fbpx

Pravila u Formuli 1 su kao Biblija – kaže Dominecali

Dolazeći predsednik Formula 1 Grupe kaže da su pravila po kojima funkcioniše najbrži cirkus kompleksna kao Biblija

Stefano Domenicali je bivši šef Formula 1 tima Ferrari, bivši i vrlo uspešni CEO Lamborghinija, i dolazeći predsednik Formula 1 Grupe. Pred stupanje na svoju poziciju sa početkom 2021. godine, izneo je svoje viđenje trenutnog stanja u najbržem cirkusu na planeti, i poneku ideju kako šampionat učiniti atraktivnijim. Nakon novih pravila koja na scenu stupaju 2022. godine a tiču se konstrukcije i aerodinamike bolida, sledeća stepenica su nove pogonske grupe, koje bi trebale da pokreću bolide od 2025. godine, i zamene nepopularne V6 turbo hibridne jedinice, koje su previše kompleksne, preskupe i neatraktivne po gledaoce.
Dominecali za Gazzetta dello Sport kaže: “Formula 1 mora naučiti iz svoje prošlosti i ne sme ponoviti greške. Troškovi pogonskih sistema se moraju skresati i uporedo pojednostaviti tehnička i sportska pravila, koja su trenutno složena kao da čitate Bibliju”. Dominecali smatra da bi se manjim troškovima i manje složenim pravilima mogli privući novi proizvođači i timovi, i dodaje – na temi pravila će biti fokus narednih nekoliko meseci. Prema Dominecaliju, budućnost Formule 1 nije u elektromotorima, nego u hibridnim pogonskim jedinicama. “Počećemo sa drastičnim rezanjem troškova. Proizvođači ne mogu biti suočeni sa troškovima koje iziskuju današnje pogonske jedinice. Moramo da pojednostavimo pravila koja trenutno izgledaju kao Biblija, ali i da izbegnemo sive zone moguće kroz različito interpretiranje pravila”. Dominecali veruje da Formula 1 može postati atraktivna čak i za proizvođače koji se potpuno okreću elekrtifikaciji automobila, kroz razvoj tehnologija, kao i da se fokus sa performansi bolida mora vratiti na sposobnosti samog vozača.

Foto: Formula1.com

Budući šef Formule 1 ne misli da ne misli da trke više nisu zanimljive, iako ke Mercedes poslednjih sedam godina toliko dominantan. “Ciklična dominacija jednog tima se dešavala i dešavaće se, fokus se mora vratiti na umeće vozača. Mislim da će proizvođača i gledalaca biti sve više”. Dominecali pravi poređenje Formule 1 i MotoGP šampionata, gde se smatra da vozač ima mnogo veću ulogu od samog motocikla – U Formuli 1 odavno nije bilo ovoliko mladih i sposobnih vozača, i dodaje: “ Jasno je da okolnosti i uslovi na stazi utiču na samu trku. Kada se karte pomešaju, dobijamo izvanrednu trku i nepredvidiva događanja na stazi”. Bivši šef Ferrarija kaže da prva dva koraka učinjena za 2022. godinu. Prvi su nova pravila konstrukcije bolida koja će omogućiti bliže trkanje i vožnju u “firungu”. Drugi je ograničenje budžeta koji će velike timove naterati da razmišljaju u kojem pravcu će razvijati bolide.
Za kraj svog viđenja Formule 1, Dominecali kaže da Grand Prix trke moraju biti događaj poput “koncerta”, jedinstveni događaji na kojima će se kombinovati sport, zabava i muzika.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche ponovo razmišlja o Formuli 1, ali ako…

Porsche je i zvanično priznao da razmišlja o Formuli 1, ali samo ako bi ...

Mercedes-AMG priprema električni turbo kompresor

Nije tajna da AMG priprema elektrifikaciju svojih modela, a jedno rešenje na struju će ...

“Cullinan” i zvanično potvrđeno ime za RR SUV

Rolls Royce je nakon par meseci spekulacija potvrdio da će se prvi RR SUV ...

Nismo Hybrid stiže kao „naslednik“ Nissan GT-R-a

Nismo Hybrid stiže kao „naslednik“ Nissana GT-R tokom ove decenije i to kao jedinstveni ...

Lamborghini Huracan ima osam otvora za ispuštanje ulja

Obična zamena ulja na prosečnom automobilu je uglavnom brz i jednostavan proces, a da ...

Novi Renault Captur otkriven na salonu u Frankfurtu

Novi Renault Captur otkriven na salonu u Frankfurtu sa novim sistemima, a i budućom ...