fbpx

Moto Test – Peda XDV 300

Moto Test – Peda XDV 300 je po ceni budžetni skuter koji donosi iznenađujuće mnogo kako kvalitetom izrade tako i vožnjom

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Moto Test – Peda XDV 300 je po ceni budžetni skuter koji donosi iznenađujuće mnogo kako kvalitetom izrade tako i vožnjom. Da, znamo da će dosta njih odmah, na pomen robne marke motocikala i skutera Peda imati svoj stav i apriori omalovažavanje, a da niti vide niti probaju. Naš stav se bazira na suprotnom, na onome što vidimo, pipnemo i probamo. I zbog toga test otvaramo sa konstatacijom da Peda XDV pozitivno iznenađuje po mnogo osnova.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Peda XDV 300 je model koji se pojavio 2024. godine kao novitet smešten u segment adventure skutera od 300 ccm, koji je postao opštepopularan isto kao i SUV kod automobila, a koji praktično svaki proizvođač skutera ima u svojoj ponudi. Naravno, jasno je da će malo ko skuterom krenuti u neke velike avanture van asfalta, ali modal je moda, koliko god iraconala bila. U Srbiji i regionu ovak model se može naći pod markom Peda, dok se recimo u Engleskoj prodaje pod markom i oznakom Lexmoto XDV 300.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Sa racionalne strane, Peda XDV 300 je skuter relativno kompaktnih dimenzija, kojim će se lako i efikasno provući kroz gradsku gužvu, lako parkirati, a isto tako, preko zime, kada se ne vozi, odložiti da ne zauzme preterano mnogo prostora. Dužina ovog skutera je 1.940 mm, međuosovinski razmak je 1.390 mm, visina 1.330 mm, širina 780 mm, a visina sedišta 800 mm. Masa skutera sa tečnostima je 168 kg, a maksimalna masa je 328 kg. Radi bolje ilustracije, kraći je 260 mm od Honde ADV350, međuosovinski razmak je kraći za 130 mm, sedište je za 5 mm više, ali je i 20 kg lakši i ima 2 litre veći kapacitet rezervoara. To znači da je znatno kompaktniji od standardnih maksi skutera u klasi 300-350 ccm, tim pre što je na točkovima od samo 13”.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

To kažu brojke, ali u tim brojkama ne piše da Peda XDV 300 deluje vrlo solidno i precizno izrađen skuter. Plastične oplate su vrlo čvrste, dobro uklopljene i nema ni traga osećaju da se radi o “jeftinom Kinezu”, naprotiv. Ovaj skuter ne deluje ništa lošije izrađen od modela renomiranih japanskih ili evropskih marki.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Isto važi i za dizajn. Peda XDV 300 je lep skuter. Da, sigurno se tu mogu naći stilski elementi “pozajmljeni” od Ducatija i modela iz ponude Piaggio Grupe, ali to konstatujemo kao kompliment, a ne kao manu. Zapravo, činjenica je da se kod modela kod dolaze iz Kine često teško može ući u trag ko je šta dizajnirao ili projektovao, ali krajnji rezultat uopšte ne mora biti loš. Nama deluje da je po pitanju stila prste umešao italijanski dizajn studio. A tako nešto uopšte nije isključeno, obzirom da je kineski kapital u većoj ili manjoj meri ušao na sve strane, a i da se mnogo toga pod “renomiranim” markama proizvodi u Kini, pa apriori diskvalifikacije treba izbegavati.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Iako naš načelan stav nije da motocikl, skuter ili automobil treba birati prema opremi, u slučaju modela Peda XDV 300 moramo da odstupimo od pravila. Za početak, tu su prednji up side down amortizeri, i podesivi gasni amortizeri pozadi, što je iznenađenje, a još veće iznenađenje je njihov proizvođač – KYB!

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Kočioni sistem ima ABS i napred i pozadi, a Peda XDV 300 u standarnoj opremi ima “keyless” sistem, alarm, grejače ručica, sistem nadzora pritiska u pneumaticima, otključavanje sedišta i rezervoara “na dugme” i vetrobran podesiv u tri položaja. Tu je i kolorni LCD ekran od 5”, koji je veći od ekrana na Hondi ADV 350, ali i USB utičnica za punjenje na 12V. Malo li je na ovu skupoću…

