Musk želi zakone koji odgovaraju Tesli i preporučuje ukidanje zahteva za prijavljivanje saobraćajnih nesreća koje odavno forsira
Musk želi zakone koji odgovaraju Tesli i preporučuje ukidanje zahteva za prijavljivanje saobraćajnih nesreća koje odavno forsira. Trampov tranzicioni tim želi da nova administracija odustane od zahteva za prijavljivanje saobraćajnih nesreća kojem se odavno protivi Tesla Inc. Elona Maska, a prema dokumentu koji je video Rojters, što je potez koji bi mogao da osakati sposobnost vlade da istražuje i reguliše bezbednost vozila sa sistemima autonomne vožnje. Musk, najbogatija osoba na svetu, potrošio je više od četvrt milijarde dolara pomažući Trampu da bude izabran za predsednika u novembru. Uklanjanje odredbe o prijavljivanju sudara posebno bi koristilo kompaniji Tesla, koja je većinu nesreća – više od 1.500 – prijavila saveznim sigurnosnim regulatorima u okviru programa. Tesla je bio meta istraga Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na autoputevima (NHTSA), uključujući tri koje proizilaze iz podataka.
Preporuka da se ukine pravilo prijavljivanja sudara došla je od tranzicionog tima zaduženog za izradu 100-dnevne strategije za automobilsku politiku. Grupa je tu meru nazvala mandatom za “prekomerno” prikupljanje podataka, pokazuje dokument u koji je Reuters imao uvid, a Musk i Tesla nisu odgovorili na zahteve za komentar.
Džejson Miler, Trampov viši savetnik za tranziciju, rekao je u utorak da preporuke dolaze od „autsajdera koji nemaju ulogu u kreiranju politike administracije“. Reuters nije mogao da utvrdi kakvu je ulogu, ako je ima, Musk možda imao u izradi preporuka za prelazni tim ili verovatnoću da će ih administracija usvojiti. Alijansa za automobilske inovacije, trgovinska grupa koja predstavlja većinu velikih američkih proizvođača automobila osim Tesle, takođe je kritikovala ovaj zahtev kao težak. Reutersova analiza NHTSA podataka o nesrećama pokazuje da je Tesla odgovoran za 40 od 45 fatalnih nesreća prijavljenih NHTSA do 15. oktobra. Među nesrećama u Tesla automobilima, koje je NHTSA istraživao u skladu sa odredbom, bila je fatalna nesreća 2023. u Virdžiniji u kojoj je vozač koji je koristio funkciju „Autopilot“ u automobilu udario u prikolicu tegljača i u Kaliforniji iste godine kada je Tesla sa uključenim autopilotom udario u vatrogasno vozilo, ubivši vozača i povredivši četiri vatrogasca.
Prijavljivanje saobraćajnih nesreća
NHTSA ima takozvani stalni opšti nalog za Prijavljivanje saobraćajnih nesreća od strane proizvođača automobila ako su, između ostalih faktora, napredne tehnologije za pomoć vozaču ili tehnologije autonomne vožnje bile angažovane u periodu od 30 sekundi do udara,. Pored odbacivanja pravila izveštavanja, preporuke pozivaju administraciju da „liberalizuje“ regulaciju autonomnih vozila i da donese „osnovne propise koji će omogućiti razvoj“ industrije. U oktobarskom finansijskom izveštaju Tesle, Musk je pozvao na „federalni proces odobrenja za autonomna vozila“, a ne na skup državnih zakona koje je nazvao „neverovatno bolnim“ za sprovođenje. Rekao je da će iskoristiti svoju poziciju „cara“ za efikasnost vlade, mesto koje mu je Tramp obećao, da podstakne takve regulatorne promene. Nakon izbora, Tramp je imenovao Maska da vodi novoformirano Odeljenje za vladinu efikasnost da savetuje „spoljne vlade“ o smanjenju federalnog osoblja, potrošnje i propisa.
Više podataka, više udesa
Tesla je među najistaknutijim proizvođačima automobila koji razvijaju napredne funkcije pomoći vozaču, koje mogu pomoći pri promeni kolovozne trake, prilagođavanju brzine vožnje i upravljanju. Teslin autopilot i sistemi „potpuno autonomne vožnje“, koji zapravo nisu potpuno autonomni, bili su pod intenzivnom kontrolom u tužbama i krivičnoj istrazi američkog pravosuđa koje ispituje da li je Tesla preuveličao mogućnosti samostalnog upravljanja svojim vozilima, dovodeći investitore u zabludu i ugrožavajući učesnike u saobraćaju.
Show Comments