Unapređeni sistem optimizuje sporuku pogona i doprinosi boljem prijanjanju u blatu, pesku i na snegu
Sistem će vozačima Sorenta 4. generacije pružati bolji kontakt sa podlogom, kao i veću stabilnost i kontrolu u blatu, pesku i na snegu, sa posebnim programom za svaku od ovih zahtevnih podloga.
Sistem će verzijama sa pogonom na 4 točka omogućavati bolje terenske mogućnosti na
različitim podlogama sa lošijim prianjanjem. Vozači će moći pomoću prekidača na centralnoj konzoli preklapati između tri načina terenske vožnje (‘Mud’, ‘Snow’ i ‘Sand’). Sistem automatski optimizuje pogon tako što prilagođava obrtni moment i distribuciju snage na svaki pojedinačni točak i kontroliše
stabilnost. Terrain Mode prilagođava i vreme promene brzine kod oba menjača iz ponude (8- stepeni menjač sa dvostrukim kvačilom za dizel varijante, 6-stepeni automatski menjač za hibridne), obzirom na različite podloge.
Pablo Martinez Masip, direktor planiranja proizvoda i cena u Kia Motors Europe, rekao je: “ Sorento je uvek bio sposobno vozilo, a novi model dokazuje kako se godinama razvijao kako bi odgovarao svim zahtevima savremenog doba. Sorento prve generacije, predstavljen 2002. godine, imao je 4×4 pogon i karoseriju na robusnoj šasiji, zbog čega je bio solidan na svim terenima. 18 godina kasnije 4. generacija modela koristi naprednu pogonsku tehnologiju kako bi unapredila njegove mogućnosti.
Novi Sorento sada je sposobniji nego ikada pre i stvoren je kako bi vozačima pružao veću samouverenost i kontrolu. Novi model kombinuje inteligentni 4×4 pogon i čvrstu samonoseću karoseriju sa novom funkcionalnošću Terrain Mode. Zbog toga se brže odaziva na promenu situacije i vozačima omogućava bezbrižnu vožnju.”
Sorentov mod terenske vožnje ‘Snow’ je idealan u zimsko doba ili za porodice, koje se zimi bave zimskim sportovima. Način Snow, koji je optimizovan za održavanje kretanja napred na podlogama sa lošim prijanjanjem u zimskim uslovima, ograničava obrtni momenat, jer ga koliko je moguće jednako distribuira na sva četiri točka. Sistem protiv proklizavanja (TCS) blagim kočenjem optimizuje prianjanje, dok menjač ima kraći odnos brzina zbog čega se motor okreće u nižim obrtajima kako bi sprečio proklizavanje točkova.
„Mud“ mod vožnje, namenjen vožnji u blatu, pruža bolje prianjanje i bolju kontrolu onim vozačima,koji se hvataju u koštac sa blatnjavim drumovima i poljima, što je idealno rešenje za vozače po selima ili na primer posetioce festivala u prirodi. “Mud“ mod deluje u vidu kasnijeg promena stepena prenosa, mekše isporuke obrtnog momenta AWD sistema i jače sile kočenja sistema protiv proklizavanja točkova. To vozilu pomaže da ostane na zadatom smeru i ne zaglavi u blatu.
„Sand“ mod pomaže vozačima da opuštenje voze na peščanim putevima, plaži, ali i u pustinji. Kombinacijom većeg obrtnog momenta i kasnije promene stepena prenosa i ravnomerne distribucije obrtnog momenta AWD sistema vozačima pomaže da ne zaglave u pesku. U načinu Sand TCS takođe omogućava veću silu kočenja zbog čega sistem pruža više obrtnog momenta točkovima kojima je to potrebno. Novi model će u većem delu Evrope biti raspoloživ do kraja ove, dok ga kod nas očekujemo
početkom iduće godine.
Show Comments