fbpx

88. trka 24 časa Le Mana otkazana a to se retko dešavalo

88. trka 24 časa Le Mana otkazana je, a to se u dugoj istoriji ove trke izdržljivosti jako retko dešavalo

Trka 24 časa Le Mana koja je trebala da se održi 13. i 14. juna otkazana je. Kao mogući novi termin za održavanje legendarne trke izdržljivosti najavljen je 19. i 20. septembar, naravno, samo u slučaju da se pandemija do tada potpuno smiri, a timovi koji su podjednako blokirani virusom pripreme za trku.
Trka 24 časa Le Mana je u svojoj dugoj istoriji do sada odlagana samo zbog ratova i štrajkova. Prvi put, održana je 1923. pod imenom Velika nagrada 24 časa izdržljivosti. Čak ni velika depresija i krah američke berze 1929. nije zaustavio trkanje, pa ni Velika depresija koja je u Francusku stigla 1931. Prvo otkazivanje trke dogodilo se 1936., a izazvan je građanskim nemirima i padom francuske vlade dve godine ranije, 1934.

Jean-Pierre Wimille i Pierre Veyron: Foto: Bugatti

Nakon toga, tri trke su održane, Bugatti je pokazao svoju dominaciju, ali Drugi svetski rat i posleratna obnova zaustavili su jurnjavu najbržih automobila u Le Manu. Pauza je potrajala devet godina, a staza je morala biti obnovljena obzirom da je korišćena kao aerodrom, prvo RAF-a, a potom Luftwaffe-a. Prva posleratna trka održana je 1949. sa trijumfalnim Ferrarijem 166MM. Ovoje bila prva pobeda Ferrarija, a to će učiniti još osam puta.

Foto: Ferrari press office

Od 1949. pa nadalje, trka održava svoj status institucije, a na put održavanju staće generalni štrajkovi i građanski nemiri, ali samo do toga da se 1968. trka održi u septembru, a ne u tradicionalnom letnjem terminu uz pobedu Pedra Rodrigueza i Luciena Bianchija u Gulf Fordu GT40.

Foto: Ford media

Više od 50 godina trka se redovno održava a coronavirus je stao na put održavanju 88. Le Mana, što je najbolji dokaz ozbiljnosti pandemije kakvu planeta ne pamti. Da li će biti održana u septembru videćemo, ali svakako ostaje nam da se nadamo da narednih 50 i što više godina neće imati razloga za otkazivanje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

CVT menjač nije besmislen

CVT menjač nije besmislen iako često dobija epitete da je dosadan za vožnju i ...

Hyundai Motor i Healthy Seas čiste mora

Nakon što je prošlog marta najavljeno produženje partnerstva, Hyundai Motor i Healthy Seas nastavili ...

Nova oprema je stigla u FCA Srbija u Kragujevcu

Kompanija FCA Srbija kontinuirano radi na realizaciji plana i projekta transformacije, kao i na ...

IAA u Frankfurtu u dubokoj krizi

Salon automobila u Frankurtu je u dubokoj krizi, i teško da će opstati u ...

Potpuno električni Citroen stiže 2020.

Citroenovi potpuno električni automobili neće biti zasebni modeli, već deo familije sa konvencionalno pogonjenim ...

Mulliner sprema automobil sa cenom od preko 1.3 miliona dolara

Još 2017., Bentleyev šef dizajna, Stefan Sielaff, dobio je dodatnu ulogu šefa Mulliner odseka ...