fbpx

Dakar 2025 – Yazeed Al-Rajhi pobednik

Dakar 2025 – Yazeed Al-Rajhi pobednik u T1 konkurenciji najsnažnijih automoblia, a zaostatak drugoplasiranog je četiri minute

Dakar 2025 – Yazeed Al-Rajhi pobednik / Foto: A.S.O. F.Le Floc’h DPPI

Dakar 2025 – Yazeed Al-Rajhi pobednik u T1 konkurenciji najsnažnijih automoblia, a zaostatak drugoplasiranog je četiri minute, čak i manje od toga. Al-Rajhi nadmašio je fabričkog Tojotinog vozača Henka Lategana u Hilux-u vozeći za privatni Overdrive tim da bi ostvario pobedu protiv svih očekivanja na reliju Dakar. Sa novopridošlim proizvođačima Fordom i Daciom koji su ovogodišnji reli iskoristili za prikupljanje iskustava i sa prošlogodišnjim pobednikom Audijem koji se povukao iz takmičenja, 47. izdanje Dakara je zapravo bila gotova stvar za tom GR Tojota. Ali dok je japanski proizvođač izašao sa čak pet fabričkih automobila, privatnik Al-Rajhi je bio taj koji je uzeo glavni zgoditak za svoj Overdrive tim nakon dve nedelje relija i to u svojoj matičnoj zemlji, Saudijskoj Arabiji.

Dakar Reli / Toyota / Foto : A.S.O. C. Lopez

Najduže je Lategan imao prednost nad Al-Rajhijem u ukupnom plasmanu, a Južnoafrikanac je iskoristio svoju doslednost da zadrži prednost u odnosu na rivala koji je bio brži u čistom tempu. Činilo se da je Lategan učvrstio svoje šanse za pobedu nakon što je u ponedeljak osvojio osmu etapu, ali greška u navigaciji na početku sledećeg testa u Haradhu predala je vođstvo Al-Rajhiju i širom otvorila reli. Fabrički vozač Tojote se oporavio na etapi 10 u svom pokušaju da ponovo uspostavi status kuo, ali njegov nedostatak hrabrosti na dinama je postao njegova propast dok je Dakar išao sve dublje u pustinju Empty Quarters. Slab nastup pretposlednjeg dana odlučio je reli u korist Al-Rajhija, pri čemu je saudijski vozač iskoristio priliku da preuzme vođstvo. Ovaj 43-godišnjak je pokazao svoju snagu time što je i privremeno pobedio na napornom 48-satnom testu u Biši, nakon što ga je upravo ta faza primorala na odustajanje pre 12 meseci. Iako je rezultat kasnije revidiran u korist njegovog timskog kolege Rokasa Bačiuske, nastup je postavio Al-Rajhija kao Lateganovog najjačeg rivala u onome što se pokazalo kao trka dva vozača za pobedu. Bilo je nekih posustajanja na putu do pobede Al-Rajhija, uključujući zakašnjenje na etapi 10, gde je igubio devet minuta u odnosu na Lategana, ali brz oporavak sledećeg dana zapečatio mu je pobedu. Konačna razlika između dva vozača bila je 3m57s.

Dakar Reli 2025 / Ford / Eksrom / Foto: A.S.O. A.Vincent / DPPI

Najbolji plasman od ostalih pripao je Matijasu Ekstromu, koji je na Fordovom debiju u Dakaru završio sa 20m 21sec. manje od pobednika kao treći. Sa Carlosom Sainzom Starijim kojem je FIA zabranila nastavak takmičenja nakon što je oštetio zaštitni kavez svog Ford Raptora u prevrtanju već na 2. etapi, uvek pouzdani Ekstrom je preuzeo mantiju američkog proizvođača i postigao svoj lični najbolji rezultat u Dakaru. Šveđanin se redovno borio za pojedinačne pobede u etapama i konačno je odneo pobedu na etapi 11 i osvojio treće mesto na podijumu. Njegov rezultat je značio da je Ford uspeo da pobedi kolegu novajliju Dačiju, pošto je frustrirani Naser Al-Attiyah završio četvrti u najboljem od Sandridersa. Poput Forda, Dacia brend Renault Grupe, takođe je zadobio rani udarac kada je Sebastijen Loeb morao da se povuče sa relika zbog oštećenog automobila. Pošto je Loeb otišao, Al-Attiyah je i dalje bio brži od Ekstroma u tempu, ali četiri minuta kazna za prekoračenje brzine i 10-minutni dodatak vremena za gubitak rezervnog točka na etapi 5 značili su da je on gubio ono što je dobijao.

