fbpx

Formula 1 – Toto Wolff je milijarder

Formula 1 – tek da bi bolje razumeli zbog čega se Toto Wolff nervira kada njegovom timu ne ide…

Foto: Mercedes-AMG Formula 1 team / Jiri Krenek

Formula 1 je prvo biznis pa onda sport. To je odavno poznato. Tačnije, Formula 1 je sport koji je pretvoren u ozbiljan biznis u kojem se okreće ogroman novac. Svojevremeno, bivši šef Formule 1 Bernie Ecclestone, kada su vlasnici i šefovi timova umeli da kukaju više nego što mu se to dopadalo, umeo je da kaže: “Pa šta više hoće, učinio sam ih bogatim ljudima”. Naravno, kao i u svakom biznisu, bilo je i onih koji su neslavno propali.
Šefa tima Mercedes-AMG se s vremena na vreme može videti kakvo vrlo žustro i emotivno reaguje na događaje koji ne idu na ruku njegovom timu, što je iz sportskog aspekta Formule 1 potpuno razumljivo, ali po vestima koje je upravo objavio Forbes, reakcije Wolffa su više vođene finansijskim nego sportskim “emocijama”.

Foto: Mercedes-AMG Formula 1 Team – LAT Images

Prema Forbesu, bogatstvo Tota Wolffa je upravo prešlo magičnu brojku od milijarde dolara. I sam nekada vozač – trkač, koji je kacigu zamenio biznisom u auto-sportu, Wolff je u jedinstvenom položaju u odnosu na svih 10 timova koji se takmiče u šampionatu Sveta Formule 1. On je jedini i šef tima i suvlasnik tima koji vodi. Tek da podsetimo, Mercedes-AMG F1 tim je u ravnopravnom vlasništvu Wolffa, Daimlera (vlasnika Mercedes-Benza) i hemijskog giganta Ineos. Šta više, sadašnje vlasništvo tima mu nije prvo i već je bio delimični vlasnik tima Williams, kroz koji je ušao u svet Formule 1. Njegov tim je već ušao u istoriju Formule 1 obzirom da je nanizao osam uzastopnih konstruktorskih i sedam vozačkih titula u periodu od 2014. do 2021. Čak i pored činjenice da u poslednje dve godine Mercedes-AMG F1 tim ne postiže tako brilijantne rezultate, vrednost tima i dalje reste, obzirom da popularnost i vrednost kompletne Formule 1 raste iz dana u dan, trenutno je, verovatno, veća nego ikada. A procvat popularnosti nakon ozbiljne krize u koju je Formula 1 upala, može da zahvali hvaljenom i osporavanom dokumentarnom serijalu Drive to survive, koji je pokazao svu moć medija, medijskog prisustva, ali i spletkarenja, zakulisnih radnji svega onoga što u F1 postoji, ali do Drive to survive nije bilo javno.
Na kraju, jasno je zbog čega je Wolff, novopečeni milijader, najveći opozicionar dovođenju novih timova u Formulu 1. Svoj deo kolača ne želi da deli ni sa kim i ne više nego što trenutno mora da ga deli, a to je trenutnih 10 timova.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Svi novi automobili u SAD moraju imati kameru za vožnju unazad

Svi novi automobili u SAD sada moraju imati kameru za vožnju u nazad, kako ...

Ford predstavio Mustang Shelby GT500 u Detroitu

Prošlo je čak 50 godina otkad su Shelby GT500 i GT350 delili mesto u ...

Verstappenu u Meksiku druga pol pozicija u karijeri

Na stazi u Meksiku na kojoj je prošle godine odneo pobedu, Max Verstappen osvojio ...

Predstavljen Hyundai i30 Fastback

Nakon predstavljanja novog i30 u martu i i30 Tourer prošlog meseca, Hyundai je zvanično ...

Corvette C8.R trkački automobil spreman za sezonu 2020.

Chevrolet je, pre vremena i sopstvene najave, predstavio novi trkački automobil baziran na C8 ...

Zaustavljaju se proizvodnje zbog delova iz Ukrajine

Invazija Rusije na Ukrajinu počela je da pokazuje uticaj na auto industriju zbog nedostatka ...