fbpx

CFMoto želi KTM, odnosno većinski i kontrolni udeo u austrijskoj kompaniji koja se bori za opstanak

CFMoto želi KTM / Foto: Francesc Montero / KTM Media

CFMoto želi KTM, odnosno većinski i kontrolni udeo u austrijskoj kompaniji koja se bori za opstanak. Objavljeno je da CFMoto želi većinski udeo u KTM-u, ali da li to može dovesti do značajnih promena u MotoGP projektu?
Kineski CFMoto je navodno zainteresovan za posedovanje većinskog udela u KTM-u, dok se uporedo traži investitor za MotoGP projekat austrijskog brenda, koji se, za sada normalno odvijao u prva dva trkačka vikenda, uprkos velikoj finansijskoj krizi u kojoj se matična kompanija nalazi. Zajedno sa indijskim Bajaj Autom, CFMoto je odigrao ključnu ulogu u pomaganju KTM-u da ostane netaknut nakon očajnih nekoliko meseci krajem prošle godine, kada je otpustio preko 750 zaposlenih, podneo zahtev za samoupravu i pretrpeo dugove od blizu 3 milijarde evra.
Za sada prelomni trenutak za KTM bio je u februaru kada su poverioci prihvatili plan o restrukturiranju kompanije, i kao rezultat toga proizvodnja KTM motocikala može ponovo da počne.
KTM-ovi modeli iz 2025. počeće da silaze sa proizvodne linije od sledeće nedelje, mada ostaje pitanje ogromnog lagera neprodatih motocikala, koji umnogome opterećuju bilans kompanije, čiji problemi još ni izdaleka nisu završeni. Odobreni plan restrukturiranja takođe znači da će brojni poverioci KTM-a imati 30 odsto svojih potraživanja naplaćeno od strane austrijske kompanije, sa ukupnim računom od 548 miliona evra, ali koji treba da se namiri do maja meseca.

CFMoto želi KTM / Foto: Marco Campelli / KTM Media

Ova sredstva moraju biti kod administratora za restrukturiranje do 23. maja 2025. godine, pre nego što se plan restrukturiranja završi u junu kada svi postupci postanu zvanično pravno obavezujući.
U pokušaju da spasi KTM od brisanja iz sektora dvotočkaša, Bajaj (vlasnik 49,9 % KTM-a) je doprineo sa svojih 50 miliona evra koji su bili neophodni za ponovno pokretanje proizvodnje, dok će dodatnih 100 miliona evra biti na račaunu KTM-a do kraja marta. Ali prema informaciji koju je objavio GPOne.com, CFMoto je izrazio interesovanje da zameni Stefana Pierera kao većinskog vlasnika kompanije. Pored toga, navodno se traži novi investitor za MotoGP projekat koji košta oko 40 miliona evra godišnje, što se dobrim delom pokriva od sponzora, ali ne i sve.
Od kraja prošle godine kada su na svetlo dana i u javnost izašli dugovi KTM-a, već je bilo dosta promena u kompaniji od početka 2025. godine pošto je Gotfrid Nojmajster postao novi izvršni direktor kompanije, dok je Stephan Zochling, koji je izvršni direktor i suvlasnik poznatog proizvođača izduvnih sistema Remus, postao predsednik nadzornog odbora.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

MotoGP – Bagnaija pobedom ide na odmor

MotoGP – Baganija pobedom u Assenu odlazi na odmor koji će potrajati čak pet ...

Marquez nezaustavljiv u Aragonu

Ako Marquez osvoji svoju četvrtu tuitulu šampiona sveta, to sigurno neće biti bez dobrog ...

MotoGP – pobeda Bagnaiji za nastavak sezone

Nakon letnje pauze MotoGP šampionat je nastavljen trkom za Veliku nagradu Velike Britanije na ...

MotoGP – Sprint na Algarveu pripao Bagnaiji

MotoGP – prva sprint trka u šampionatu sveta u motociklizmu ikada vožena na stazi ...

Yamaha noviteti na EICMA

Yamaha je na EICMA 2017. u Milanu predstavila brojne novitete za 2018. godinu. Niken ...