fbpx

Karbonski Polestar 1 na kreš testovima

Polestar se uveliko priprema za početak prodaje svog prvog modela, a kreš testovi su nešto sasvim drugo u odnosu na sve dosadašnje

Foto: Polestar

Volvo na prvo mesto oduvek stavlja bezbednost, a isto će važiti i za Polestar, luksuznu marku švedske kompanije. Bliži se početak prodaje Polestar 1, prvog sportskog električnog kupea pod ovom markom, a silni milioni evra ulažu se u fabrike, proizvodne linije i testiranja. Šta više, Polestar je već počeo da sklapa vozila, koji su za sada “serijski prototipovi”, a prva sklopljena vozila idu na kreš testove.

Foto: Polestar

Specifičnost konstrukcije Polestara je u činjenici da Volvo po prvi put koristi karoseriju izrađenu od polimera ojačanih karbonskim vlaknima, koji se u slučaju sudara ponašaju potpuno drugačije od tradicionalne čelične konstrukcije. Najveća razlika između čeličnog lima i karbonskih kompozita je da se lim, prilikom sudara gužva, čime se apsorbuje kinetička energija i čuvaju putnici. Karbonski kompoziti se u istoj situaciju lome i pucaju, pa ovakve karoserije traže potpuno drugačiju arhitekturu i testove, kakvi do sada nisu rađeni.

Foto: Polestar

U Polestaru priznaju da su prvi testovi bili dramatični i put u nepoznato, bez obzira što su proračuni i simulacije novih materijala uradile svoj posao. Stvaran test čeonog udarca pri brzini od 56 km/h pokazao je da veći deo energije na sebe preuzima struktura karoserije, a manji deo paneli karoserije. Intenzivni testovi koji je obavljaju u Geteborgu u Volvo Cars Safety centru će trajati narednih nekoliko nedelja, a kako izgledaju može se videti u zanimljivom video prilogu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tavares – ako EV ne pojeftine, srušiće se tržište

Carlos Tavares CEO Stellantisa je izneo dramatičnu prognozu – ako električni automobili ne pojeftine, ...

Trebao je biti Volkswagen Phaeton 2

Volkswagen je uradio nešto što nije uobičajena praksa – objavio je fotografije druge generacije ...

Geely kupio udeo u kompaniji Aston Martin Lagonda

Geely nastavlja akvizicije u autoindustriji i kao najnoviju pribavio je 7.6% vlasništva u kompaniji ...

Kako konvertovati Bugatti Veyron da bude “zabavniji”?!

Od ekipe koja nam je pokazala zašto zamena ulja na Bugatti Veyronu košta 21.000 ...

Lamborghini Huracan ima osam otvora za ispuštanje ulja

Obična zamena ulja na prosečnom automobilu je uglavnom brz i jednostavan proces, a da ...