fbpx

Ferrari sprema svoj najjači model ikada sa SUS motorom

Novo specijalno izdanje modela Ferrari 812 Superfast biće najjači drumski Ferrari ikada sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem

Da li se Ferrari dostojanstveno oprašta od ere motora sa unutrašnjim sagorevanjem bez pomoći struje? Moguće je, obzirom da najavljuje specijalno izdanje 812 Superfast koji će imati najsnažniji V12 motor ikada koji je ugrađen u jedan drumski Ferrari.
U najavi je opisan kao “Vrhunski izraz Ferrarija u domenu berlinete sa motorom smeštenim napred”, i zapravo to je sve što je objavljeno. Fabrika kaže da će ovaj specijalni 812 Superfast, koji još nema ime, imati brojna unapređenja kako aerodinamička i vizuelna tako i mehanička, uključujući i dorade na V12 motoru, a od njega će po pitanju snage biti iznad samo LaFerrari i SF90 Stradale, koji imaju pomoć hibrida.
Nezvanično, snaga motora bi sa 795 KS trebala biti povećana na 830 KS, što je malo više od onoga što nudi Lamborghini Sian FKP 35, ali takođe uz pomoć hibrida. Za sada se ne zna da li će radna zapremina V12 ostati 6.5 litara, ali Ferrari je potvrdio da su na agregatu urađene izmene i modifikacije većine najvažnijih delova, navodeći i da je ugrađen novo varijator faze razvođenja ventila, kao i kompletno novi izduvni sistem. Verovatno da bi podgrejao interes potencijalnih kupaca, Ferrari dodaje da je limiter broja obrtaja sa 8.900 podignut na 9.500 o/min, čime je italijanski V12 postao serijski motor sa najvećim brojem obrtaja do sada, i jedan od “najbrže vrtećih” V12 ikada napravljenih. To ujedno znači da bi ovaj specijalni 812 Superfast do 100 km/h trebao ubrzavati za samo 2.5 sekundi, a maksimalnu brzinu povisiti zna za sada standardnih 345 km/h. Performanse su za sada čiste pretpostavke, a iz Maranella poručuju da će snaga motora biti “brutalna”.
Po pitanju donjeg postroja, fabrika je potvrdila da će automobil imati nezavisno upravljanje na svim točkovima, za koji tvrdi da će doneti do sada neviđenu preciznost i direktnost upravljanja. Uz intenzivno korišćenje ugljeničnih vlakana, biće i značajno smanjena masa vozila sa 1.630 kilograma koliko ima standardni 812 Superfast.
Za sada Ferrari ne navodi kolko primeraka će biti proizvedeno, ali će to sasvim sigurno biti niska dvocifrena brojka, čime će model dobiti veliku ekskluzivnost kod zagriženih obožavalaca Ferrarija, koji će morati poprilično da zavuku ruku u novčanik, obzirom da standardni 812 Superfast košta 300.000 evra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Bugatti Chiron iz 3.599 Lego kockica je i dalje skup

Budimo realni. Većina nas nikada neće posedovati pravi Bugatti Chiron, ali poslednji “Technic” set ...

Hyundai testira novi i30 TCR u Španiji

Hyundai Motorsport je započeo testiranje sledeće generacije i30 TCR, novog trkačkog automobila, stvorenog da ...

Duga tradicija Opelovih električnih vozila

Sa novom Corsom-e i Grandland X plug-in hibridom, najnoviji Opelovi električni automobili upravo kreću ...

Renault Kadjar dCi 150 4WD – udobno na put

Kada neko želi da ga omalovaži, nazove ga podignuti Megane, ali, u praksi Renault ...

WRC – na snegu u Švedskoj najbrži Ott Tanak

WRC – na snegu i ledu u Švedskoj u dramatična četiri dana takmičenja najbrži ...

Prodrive se uveliko sprema za Dakar Reli 2022

Iako smo poprilično daleko od januara i starta Dakar Relija 2022, timovi se pripremaju ...