Dakar 2025 – Yazeed Al-Rajhi pobednik u T1 konkurenciji najsnažnijih automoblia, a zaostatak drugoplasiranog je četiri minute
Dakar 2025 – Yazeed Al-Rajhi pobednik u T1 konkurenciji najsnažnijih automoblia, a zaostatak drugoplasiranog je četiri minute, čak i manje od toga. Al-Rajhi nadmašio je fabričkog Tojotinog vozača Henka Lategana u Hilux-u vozeći za privatni Overdrive tim da bi ostvario pobedu protiv svih očekivanja na reliju Dakar. Sa novopridošlim proizvođačima Fordom i Daciom koji su ovogodišnji reli iskoristili za prikupljanje iskustava i sa prošlogodišnjim pobednikom Audijem koji se povukao iz takmičenja, 47. izdanje Dakara je zapravo bila gotova stvar za tom GR Tojota. Ali dok je japanski proizvođač izašao sa čak pet fabričkih automobila, privatnik Al-Rajhi je bio taj koji je uzeo glavni zgoditak za svoj Overdrive tim nakon dve nedelje relija i to u svojoj matičnoj zemlji, Saudijskoj Arabiji.
Najduže je Lategan imao prednost nad Al-Rajhijem u ukupnom plasmanu, a Južnoafrikanac je iskoristio svoju doslednost da zadrži prednost u odnosu na rivala koji je bio brži u čistom tempu. Činilo se da je Lategan učvrstio svoje šanse za pobedu nakon što je u ponedeljak osvojio osmu etapu, ali greška u navigaciji na početku sledećeg testa u Haradhu predala je vođstvo Al-Rajhiju i širom otvorila reli. Fabrički vozač Tojote se oporavio na etapi 10 u svom pokušaju da ponovo uspostavi status kuo, ali njegov nedostatak hrabrosti na dinama je postao njegova propast dok je Dakar išao sve dublje u pustinju Empty Quarters. Slab nastup pretposlednjeg dana odlučio je reli u korist Al-Rajhija, pri čemu je saudijski vozač iskoristio priliku da preuzme vođstvo. Ovaj 43-godišnjak je pokazao svoju snagu time što je i privremeno pobedio na napornom 48-satnom testu u Biši, nakon što ga je upravo ta faza primorala na odustajanje pre 12 meseci. Iako je rezultat kasnije revidiran u korist njegovog timskog kolege Rokasa Bačiuske, nastup je postavio Al-Rajhija kao Lateganovog najjačeg rivala u onome što se pokazalo kao trka dva vozača za pobedu. Bilo je nekih posustajanja na putu do pobede Al-Rajhija, uključujući zakašnjenje na etapi 10, gde je igubio devet minuta u odnosu na Lategana, ali brz oporavak sledećeg dana zapečatio mu je pobedu. Konačna razlika između dva vozača bila je 3m57s.
Najbolji plasman od ostalih pripao je Matijasu Ekstromu, koji je na Fordovom debiju u Dakaru završio sa 20m 21sec. manje od pobednika kao treći. Sa Carlosom Sainzom Starijim kojem je FIA zabranila nastavak takmičenja nakon što je oštetio zaštitni kavez svog Ford Raptora u prevrtanju već na 2. etapi, uvek pouzdani Ekstrom je preuzeo mantiju američkog proizvođača i postigao svoj lični najbolji rezultat u Dakaru. Šveđanin se redovno borio za pojedinačne pobede u etapama i konačno je odneo pobedu na etapi 11 i osvojio treće mesto na podijumu. Njegov rezultat je značio da je Ford uspeo da pobedi kolegu novajliju Dačiju, pošto je frustrirani Naser Al-Attiyah završio četvrti u najboljem od Sandridersa. Poput Forda, Dacia brend Renault Grupe, takođe je zadobio rani udarac kada je Sebastijen Loeb morao da se povuče sa relika zbog oštećenog automobila. Pošto je Loeb otišao, Al-Attiyah je i dalje bio brži od Ekstroma u tempu, ali četiri minuta kazna za prekoračenje brzine i 10-minutni dodatak vremena za gubitak rezervnog točka na etapi 5 značili su da je on gubio ono što je dobijao.
Katarski vozač je hrabro uzvratio u drugoj nedelji, konačno ostvarivši istorijsku pobedu za marku Dacia na devetom testu, ali greška u navigaciji na etapi 10 prekinula je sve nade da će osvojiti podijum. Iza Al-Attiyaha, Mitch Guthrie Jr završio je solidno peti na svom debiju u kategoriji Ultimate, podržavajući učinak Fordovog timskog kolege Ekstroma. Južnoafrička marka Century nije uspela da postigne pobedu u Dakaru 2025, ali je Matje Seradori završio na respektabilnom šestom mestu i nešto više od sat vremena manje od pobednika Al-Rajhija. X-raid je ove godine ponovo oživeo na Dakaru jer je zamenio dizel motor na svom Miniju sa benzinskim. Gijom de Mevijus je postigao prvu etapnu pobedu za britansku marku od 2021. godine, dok je timski kolega Žoao Fereira završio na osmom mestu u ukupnom plasmanu, iza Huana Kruza Jakopinija iz Overdrivea. Set Quintero je postigao dve pobede u etapama, ali nikada nije bio u borbi za ukupnu pobedu nakon muka u 48-satnom testu i problema sa pneumaticima na etapi 4. Završio je deveti u konačnom redosledu, pošto je Brajan Baragvanat iz Centurija zaokružio prvih 10.
Poz | Vozač | Automobil | Vreme/Zaost. |
1 | Yazeed Al-Rajhi | Toyota | 52h52m15s |
2 | Henk Lategan | Toyota | 3m57s |
3 | Mattias Ekstrom | Ford | 20m21s |
4 | Nasser Al-Attiyah | Dacia | 23m58s |
5 | Mitch Guthrie Jr | Ford | 1h02m10s |
6 | Mathieu Serradori | Century | 1h12m04s |
7 | Juan Cruz Yacopini | Toyota | 1h57m47s |
8 | Joao Ferreira | Mini | 2h15m57s |
9 | Seth Quintero | Toyota | 2h20m04s |
10 | Brian Baragwanath | Century | 2h59m26s |
U konkurenciji motociklista, Daniel Sanders je današnju poslednju etapu od ukupno 131 kilometar odvezao pažljivo, znajući da može da dobije sve, ali da izgubi sve ako nepotrebno rizikuje. Etapu je završio kao šesti, ali je Dakar Reli 2025 na fvaričkom KTM-u završio kao pobednik, ostavivši druplasiranog Španca Schareina na fabričkoj Hondi za 8 min 50 sec i 14 min 46 sec. trećeplasiranog Adriena Van Beverena takođe na fabričkoj Hondi.
Show Comments