prvobitno planirana potpuno električna vozila imaju hibridni pogon ili motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Trenutno smo usred donošenja konceptualnih odluka. Ono što je jasno je da ćemo se držati motora sa unutrašnjim sagorevanjem mnogo duže”, rekao je Meschke.
To je lakše reći nego učiniti s obzirom da se očekuje da će se svi budući Porsche modeli voziti na namenskoj platformi za električni automobil. Kao što može pretpostaviti, Meschke nije precizirao kojim budućim električnim vozilima bi se mogli pridružiti kolege sa benzinskim motorima. Smatramo da je veliki SUV sa tri reda sedišta (za sada pod razvojnim kodom K1) jedan od potencijalnih kandidata. Luksuzni i velik budući SUV će biti pozicioniran iznad modela Cayenne kada stigne u drugoj polovini tekuće decenije. Za sada i prema onome što znamo, K1 je EV, ali s obzirom na izjavu finansijskog direktora, to bi se moglo promeniti. Naravno, ono što zaista želimo je da nova generacija modela 718 i dalje ima benzinske motore. Aktuelni modeli Boxster i Cayman biće povučeni do kraja 2025. godine kada je planirano da stignu njihove zamene ali u EV formi pogona. Razvoj ovih modela je do sada uglavnom završen, tako da smo oprezni u pogledu mogućnosti da ih vidimo i sa benzinskim motorima. Segment sportskih automobila je mali, tako da matematika možda neće ići u korist modela Porsche 718 sa dve vrste pogona, električnim i benzinskim.
Po pitanju ostalih modela, Macan prethodne generacije sigurno neće živeti posle 2026. Njegova zamena je već stigla i to samo i potpuno električna. Može li Porsche pronaći način da u popularni Macan ugura benzinski motor? Ili će samo još jednom osvežite model prve generacije? Neki bi tvrdili da je bilo koje rešenje neophodno s obzirom na to da je manji od dva crossovera kompanije istorijski bio jedan od njenih najbolje prodavanih modela koje Porsche proizvodi. Bio je najpopularniji 2021. i odmah iza Kayena 2022. i 2023. godine. Što se tiče 911, Porsche nema nameru da lansira potpuno električni model ove decenije. Međutim, proces elektrifikacije je već počeo sa novim hibridnim GTS-om. Model 911 Turbo sledeće godine će takođe biti hibrid.
Show Comments