Predstavljen novi Volkswagen Passat B9, deveta generacija drugog najprodavanijeg VW modela
Predstavljen novi Volkswagen Passat, deveta generacija drugog najprodavanijeg VW modela. Gotovo da je za nepoverovati, ali Passat je po prodaji iza Golfa, ali ispred legendarne VW Bube. Passat je debitovao davne 1973. godine, a od tada je proizveden i prodat u preko 30 miloina primeraka. Međutim, novi, B9 Volkswagen Passat evidentno je namenjen za tvrdokorne ljubitelje vozila sa visokim nivoom funkcionalnosti – novi VW Passat će se proizvoditi isključivo u karavan verziji, dok je trozapreminska limuzina otišla u zasluženu penziju.
Novi Volkswagen Passat je na modifikovanoj i unapređenoj MQB Evo platformi, koju deli sa sledećom generacijom modela VW Tiguan, a i osveženi Golf 8 koristiće istu osnovu. VW Passat B8 dug je 4.917 mm, što je značajnih 144 više od odlazećeg modela. I po širini je dobio dodatnih 20 mm, dok je visina vozila ostala neizmenjena. Sa druge strane, međuosovinski razmak je dobio dodatnih 50 mm i sada je 2.841 mm.
Iako Volkswagen Passat B9 ne dolazi sa revolucionarno novim dizajnom, ima poprilično izgled, koji evidentno komunicira sa aktuelnim stilom VW ID porodice, iako nešto manje futuristički. Kao i do sada, eksterijer će zavisiti od paketa opreme koji će za Volkswagen Passat, pored osnovne biti Business, Elegance i R-Line. Prečnik točkova ide do 19“, a uz Volkswagen Passat B9 stiže i nova generacija matrix LED farova, i zadnjih dinamičnih svetlosnih grupa, među kojima je dodata i svetlosna traka.
Enterijer je potpuno napuštanje onoga što je donosio Passt B8, pre svega po činjenici da je eliminisana većina prekidača. Gotovo svim funkcijama vozila pristupa se preko višenamenskog ekrana osetljivog na dodir, dijagonale 12.9“ čak i u osnovnom modelu. Za više pakete opreme namenjen je još veći ekran dijagonale od čak 15“. Instrument tabla je digitalna, dijagonale od 10.25“, što predstavlja definitivan oproštaj od analognih instrumenta koji su bili prisutni u Passatu B8.
Premeštanjem ručice menjača na stub upravljača, inženjeri su dobili slobodan prostor između sedišta koji je pretvoren u boksove za smeštanje sitnica. Novina je smeštanje prekidača brisača na ručicu pokazivača pravca, što je dugogodišnja praksa Mercedes-Benza. Na spiskovima opcionala naćiće se nova generacija sedišta sa grejanjem, ventilacijom i masažnom funkcijom.
Povećanje karoserije nije donelo samo više kabinskog prosotra nego i prtljažnog i to za 40 litara, koji sada u osnovnoj konfiguraciji ima 690 litara, a sa preklopljenim naslonima zadnje klupe raste do 1920 litara, što je za 140 litara više od dosadašnjeg Passata Varijant B8.
U pogonskoj ponudi Volkswagen Passata B9 biće dosta toga u ponudi kupcima. U VW Passat po prvi put stiđe blagi hibrid, koji čini 1.5 eTSI s asistemom deaktivacije cilindara u 150 KS. Sledeći je veći 2.0 TSI koji će nuditi 205 KS uz prednji pogon ili 265 KS iz 4Motion pogon na svim točkovima. Biće i dizela u Volkswagen Passatu B9, dobro poznati 2.0 TDI sa tri nivoa snage – 125 KS, 150 KS i 195 KS uz pogon na svim točkovima. Bez obzira na pogonsku jedinicu, prenos je uvek preko sedmostepenog DSG menjač.
Pored pomenutih šest motora, u Volkswagen Passat B9 stižu i “eHybrid” plug-in modeli. Osnovni je sa 205 KS i 350 Nm, dok najsnažniji model ima 275 KS i 400 Nm. Volksavagen Passat B9 eHybrid modeli koriste 1.5 litarski benzinac i šestostepeni DSG menjač, baterija je kapaciteta od 19.7 kWh i mogućava do 100 kilometara vožnje na struju. Batreija se može puniti na stanicama do 50 kW, a uz punu bateriju i rezervoar benzina od 45 litara VW Passat B9 “eHybrid” ima autonomiju od oko 1.000 kilometara.
Novi VW Passat B9 više se neće proizvoditi u Nemačkoj nego u Slovačkoj, u Bratislavi, gde će se sklapati uporedo sa modelom Škoda Superb nove generacije, koji će za razliku od Passata imati dve karoserijske verzije, liftback i karavan.
Show Comments