fbpx

Od privida potpune letargije i stvari na svom mestu, preko noći se ustalasalo tržište vozača u Formuli 1

Foto: Sahara Force India Formula 1 Team

Pre odlazak na upravo završenu letnju pauzu u Formuli 1 delovalo je da su stvari po pitanju vozača legle na svoje mesto. Barem manje-više, i ako su se očekivali potezi dvojice vozača. Alonsovom nastavku boravaka u katastrofalnom McLarenu malo ko je mogao da se nada.

Fernando Alonso, McLaren. Photo: Steven Tee/McLaren

Brukanje nekadašnjeg “Zlatnog dečka” dvostrukog šampiona sveta i čoveka koji je pobedio Schumachera, teško da je moglo da se nastavi. Alonsovo povlačenje iz F1, kada nema opcija da se nađe u nekom od vodeća tri tima bilo je predvidivo. Ono što ipak nije bilo predvidivo, bila je odluka Ricciarda. Iako je manje više izjavljivao da je postigao sve dogovore sa Red Bullom, kao grom iz vedra neba stigla je informacija da je potpisao dvogodišnji ugovor sa Renaultom.

Getty Images / Red Bull Content Pool

Otvaranjem mesta u vrhunskom timu krenula je partija šaha šefova timova i menadžera vozača. Odjednom, Carlos Sainz Junior je ostao bez posla u Renaultu, iako je u tom timu bio samo na pozajmici, sa još uvek važećim ugovorom sa Red Bullom. McLaren je brže bolje saopštio da u svoje redove dovodi sina legendranog vozača i reli šampiona Carlosa Sainza.

Foto: Renault Sport Formula One Team

A nije bila ni preterana tajna da je Alonso poprilično “agitovao” za „Španac za Španac“ zamenu. U osnovi, relativno logičnu. Sainz ima talenta a i dovoljno zaleđine. Red Bull je, po običaju, zamenu za Ricciarda našao u svom juniorskom timu Toro Rosso, pa je priliku života dobio Pierre Gasly.

Foto: Racing Point Force India F1

Međutim, pravi vozačka vrteška tek je počela događajima u timu Force India. Indijski tim ušao je u prinudnu upravu zbog milionskih dugova i problema vlasnika, zvanično je ponuđen na prodaju, a kao kupac se brže bolje pojavo kanadski milijarder Lawrence Stroll i konzorcijum koji on predvodi. Stroll senior je u F1 karijeru svog sina već uložo ogroman novac. Spominjalo se da je samo u prvoj sezoni boravka Lancea u Williamsu uložio oko 100 miliona dolara. Kada se pomislilo da je rekord rekorda plaćenih vozača dostignut, Stroll je podigao letvicu, i sinu kupio ceo tim Force India. Ovo je postala dobra vest za sve zaposlene u “Pink” timu, ali jako loša po jednog od najtalentovanijih mladih vozača Estebana Ocona, kojem se trenutno “smeši” izlazak iz F1.

Foto: Willams F1 Racing

Naime, mladi Stroll neće više gubiti vreme u očajnom Williamsu, i verovatno će već sledeću trku u Monzi voziti u tatinom timu i daleko boljem bolidu Force India, obzirom da nema ugovora koji njegov moćni otac ne može da raskine. Na mesto Strolla u Williamsu sešće rezervni i test vozač Robert Kubica. Dobra vest po Kubicu, nekadašnjeg “Dečka koji obećava”, koji je svoju karijeru sam uništio teškim udesom na reliju i povredama ruke koje je doživeo, a od kojeg evidentno ima posledice. Kako je sam Kubica priznao, vozi 70% levom, a samo 30% desnom rukom. Iako mnogi žele da vide talentovanog Poljaka za volanom, ostaje otvoreno pitanje njegove fizičke spremnosti i izdržljivosti koju traži F1 sezona.

Foto: Racing Point Force India F1

I sada, ostaje neizvesna sudbina Estebana Ocona. Iako redovno pobeđuje timskog kolegu Pereza, Ocon ima manje novca od sponzora. Lawence Stroll je poslovan čovek, i sasvim sigurno će za svoj novostečeni tim želeti što više, odnosno, zadržati Pereza, a zahvaliti se Oconu. A Ocon, nema gde da ode, ili, skoro da nema gde da ode. Iako ima ugovor sa Mercedesom i vozač je nemačke fabrike, Oconu se jedino, i to u teoriji, smeši mesto u McLarenu, a i to je uslovno. Da bi se to desilo, otkaz treba da dobije Stoffel Vandoorne, za kojeg McLaren tvrdi da će ga zadržati za sezonu 2019. ali i da nije baš oduševljen njegovim rezultatima.

Foto: Racing Point Force India F1

Drugim rečima, u najbržem cirkusu na svetu, nastao je totalni cirkus. U pola sezone, tim Force India se gasi, iz njegovog pepela diže se novi Racing Point Force India, iako čak ni oko ove kupovine nije još potpuno legla prašina iz raznih pravnih uglova. Vrhunac će verovtano nastati tokom sledeće nedelje, kada će nastati, do sada neviđena, rokada vozača u pola sezone. A sve zahvaljujući bankrotu Force Indije i bogatom ocu, koji neće čekati da njegov sin vozi u tuđem timu.
Sve skupa, para vrti gde burgija neće, a Formula 1 je došla do vrhunca demonstracije stvarnosti. Sve je manje šampionat dobrih, a sve više šampionat bogatih vozača. Ispostavlja se da se preko noći, uprkos svim ugovorima, može naći neko dovoljno snažan, jači od svih ugovora, i “istumbati” ceo grid. I da budemo malo ironični, ako mlađani Stroll poželi šampionsku titulu, da li će mu tata kupiti i celu Formulu 1?

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bivši šef Infinitija će voditi razvoj Dyson EV-a

Kompanija Dyson, poznata po proizvodnji usisivača, najavila je da će bivši šef Infinitija, Roland ...

Ima li nade za Vettela pored bogatih sinova?

Ima li nade za Sebastiana Vettela, četvorostrukog šampiona Formule 1 naspram sinova (pre)bogatih očeva ...

Mazda CX30 ipak nije ono što su mnogi očekivali

Mazda je u Ženevi predstavila CX-30 koji nije ni novi CX-3 ni CX-4 Mazda ...

M-Sport Ranger sprema se za Dakar Reli 2024.

M-Sport Ranger sprema se za Dakar Reli 2024. koji otvara sezonu auto sporta odmah ...

Toyota Corolla stiže osvežena i unapređena

Malo je automobila koji mogu da imaju bolje preduslove za uspeh od Toyote Corolle, ...

Ford izaziva novim Explorerom na malo dugačiji način

Ford je najavio da će sledeća generacija „Police Interceptor Utility“ – drugim rečima policijskog ...