AMG Experience na NAVAK-u ili narodski rečeno ekskluzivna prilika sva čula da uživaju u automobilskom smislu

AMG Experience na NAVAK-u ili narodski rečeno ekskluzivna prilika da uživaju sva čula, naravno, za zaljubljenike u autombile i to vrhunske. Ranijih godina, uobičajena praksa je bila da svake druge godine Mercedes-Benz u saradnji sa uvoznikom organizuje Star Experience, događaj koji je bio prilika da se u jednosm danu i na jednom mestu upoznaju novi modeli, podseti na aktuelne modele, ali i sretne sa tehnološkom novinama.

Međutim, iz raznoraznih razloga, od pandemije pa nadalje, ova, svakako dobra, praksa je nestala. Srećom po profesionalce ali i zaljubljenike i kupce u marke Mercedes, Star Import, uvoznik nemačke marke za Srbiju je odlučio i našao načina i motiva da vrati u život praksu o kojoj govorimo.

I to kako – organizujući AMG Experience dane na stazi centra NAVAK, koji su tokom čak 14 dana pružili ekskluzivnu, atraktivnu i vrlo retku priliku da se upozna sa dobrim delom onoga što je Affalterbach spremio za kupce, a što je po pravilu i najbolje od najboljeg što „Trokraka zvezda“ nudi svojim kupcima.

Za razliku od ranijih godina kada su na na stazu stizale desetine modela iz modelne ponude marke Mercedes, AMG Experience je ove godine mnogo fokusiraniji na mali ali odabrani broj modela, što se ispostavilo kao sjajan potez, pogotovo kada su vrhunski modeli u pitanju.
U osnovi ovogodišnji AMG Experience je jednostavno koncipiran i realizovan – tri modela za brzu vožnju na stazi i dva SUV modela za probu vozne dinamike u uvek izazovnom „Testu severnog jelena“, koji je za svaki visoki i teški SUV ozbiljna prilika da se pokaže, a pogotovo u vlažnim uslovima, kakvu su bili naši.

AMG GT 63 – sa svojim 4.0 V8 pogonom i 585 KS je tačno ono što njegova oznaka govori – GT. Da, jeste ovo sportista u luksuznom pakovanju, ali je pre svega sportista pa tek potom luksuzno pakovanje. Snažan biturbo, odličan balans, monstruozno snažne kočnice (čak i čelične) i kao žilet oštro upravljanje. To bi bilo to za model koji vuče da se sve brže i sve odlučnije vozi, zato što AMG GT 63 to ume i može.

Novi model, koji je došao na mesto dva kupea AMG CLE 53 sa svojim rednim 3.0 šestocilindrašem od 449 KS je istinska kombinacija luksuza i udobnosti, ali podignut na nivo potentnog sportskog kupea kojim se sa stilom ide u teatar, ali se uopšte ne stidi trkačke staze kasnog kočenja i impresivnih brzina u krivinama. Ekipa iz Affalterbacha je oduvek uspevala da spoji nespojivo, pa ni ovoga puta kupce ne ostavlja uskraćena za vrhunski rezultat, koji nam je AMG CLE 53 demonstrirao na stazi. Ako baš nešto moramo da izdvojimo, to su sjajna trakcija, precizno upravljanje i fascinantno kočenje, a na kraju, uz 4WS i impresivna okretnost.

AMG SL53 je legenda koja živi decenijama, a ovom modelu možemo samo da poželimo još toliko decenija uspešnog života. I ne, AMG SL53 nije verzija sa četiri cilindra nego sa raskošnim 4.0 V8 od 476 KS, koja se do 100 km/h zaleti za manje od 4 sekunde. Iako u dosta toga liči ili podseća na model AMG GT, SL je ipak SL, kada pričamo o voznoj dinamici. GT i SL po oznovi vozne dinamike gotovo da nemaju ništa zajedničko i potpuno su različiti. Snažan, odlično izbalansiran, ovaj kabriolet se ne stidi brze krivine ili oštrog usporavanja uz moćan kočioni sistem. Pa ipak, ovo je i dalje lep i udoban roadster, sve dok se u modovima vožnje ne odabere postavka koja ga pretvara u tvrdog sportistu.

AMG GLC 43 – spoj crossovera i sportskog užitka. Da, ali pre toga funkcionalan porodični SUV koji uz svoja četiri cilindra na sva četiri točka ume da isporuči fascinantnih 421 KS i do 100 km/h se zaleti za samo 4.8 sekundi. Na ovogodišnjem AMG Experiance je zapravo imao ozbiljam zadatak da pokaže svoju okretnost i veštinu u situacijama kada treba izbeći prepreku. A to radi vrhunski, čak i na vlažnoj podlozi, kao što smo i očekivali.

AMG GLE 53 već spada u veliki i masivni SUV segment, u kojem je teško objedinisi i spojiti visoku dinamičnost, ali zadržati udobnost. Ali, AMG GLE 53 je upravo to. SUV sa možnim pogonom iz rednog šestocilindraša od 435 KS, koji dve tone teški i veliki monovolumen do 100 km/h zaleti za 5 sekundi, a ako se odluči za hibridnu verziju i za manje od toga. Ono što je ovaj model uspeo da pokaže na test poligonu definitivno je iznenađujuće dobra i precizna upravljivost.
Show Comments