fbpx

Nissan objašnjava svoje trenutno stanje

Nissan se našao u situaciji da ima brojne modele koji su odavno trebali biti zamenjeni naslednicima

Nissan se globalno našao u nezavidnoj situaciji da ima velik broj modela koje bi trebalo zameniti novima. Manji je problem što su sportski 370Z i GT-R stari već više od 10 godina, obzirom da od njih marka ne živi, ali i brojni drugi modeli zašli su u “zrele” godine, a naslednici ili kasne ili nisu ni na pomolu. Iako za sada Nissan još uvek dobro prodaje ono što proizvodi, novine su neophodne.
COO Nissana Ashwani Gupta, je za britanski Car magazin objasnio kako i zašto se marka našla u ovakvoj situaciji: “ Kompanija se prebrzo širila. To je bio plan bivšeg prvog čoveka Carlosa Ghosna, čiji cilj je bio globalni tržišni udeo od 8%, i zbog čega je forsirao masivnu ekspanziju. Rezultat toga je da se Nissan našao u situaciji da ima veliku modelnu ponudu u kojoj su i ostareli modeli, a koju u tom obimu ne m ože da održava”.
Da li ta poruka Gupte znači da će Nissan biti prinuđen da “razredi” modelnu ponudu? Ne nužno. Kao i svi ostali, marka mora pravi zaokret ka hibridnim i PHEV vozilima, a u skladu sa tim biće prilagođena modelna ponuda, kao što to najavljuje Ariya. Iako evidentno neke novine, nama bitne, kao što je novi Qashqai kasne, a pandemija koja je okovala svet svakako je odmogla u realizaciji planova, Nissan ima dosta toga novog što će uskoro stići do salona, ali marka već najavljuje da će uskoro polovina onoga što proda u Evropi biti na struju.

Što se pomenutih sportista tiče, oni će teško opstati, barem u aktuelnom formatu, obzirom da je ispunjavanje eko normi sa njihovim naslednicima velik i skup zalogaj, koji se teško može isplatiti. Doduše, dobra vest za sve potencijalne kupce naslednika 370Z je da naslednik uskoro stiže. U agendi kompanije stoji smanjivanje troškova kao i kod svih ostalih, što će svakako izazvati racionalizaciju modelne ponude na tražene i dobro prodavane modele u segmentima u kojima se marka dobro pozicionirana. Grupta najavljuje i da će se saradnja sa Renaultom i Mitsubishijem produbiti, i postati efikasnija.
Nissan ne krije da se fokusira na Japan, SAD i Kinu kao svoja najveća tržišta, kao i da je ambicije od 8% tržišnog udela smanjio na razumnijih 6%, koji uz globalni pad prodaje vozila zbog pandemije takođe može biti teško ostvariv sve do 2023. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Debitovao osveženi Porsche Macan bez Turbo verzije

Porsche je predstavio osveženi Macan za 2022. godinu, a iz ponude izbacio verziju sa ...

Lynk & Co. Zero EV obećava ozbiljne performanse

Kineski auto gigant Geely je nedavno otkrio svoju modularnu EV platformu koju će koristiti ...

Visoke stope manipulacije sa brojačem kilometara

Visoke stope manipulacije sa brojačem kilometara u Srbiji ukazuju da lokalni propisi nisu dovoljno ...

Možda se Lotus Elan ipak pojavi

Pre devet godina Lotus je među čak pet koncepata predvideo i Elan, od kojeg ...

Toyota predstavlja Corollu Cross Hydrogen Concept

Toyota Corolla Cross Hydrogen Concept jedan je od pravaca razvoja Toyote na putu ka ...

Ne maši ručicama u LeMansu!

Strasti i analize nakon LeMansa se još nisu stišale. Trećeplasirana posada u generalnom plasmanu ...