fbpx

Bugatti Mistral Roadster za oproštaj od W16

Bugatti Mistral Roadster je predstavljen na Pebble Beachu, i oproštaj je od legendarnog quad-turbo W16 motora

Bugatti Mistral Roadster jeste novi model, jeste roadster, jeste jezivo jak i skup, ali je i model koji obeležava oproštaj. Uz Bugatti Mistral Roadster koji je predstavljen na Pebble Beachu francuska marka se oprašta od 8.0 quad-turbo W16 motora koji je godinama bio jedan od zaštitnih znakova Bugattija.
Pod novim rukovodstvom i uz Matu Rimca, novog CEO-a kompanije Bugatti Rimac nastao je Bugatti Mistral Roadster. Iako je ime vetra Mistral već korišćeno za model marke Maserati, al i Nissan, nekako ide uz činjenici da je novi Bugatti, poslednji bez elektrifikovanog pogona, roadseter. Šta više, obzirom na pogon koji stiže do 1.577 KS, jasno je i da je sposoban da napravo dosta “vetra u kosi”, glavne osobine kabrioleta.
Bugatti Mistral Roadster, razumljivo, nije iz osnove novi model. Kao platformu koristi model Bugatti Chiron, a elementima dizajna pomalo ide u prošlost, ’60-e godine prošlog veka, pa čak i u ’30-e godine i elemente modela Bugatti 57 Grand Raid. Moćni roadster čak deluje kao kombinacija onoga što je Bugatti već upotrebio za Divo i LaVoature Noire, pa čak i Bolide, ali što mi ni najmanje ne umanjuje impozantnost.
U enterijeru ima suptilnih i elegantnih evociranja prošlosti i opraštanja sa sadašnjošću. Ručica menjača je izrađena od bloka alumnijuma, a na sebi ima legendarnog “Razigranog slona”, kojega je nekada davno naslikao i potpisao Rembrandt. Prvi pot je za oplatu vrata iskorišćena “štkana” koža. Ipak, činjenica da nema krov znači da će srećnici koji sednu u Bugatti Mistral Roadster uživati u zvuku velikog W16.
Pored svih stilizacija i umetnosti na karoseriji i u enterijeru Bugatti Mistral Roadstera nalazi se pogon. Motor je 8.0 litarski quad-turbo W16 sa 1.577 KS. Ovo je poslednja evolucija ovog benzinca kakva pokreće i Chron Super Sport 300+ a, uz koju pomenuti model zvanično stiže do 490.484 km/h. Roadster zbog svoje aerodinamike može malo manje, ali cilj marke je jasan – kupcima ponuditi najbrži roadster na planeti, kao što je to 2013. godine sa 408 km/h bio Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse.
Iako nije saopštena masimalna brzina, moguće je da će biti brži od Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, obzirom da ima “tričavih” 400 KS više, mada su iz Molshema odavno poručili da ih rekordi više (ili za sada) ne zanimaju.
A ako vas zanima da li je Bugatti Mistral Roadster serijski model odgovor je – da. Bće proizvedeno 99 komada, i svaki će koštati pet miliona evra, iz početak isporuka od 2024. godine, kada će do svojih kupaca početi da stizu i Bugatti Bolide namenjen samo za pistu. Zapravo, koštaće i mnogo više od pomenutig 5 miliona evra. Svih 99 komada je prodato, a poznato je i da trgovina ovakvim kolekcionarskim primercima cveta, a svaka dalja prodaja dodaje poneki milion na cenu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Država preuzela najvećeg ruskog dilera automobila

Predsednik Rusije Vladimir Putin stavio je najvećeg ruskog dilera automobila pod privremenu državnu upravu ...

Nova Škoda Fabija funkcionalnija nego ikada

Nova Škoda Fabija pametnija je nego ikad: zavisno od nivoa opreme, četvrta generacija uspešnog ...

Ferrari F8 pokazan i u Spider verziji

Ferrari je pre šest meseci pokazao naslednika modela 488 GTB, model F8 Tributo, a ...

Predstavljena potpuno nova Hyundai Kona

Kompanija Hyundai Motor danas je predstavila EV baziran futuristički dizajn nove generacije subkompaktnog SUV ...

Renault Talisman – da li limuzine mogu da opstanu?

Da li limuzine, barem u klasičnom trozapreminskom formatu mogu da opstanu u vreme kada ...

Z8 Stevea Jobsa na prodaju

Ako imate dovoljno keša, onda imate i šansu da se vozate u istom BMW-u ...