fbpx

WRC – Sebastian Ogier 8. put Šampion Sveta u reliju

Samo dva vozača borila su se za WRC titulu šampiona sveta, a samo jedan je mogao postati šampion u reliju

Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // SI202111210125 // Usage for editorial use only //

Sedmostruki WRC šampiona sveta Sebastien Ogier i njegov timski kolega iz fabričkog Toyota Gazoo Racing tima Elfyn Evans bili su kandidati za titulu Šampiona Sveta pre početka poslednjeg relija sezone koji se vozio u Monzi. Francuzu je to mogla biti rekordna osma titula, a Evansu prva. Francuz već neko vreme najavljuje povlačenje iz takmičenja, ali ponudu Toyote nije mogao da odbije, kao ni priliku da nadnaši svog zemljaka i imenjaka Sebastiena Loeba bo broju tutla WRC šampona Sveta. Pred Evansom je još mnogo godina takmičenja, a u finale reli sezone ušao je u odličnoj formi sa dve pobede zaredom.
Šest puta su se timske kolege izmenjivali u vođstvu i italijanskim Alpima i u hramu brzine, pisti u Monzi. Rezultat je odlučen kada se mlađi kolega Evans okrenuo u pretposlednjem brzinskom ispitu, i svom timskom kolegi Ogieru otvorio vrata ka rekordnoj osmoj tituli WRC šampiona sveta.

Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // SI202111210117 // Usage for editorial use only //

Ogier je pobedio Evansa za samo 7.3 sekunde, i ovenčao se 8. titulom u svetskom reliju. Obzirom da sa Toyotom ima ugovor i za narednu sezonu, imaće priliku da dođe i do još jedne titule. Za razliku od Ogera, njegov suvozač Julien Ingrassia najavo povlačenje iz reli takmičenja, pa će Ogieru u sezoni 2022. suvozač biti Benjamin Veillas. Mada, kao što mu je timski kolega pomogao, i Ogier je zamalo pomogao Evansu. Već u petak je zakačio betonsku barijeru na stazi u Monzi i oštetio pneumatik na prednjem desnom točku, ali je Pirelli ipak izdržao do kraja brzinca.

Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool // SI202111210223 // Usage for editorial use only //

Nakon trke Ogier je rekao da se oseća potrošeno obzirom na dugu i napornu sezonu, i dodao da titula prepada svakom članu tima Toyota Gazoo Racin ponaosob, obzirom da bez tima ne bi bilo ni titule. Dvostrukom pobedom u Italiji svojih fabričkih vozača, Toyota je došla i do titule u konkurenciji proizvođača, sa osam pobeda od ukupno 12 relija.
Treće mesto na poslednjem reliju sezone zauzeo je Dani Sordo fabrički vozač Hyundaija, a svoj najbolji rezultat u najjačoj WRC konkurenciji ostvario je momak od kojega se mnogo očekuje – Oliver Solber. Sin nekadašnjeg WRC šampiona sveta Petera Solberga je u Hyundai i20 WRC osvojio je peto mesto, a za narednu sezonu potvrđen je i kao fabrički vozač tima Hyundai.

Foto: WRC.Com

Poslednjim relijem u sezoni 2021. spuštena je zavesa na WRC eru, odnosno World Rally Car klasu koja je trajala čitavih 25 godina. Od januara sledeće godine kada 20. januara bude startovao Reli Monte Carlo, u najjačoj klasi voziće se Rally 1 automobili sa hibridnim pogonom, koji mesecima unazad bruse svoju formu na testovima.

Finalni rezultati WRC Relija Italija
1. S Ogier / J Ingrassia FRA Toyota Yaris 2hr 39min 08.6sec
2. E Evans / S Martin GBR Toyota Yaris +7.3sec
3. D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 +21.3sec
4. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 +32.0sec
5. O Solberg / E Edmondson SWE Hyundai i20 +1min 32.0sec
6. T Suninen / M Markkula FIN Hyundai i20 +2min 22.6sec

2021 FIA World Rally Championship (plasman vozača)
1. S Ogier 230 poena
2. E Evans 207 poena
3. T Neuville 176 poena

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Potražnja za Peugeotom e-208 veća od planirane

Peugeot je planirao da oko 10 procenata ukupne proizvodnje novog 208 bude na električni ...

BMW M4 CS – skupa jurilica

BMW M4 CS je imao svoj svetski debi pred publikom na sajmu automobila u ...

Maserati ozbiljno smanjuje proizvodnju modela Levante

Nakon privremene obustave prošle godine, Maserati opet prilagođava proizvodnju modela Levante potražnji Nakon privremene ...

Nissan Micra – od ružnog pačeta do…

Za svojih 35 godina postojanja Nissan Micra prošla je put. Ne, ne samo težak ...