fbpx

Valentino Rossi je ponovo fabrički vozač

Valentno Rossi je ponovo fabrički vozač, ali ovaj put ne za Yamahu ili Ducati marke za koje je vozio i ne na dva točka

Foto: Michele Scudiero/BMW Press

Valentno Rossi je ponovo fabrički vozač. Najpopularniji vozač motocikla na planeti, i sa devet svetskih titula jedan od najuspešnijih MotoGP vozača ikada povukao se iz aktivnog takmičenja na dva točka na žalost armije navijača koju je imao širom planete. Međutim, strast Rossija za brzinom teško da se može i treba ugasiti. Još tokom aktivne MotoGP karijere nisu bili retki njegovi izleti u takmičenja na četiri točka, od testova Ferrari i Mercedes-AMG bolida Formule 1, relija na visokom nivou, pa sve do trka GT automobila i trka izdržljivosti.
Od 2023. godine, pored toga što njegov VR46 tim nastupa u MotoGP šampionatu, Valentino Rossi ponovo ima status fabričkog vozača, ali ne Yamahe ili Ducatija. Iz Minhena je stigla vest da je Rossi postao 21. vozač koji se pridružio fabričkim vozačima BMW M Motorsporta, koji se takmiče u različitim kategorijama autosporta.

Foto: BMW Press

Od sledeće godine, kao fabrički vozač BMW M Motorsporta Rossi će nastupati Fanatec GT World Challenge Europe šampionatu, kao i na Bathurst 12 Hour trci, na kojima će voziti BMW M4 GT3. Pored toga, prema fabričkoj i zvaničnoj informaciji, Rossi će biti na raspolaganju BMW M Motorsport timu za druge trke i šampionate, kao i testiranja trkačkih automobila.
„Za Valentina ne treba nikakvo posebno predstavljanje. On je jedan od najuspešnijih motociklista svih vremena, i ušao je u istoriju motociklizma i potpuno opravdano postao je živa legenda. Ali, Valentino Rossi je dokazao i da je odličan takmičar na četiri točka, a auto trke su sada postale njegov drugi dom i druga karijera u koji donosi svu svoju strast, veštinu i predanost. Fantastično je što se pridružio našem timu“, kaže Andreas Roos, šef BMW M Motorsport-a.
Sam Rossi kaže da nakon dve trke ima odličan osećaj u BMW M4 GT3, kao i da uz Maximea Martina i Augusta Farfusa ima vrlo snažne timske kolege. „Imam još dosta da učim i unapređujem svoju vožnju, ali se nadam da ću to raditi brzo i biti brz tokom trkačkih vikenda“, kaže Rossi.

Foto: Gruppe C Photography/BMW Press

Valentino Rossi je svoju prvu šampionski titulu osvojio 1997. u klasi do 125 ccm, a dve godine kasnije i u klasi do 250 ccm. U kraljevsku klasu ušao je 2000. godine, tada od 500 ccm, u kojoj je postao šampion sveta već 2001. Od 2002. u novo imenovanoj MotoGP klasi Rossi pokazuje sav svoj talenat i do 2005. već ima još četiri titule šampona sveta, da bi do svoje osme i devete titule stigao u sezonama 2008. i 2009. Pored aktivnog takmičenja na najvišem nivou, Rossi je osnovao R46 Rider Academy, i posvetio se razvoju mladih italijanskih vozača, od koji je ovogodišnji MotoGP šampion Francesco Bagnaija upravo ponikao u R46 Rider Academy.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

VW Touareg sa elektromehaničkim poprečnim stablizatorima

Novi VW Touareg, nestankom Phaetona, postao je perjanica marke, a ujedno i demonstrator svih ...

Mercedes-Benz zaustavlja razvoj nove EV platforme

Mercedes-Benz zaustavlja razvoj električne platforme MB.EA za veće modele kao što su S-Klasa i ...

Toro Rosso zamorče za razvoj F1 Honde za 2019.

Tim Red Bull spreman je da žrtvuje svoj juniorski tim Toro Rosso kako bi ...

Toyota nastavlja snažan rast na srpskom tržištu

Toyota Srbija nastavlja sa snažnim rastom na srpskom tržištu, uprkos smanjenju ukupnog tržišta i ...

PHEV pionir Opel Ampera slavi 10. rođendan

Opel Ampera bio je jedan od pionira plug-in hibridnog pogona u serijskim automobilima i ...

Formula 1 – Leclerc u Mercedesu od 2024.?

Formula 1 je spustila zavesu na sezonu 2022. sa bolidima po novim pravilima, ali ...