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Kofer koji se nalazio na testiranom modelu ne spada u standarnu opremu, ali ga obzirom na kvalitet oberučke možemo preporučiti, tim pre što mu je cena 45.000, što za aluminijumski kofer nije previše.
Agregat je jednocilindarski, četvorotaktni vodom hlađeni, sa elektronskim ubrizgavanjem, radne zapremine 278 cm³, Euro 5 norme. Svojih 26 KS ostvaruje pri 8.258 o/min, uz maksimalni obrtni moment od 24 Nm pri 7.000 o/min. Po pitanju agregata mogu se naći informacije da je umešan Piaggio, kako konstrukcijom tako i licencom, ali te informacije ostavljamo kao nepotvrđene, mada ne i neosnovane.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Iako konstatujemo da je Peda XDV kompaktan skuter, ne kažemo da na njemu nema mesta. Upravljače je u ADV stilu širok i uz 800 mm visoko sedište dobija se vrlo prijatna, malo povišena pozicija sedenja. Sedište presvučeno veštačkom nappa kožom ne klizi i odlično je oblikovano. Vozači i preko 180 cm visine na ovom skuteru će naći sasvim dovoljno prostora i udobnu poziciju sedenja.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Iznenadio nas je vrlo tih starter agregata, koji skoro da stvara osećaj da jednocilindraš oživi gotovo iz potpune tišine. Prvi utisak nakon startovanja motora će malo razočarati zbog vibracija na “ler” gasu, koje nisu prevelike ali su prisutne. Međutim, već po polasku iz mesta, stvari se po pitanju vibracija potpuno menjaju. Ovo je izuzetno miran, tih i u radu uglađen agregat. Polazak iz mesta je mekan, isto kao i vožnja pri maloj brzini, što se pokazalo vrlo komforno za vožnju u gradu. Nema oštrih reakcija i iznenađenja na komandu gasa. Isporuka snage je linearna i prijatna.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Iako deluje da su točkovi od 13” premalog prečnika da bi obezbedili stabilnost pri većim brzinama, Peda XDV 300 pokazuje drugačije. Iako je formalno ADV skuter sa nešto dužim hodovima oslanjanja, ogibljenje je dosta tvrdo trimovano, pogotovo prednje, što nije postavka za terensku vožnju. Međutim, Peda XDV 300 kombinacijom trima ogibljenja prednjeg i zadnjeg točka u praksi sasvim uspešno upija neravnine, a u krivinama sa neravnim asfaltom vozaču uliva osećaj dobrog kontakta sa pologom. Ovo je ekonomično prevozno sredstvo. Ako se ne preteruje sa gasom i sprintanju iz mesta, potrošnja će biti oko 3.5 litara, što uz velik rezervoar od 13.5 litara obećava retko zaustavljanje na benzinskim pumpama.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Maksimalna brzina je 130 km/h, ali subjektivno, deluje da sasvim pristojnih 100 km/h ovaj skuter održava sa lakoćom, bez buke i vibracija, uz solidnu zaštitu od vetra. Kao i kod modela Peda RX401, konstatujemo da bi kočnice mogle biti za nijansu uverljivije. Zapravo, zasustavna sila je sasvim adekvatna, ali je potrebno nešto više stegnuti ručice kočnica nego što vozač smatra da je dovoljno. Doduše, test model je bio skoro potpuno nov, sa malo preko 800 pređenih kilometara, pa je moguće da će se vremenom i ovaj utisak promeniti.

Test – Peda XDV 300 / Foto Dmotion.rs

Međutim, naš dobar utisak o modelu Peda XDV 300 se neće promeniti. Za cenu od 3.900 evra kupuje se udobno, kvalitetno izrađeno i okretno prevozno sredstvo sa tri godine fabričke garancije. Da li je za “avanture” van asfalta? Pa, po nama nije, ali ako se želi skuter takvog imidža svoju XDV oznaku sasvim opradvava. Peda XDV 300 je skuter koji možemo, pa i moramo nazvati budžetni, ali na kojem vlasnik ni na čemu nije zakinut zbog finansijski racionalnog izbora. A činjenica je i da pod robnom markom Peda stižu sve kvalitetniji dvotočkaši koje, ako se razmišlja o nabavci skutera ili motocikla, treba uzeti u ozbiljno razmatranje. Svakako, prva prilika je Motopassion 2025. sajam koji je upravo u toku, ali i nakon sajma vredi posetiti salone ovlašćenih distributera ove marke.

Model

Peda XDV 300

Dužina x širina x visina mm 1.940 x 780 x 1.330
Međuosovinski razmak (mm) 1390
Klirens od tla mm /
Masa motocikla sa tečnostima (kg.) 168
Ram Čelični, cevasti
Prednje oslanjanje Up side down
Zadnji amortizeri Gasni / Podesivi
Visina sedišta mm 800
Kočnice napred Dvoklipne / ABS
Kočnice pozadi Jednoklipne / ABS
Rake / trail /
Agregat Euro 5
Broj cilindara 1
Broj ventila po cilindru 4
Radna zapremina (ccm) 279
Prečnik x hod klipa 75 x 63 mm
Snaga KS pri o/ min. 26 KS pri 8.250
Maksimalni obrtni moment Nm pri o/ min. 24 / 7.000 o/min
Menjač Variator
Gume napred / pozadi 110/70 R13 / 130/70 R13
Maksimalna brzina km/h 130
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 3,6
Zapremina rezervoara litara 13,5
Cena testiranog modela 3.900 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Quartataro na Yamahi uz rekord kruga do pol pozicije na Tajlandu

Fabio Quartararo je, navodno, dobio punu snagu Yamahe. Ako je suditi po rezultatu u ...

Yamaha popunila Vinalesovo MotoGP mesto?

Po svemu sudeći, dogodiće se najlogičnije popunjavanje mesta koje je na Yamahi M1 ostalo ...

Quartararu šesta MotoGP pol pozicija ove godine za kraj sezone

Fabio Quartararo je osvojio svoju šestu pol poziciju u MotoGP klasi, u svojoj prvoj ...

Dakar 2024 – Loebu pobeda četvrtog dana

Dakar 2024 – Loebu pobeda četvrtog dana ali bez promene u vođstvu, ali kod ...

Luda kuća u Asenu – Marquezu na Hondi ipak pobeda

Nakon fantastičnog trilera koji je trajao veći deo trke, u Asenu na kraju pobeda ...

Aerodinamika na delu

MotoGP sezona se nastavlja, ko se kako pripremio zaznaćemo za par sati u kvalifikacijama ...