fbpx

Dakar Reli 5. dan doneo je etapu dugu ukupno 645 kilometara sa 375 kilometara brzinca voženog po kompaktnom pesku

Foto: A.S.O./C. Lopez

Dakar Reli 5. dan doneo je etapu dugu ukupno 645 kilometara sa 375 kilometara brzinca voženog po kompaktnom pesku koji je mnogima doneo probleme, ali je bio savršen za branioca titule. Nasser Al-Attiyah i njegov suvozač Mathieu Baumel najbolje su se snašli u Toyoti GR Hilux i ponovo bili najbrži. Iako su ispred drugoplasiranog na 5. etapi Carlosa Sainza bili brži za samo 1′:57”, a od Stephanea Peterhansela 3′:44”, učinili su dovoljno da u generalnom plasmanu uvećaju svoje vođstvo. Slično kao i prošle godine, kada su sve fabričke posade Audija imale tehničkih problema sa potpuno novim RS e-tron E1, Al-Attyah je na prvom delu maratonskog Dakar relija u Saudijskoj Arabiji ostvario odlučujuću prednost, koju je sačuvao do samog kraja. Da li će tako biti i ove godine, videćemo, ali trenutno vozač iz Katara ima 22′:36” prednosti ispred Peterhansela.

A.S.O. / C.Lopez

Nakon završene etape Al-Attiyah je rekao da su forsirali “kao ludi” i mnogo rizikovali, a tešku etapu završili premoreni. Razlog za forsiranje bio je u činjenici da je organizator dozvolio Audi Sport timu da svim RS e-tron vozilima poveća maksimalnu snagu, koju su tokom etape sve tri posade i koristile. “Mister Dakar” Peterhansel je priznao da je 5. etapa Dakara 2023 bila jedna od njegovih najtežih ikada, i da su iz vozila izašli sa bolom u leđima i vratu od brojnih udaraca koje su trpeli.

A.S.O. / C. Lopez

Među brojnim havarijama i posadama koje su imale problema, našao se i Sebastine Loeb, koji se prevrnuo i izgubio dodatnih 20 minuta. Reli legenda zauzima 11 mesto u generalnom plasmanu sa 1h:53′:41” zaostatka za vodećim.

Foto: A.S.O./F. Gooden/DPPI

U konkurenciji motociklista došlo je do promene na vrhu. Vodeći pre početka 5. etape Dakar Relija 2023. Daniel Sanders je na start izašao sa zdravstvenim problemima, zbog kojih nije vozio spram svojih pravih mogućnosti. Na etapi je bio vrlo brz Joan Barred Bort, prikupio 4′:252 bonus minuta (uvedenih kako bi se izbeglo kalkulisanje i izbegavanje vodeće pozicije) ali je 30 kilometara pre cilja doživeo neprijatan pada u kojem je njegov motor pao preko njega. Adrien Van Beveren fabrčki vozač Honde završio je na prvom mestu, njegov timski kolega Jose Ignacio Cornejo Flormino na drugom sa 13” zaostatka, a Toby Price na KTM-u na trećem. U generalnom plasmanu motociklista vodi Skyler Howes fabrički vozač Husqvarne sa 2′:07” prednosti ispred Pricea i 5′:16” ispred Kevina Benavidesa na KTM-u.

Foto: A.S.O./F. Gooden/DPPI

U konkureciji kamiona najbrži je bio Ales Loprais u Pragi ali sa samo 16” prednosti ispred Matina Vanderbrinka u Ivecu. To znači da se u generalnom plasmanu ništa nije promenilo, odnosno da je Loprais za 16” uvećao svoju prednost ispred Vandenbrinka, koja je sada 15′:22”.
Šesta etapa Dakar Relija 2023 u Saudijskoj Arabiji biće odiseja od obale do obale, sa čak 467 kilometara brzinskog ispita, i brojnim dinama koje će vozači morati da savladaju u finalnoj trećini deonice.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Carlos Sainz optimista pred Dakar 2020

Nakon slabog rezultata u potpuno novom John Cooper Works Buggyju, Carlos Sainz je optimista ...

Peugeot E-308 ima 400 kilometara autonomije

Peugeot E-308 je predstavljen u skladu sa najavom da će imati potpuno električni model ...

Lynk & Co. Zero EV obećava ozbiljne performanse

Kineski auto gigant Geely je nedavno otkrio svoju modularnu EV platformu koju će koristiti ...

Porsche do rekorda na Ringu novom verzijom Cayennea

Porsche je došao do rekorda u klasi na Ringu modelom Cayenne Coupea koji još ...

Opet kontroverze oko Racing Pointa

Sezona Formule 1 smo što je počela, a kontroverze oko bolida Racing Point se ...

Tržište polovnih automobila u Srbiji netransparentno

Tržište polovnih automobila u Srbiji ima nizak nivo transparentnosti, pokazalo je istraživanje istraživanje Tržište ...