Dakar reli 2025 / Dacia Sandrider / Foto: A.S.O. C.Lopez

Katarski vozač je hrabro uzvratio u drugoj nedelji, konačno ostvarivši istorijsku pobedu za marku Dacia na devetom testu, ali greška u navigaciji na etapi 10 prekinula je sve nade da će osvojiti podijum. Iza Al-Attiyaha, Mitch Guthrie Jr završio je solidno peti na svom debiju u kategoriji Ultimate, podržavajući učinak Fordovog timskog kolege Ekstroma. Južnoafrička marka Century nije uspela da postigne pobedu u Dakaru 2025, ali je Matje Seradori završio na respektabilnom šestom mestu i nešto više od sat vremena manje od pobednika Al-Rajhija. X-raid je ove godine ponovo oživeo na Dakaru jer je zamenio dizel motor na svom Miniju sa benzinskim. Gijom de Mevijus je postigao prvu etapnu pobedu za britansku marku od 2021. godine, dok je timski kolega Žoao Fereira završio na osmom mestu u ukupnom plasmanu, iza Huana Kruza Jakopinija iz Overdrivea. Set Quintero je postigao dve pobede u etapama, ali nikada nije bio u borbi za ukupnu pobedu nakon muka u 48-satnom testu i problema sa pneumaticima na etapi 4. Završio je deveti u konačnom redosledu, pošto je Brajan Baragvanat iz Centurija zaokružio prvih 10.

Poz Vozač Automobil Vreme/Zaost.
1 Yazeed Al-Rajhi Toyota 52h52m15s
2 Henk Lategan Toyota 3m57s
3 Mattias Ekstrom Ford 20m21s
4 Nasser Al-Attiyah Dacia 23m58s
5 Mitch Guthrie Jr Ford 1h02m10s
6 Mathieu Serradori Century 1h12m04s
7 Juan Cruz Yacopini Toyota 1h57m47s
8 Joao Ferreira Mini 2h15m57s
9 Seth Quintero Toyota 2h20m04s
10 Brian Baragwanath Century 2h59m26s
Dakar Reli 2025 / KTM / Daniel Sanders / Foto: A.S.O. F.Gooden / DPPI

U konkurenciji motociklista, Daniel Sanders je današnju poslednju etapu od ukupno 131 kilometar odvezao pažljivo, znajući da može da dobije sve, ali da izgubi sve ako nepotrebno rizikuje. Etapu je završio kao šesti, ali je Dakar Reli 2025 na fvaričkom KTM-u završio kao pobednik, ostavivši druplasiranog Španca Schareina na fabričkoj Hondi za 8 min 50 sec i 14 min 46 sec. trećeplasiranog Adriena Van Beverena takođe na fabričkoj Hondi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lear se širi na GPS tehnologiju za autonomna vozila

Lear, poznati dobavljač automobilske elektronike i presvlaka za sedišta će preuzeti EXO Technologies, firmu ...

Formula 1 – Norrisu kvalifikacije u Mađarskoj

Formula 1 – Norrisu kvalifikacije u Mađarskoj koje su vožene na stazi Hungaroring, odlično ...

Korak po korak do Indy 500

Prve vožnje u okviru treninga za 500 milja Indianapolisa teku prema očekivanjima, barem kako ...

Već postoji Corvette sa motorom u sredini, i na prodaju je

Oni koji ne mogu da dočekaju Chevrolet C8 Corvette sa motorom u sredini, utehu ...

Hyundai Srbija isporučila prvih 12 Kona EV u Sombor

Hyundai Srbija isporučila prvih 12 od ukupno 24 vozila KONA EV somborskom taksi udruženju ...

Gotovo je sa SUS motorima u EU od 2035. godine

Evropska Unija je donela odluku kojom je praktično potvrđeno da je 2035 zabranjena prodaja ...