fbpx

MotoGP – tim Suzuki Racing se povlači iz takmičenja?

MotoGP padokom se kao grom iz vedra neba pronela vest da se Suzuki kao proizvođač povlači iz najvišeg ranga moto takmičenja na planeti

MotoGP padokom se pronela vest koja mnogima deluje neverovatna – Suzuki se povlači iz najvišeg ranga motociklističkog takmičenja na planeti, i to iz finansijskih razloga. Iako mnogi još uvek ne veruju, pa čak ni oficijelni MotoGP i Suzuki mediji nisu potvrdili ovu vesti, po svemu sudeći Suzuki će nakon samo sedam godina od povratka u MotoGP ponovo raspustiti svoj tim, nakon jedne osvojene titule Joana Mira 2020. godine. Japanska marka koja će se ponovo oprostiti od svojih brojnih navijača u svojim redovima je imala vozače kao što su Barry Sheene, Marco Lucchinelli, Franco Uncini, Kevin Schwantz i Kenny Roberts Jr, koji su Suzuki činili velikom trkačkom silom na pistama širom sveta u eri dvotaktnih motocikala u kraljevskoj klasi od 500 cm³. Iako je Suzuki nastavio da se takmiči dolaskom četvorotaktnih agregata, povukao se na kraju 2011. godine zbog finansijskih problema, kada je na start izlazio samo sa jednim vozačem, Alvarom Bautistom.

Foto: Suzuki Racing

Prema vesti koju je objavio Motorsport.it, Suzuki je juče sazvao sastanak svih članova MotoGP tima kako bi im saopštio da će se na kraju sezone 2022. povući iz takmičenja. Iako se šef tima Livio Suppo pripremao za naredne sezone, i od fabrike tražio da mu saopšti sa kolikom budžetom raspolaže kako bi ponudio produženje ugovora vozačima Joanu Miru i Alexu Rinsu (obojici ove godine ističe ugovor), u Hamamtsuu je odlučeno da je vreme da se stavi ključ na bravu tima. Iako se još očekuje da Suzuki Racing i zvanično objavi ovu odluku, iznenada je otvoreno pitanje nastavka karijere vozača. Prema trenutnim spekulacijama, Joan Mir će se pridružiti Marcu Marquezu u timu HRC na mestu Pola Espargara, dok je sudbina Alexa Rinsa potpuno neizvesna, iako je pre samo nekoliko nedelja tim otvoreno govorio da želi da produži saradnju sa njim.
Za sada, u trenutku pisanja teksta, u timu, a i od strane Livia Suppa, koji se za ovu sezonu priključio Suzuki Racing timu, o ovim vestima vlada potpuna tišina, iako se nalaze na stazi u Herezu na zvaničnim testovima.
U međuvremenu, oglasila se i Dorne podsećajući tim Suzuki da se ugovorom obavezao da će u definisanom periodu biti deo MotoGP šampionata, i da ne može “tek tako” da se povuče iz takmičenje. U istom saoštenju Dorna, koja je vlasnik MotoGP šampionata, dodaje da ako dođe do sporazumnog raskida ugovora sa Suzukijem ima dovoljno zainteresovanih fabričkih i nezavisnih kandidata koji će za 2023. godinu popuniti upražnjeno mesto, kao i da će biti ponovo razmotren idealan broj učesnika na startu MotoGP trka u budućnosti. Znajući informacije od ranije, to bi moglo značiti da bi se u startnom poretku mogla otvoriti četiri nova mesta, obzirom da se govorilo da je optimalno imati još samo dva dodatna takmičara u odnosu na trenutni broj od 24.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zbog čega Moto GP vozači spuštaju nogu na kočenju?

Nije baš pravilo, ali veoma je česta slika da MotoGP vozači spuštaju nogu pri ...

Dakar Reli 2022 – pobede za Lategana i Petruccija

Peta etapa Dakar Relija duga ukupno 560 kilometara donela je nove pobednike, i prekid ...

MotoGP – Marc Marquez propušta i Herez

MotoGP – Marc Marquez propušta i Herez, a trebalo bi da na stazu izađe ...

Dakar Reli 5. dan – Al-Attiyah najbrži

Dakar Reli 5. dan doneo je etapu dugu ukupno 645 kilometara sa 375 kilometara ...

Biciklizam – Rajović kao raketa

Srpski reprezentativac Dušan Rajović, koji vozi za italijanski Koratek tim, trijumfovao je u drugoj ...

MotoGP – Trackhouse Racing preuzeo RNF Aprilia tim

MotoGP – Trackhouse Racing je preuzeo RNF Aprilia Racing tim čime je stavljena tačka ...