fbpx

Da li izumiru gradski “minići”?

Sve je teže razviti, napraviti, prodati i zaraditi na automobilu A segmenta, pa ovim mališanima preti izumiranje

Na zvanično najmanjem A segmentu automobila biznis je odavno “tanak”. Margina zarade je mala, a njihovo opstojanje u ponudi proizvođača oslanja se isključivo na velik broj prodatih primeraka. Drugi modalitet uštede u troškovima razvoja i proizvodnje je oprobani recept udruživanja, kao što su to sa svojim modelima C1, 108, i Aygo radili Citroen, Peugeot i Toyota, koji se proizvode u pogonu u Češkoj. Ali, prema informaciji iz prošle godine, Toyota će preuzeti ovaj pogon, a PSA se povlači iz ovog partnerstva. Međutim, prema prognozama analitičara, prodaja automobila A segmenta u Evropi će do 2021. pasti na ispod milion komada, sa 1.14 miliona u 2017. a u tom slučaju, njihova proizvodnja postaće neisplativa i preti im izumiranje. Maxime Picat operativni direktor PSA za Evropu kaže da je najveći problem A segmenta u tome što se i u njega mora ugrađivati napredna i skupa tehnologija, koja se ne može ukalkulisati u prodajnu cenu modela, a koja bi bila prihvatljva tržištu. Picat se pozvao i na slične probleme i zaključke na nivou VW Grupe, koja uveliko razmišlja o prestanku razvoja svojih najmanjih automobila.

Foto: Volkswagen

Šef VW Grupe Herbert Diess je u Detroitu izneo dodatne argumente koji ne idu u korist “minićima”. “Mali automobili više ne donose pozitivne efekte na ukupnu emisiju CO2 na nivou flote proizvođača. Da bi maleni VW Up zadovoljio naredne ekološke norme za 2030. morao bi da poskupi oko 3.500 evra. Trenutno, košta oko 11.000 evra, i ja ne vidim ko bi bio spreman da plati tako skup mali automobil”, rekao je Diess.
Jedini spas za A segment mogla bi biti elektrifikacija, ali samo ako uspe da se cenovno približi kupcu, odnosno postane dovoljno jeftina. Najavljeni su brojni električni mališani, kako iz VW Grupe, tako i Fiata, pa i iz PSA grupe, ali poprilično neuverljivo. Evidentno, tehnologija, a pogotovo baterije, preskupe su da bi A segment vratili na put zarade. Jedini lek za smanjenje njihove cene, za sada, je proizvodnja u ogromnom broju primeraka, ali, neko mora i da kupi te primerke, a ozbiljna infrastruktura za EV praktično još uvek nigde ne postoji, do nivoa da bi podržala masovno korišćenje ovih vozila.

Foto: Renault

Ima i onih koji se ne žale. Za sada Toyota iz trilinga mališana svoj Aygo daleko najbolje prodaje, pa čak i beleži rast prodaje, pa se o budućnosti ne izjašnjava, odnosno budućnost A segmenta vidi kroz eventualnu promenu forme karoserije koja bi išla u pravcu crossovera. I Renault odlično prodaje svoj Twingo, i nalazi način da bude u finansijskom balansu i u zoni zarade. Prošle godine najprodavaniji mališan bio je Fiat 500, a Panda, drugi najprodavaniji model, pripada istom proizvođaču. Treći je VW Up, pa slede Toyota Aygo i Renault Twingo. Ali, pitanje je da li iko od trenutno uspešnih može ostati finansijski uspešan i sa narednom generacijom svojih “minića”, i upravo zbog toga su se nadvili crni oblaci nad celim segmentom, čiji opstanak je doveden u pitanje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ferrari zbog imena tuži humanitarce

Ferrari je zbog imena Purosangue ušao u sudski spor sa humanitarom organizacijom, koja se ...

Škoda će ipak praviti EV u Češkoj

Iako su se nedavno pojavile informacije da će VW “zauzdati” uspeh Škode povećanjem cena ...

Opel napravio profit po prvi put nakon gotovo dve decenije

Opel već primećuje rezultate sinergija sa novim vlasnikom, francuskom PSA grupom, jer je nemački ...

Hyundai i FIA zvanično o udesu Breena

Hyundai i FIA zvanično su izdali saopštenje o udesu u kojem je poginu Craig ...

Još se ništa ne zna, ali biće sigurno

BMW-ovi zavaničnici su potvrdili da će 26. maja na ovogodišnjem Concorso d’Eleganza Villa d’Este ...

Model Lynk&Co 01 predstavljen u Srbiji

Model Lynk&Co 01 predstavljen je u Srbiji, a biće dostupan model  vrlo blizak premijum ...