fbpx

Formula 1 – Honda motori u Aston Martinu

Formula 1 – Honda motori biće u bolidima Aston Martin od početka sezone 2026. zvanično su potvrdile obe strane

Foto: Aston Martin Media Portal

Formula 1 – Honda motori biće u bolidima Aston Martin od početka sezone 2026. zvanično su potvrdile obe strane. Od početka sezone 2026. koja će značiti i prvu godinu pogonskih grupa prema novim pvailima, Honda kreće u novu eru svog prisustva u Formuli 1 kao zvanični, fabrički dobavljač pogonskih grupa. Tema o kojoj se mnogo spekulisalo se obistinila.
Honda je 2021. godine zvanično objavila da se povlači iz Formule 1 kako bi se potpuno posvetila svom cilju karbonske neutralnosti 2050. godine. Samim tim, nastavila je svoju praksu dolazaka i odlazaka iz Formule 1. Međutim, po osvajanju titule šampiona sbveta Formule 1 2021., pa potom i 2022., a kako je krenulo, isto će biti i 2023. godine, Honda je shvatila da joj prisustvo u sportskoj i medijskoj sceni itekako prija i promenila svoje mišljenje. Samo, još za početak sezone 2022. Honda formalni nije fabrički dobavljač tima Red Bull (i Alpha Tauri). Sve detalje ugovra između Honde i Red Bulla znaju samo njegovi potpisnici, ali činjenica je da Red Bull nema punu fabričku podršku od Honde, iako se pogonske jedinice proizvode i Japanu i isporučuju timu, koji trenutno ima ubedljivo najbolji bolid. Tako će biti sve do kraja sezone 2025., a potom će sve biti drugačije.
Zvanično, iz Honde poručuju da su novi interes za prisutnost u Formuli 1 izazvala nova pravila, korišćenje sintetičkih, 100% održivih goriva i veći fokus na električni deo pogona bolida, što se uklapa u dugoročne planove i ciljeve Honde.

(Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202110070099 // Usage for editorial use only //

Samo, Honda je svojim (od ranije dobro poznatim) hoću-neću stavom izgubila svoju zlatnu koku – tim Red Bull, koji se okrenuo sopstvenim pogonskim jedinicama i našao moćnu podršku u kompaniji Ford, koja će takođe biti povratnik u Formulu 1.
Sa druge strane, Aston Martin je tim koji je ovogodišnje otkrovenje sa odličnim rezultatima, ali i pogonskim jedinicama, menjačima i kompletnim zadnjim oslanjanjem koje kupuje od Mercedes-AMG Formula 1 tima, a tako će biti i sve do kraja sezone 2025. Sve do isteka ugovora, Tm Aston Martin biće korisnički tim, ali od početka Sezone 2026 postaće tim sa punom fabričkom podrškom Honde, koja se ne ogleda samo u pogonskim grupama i njihovom papreno skupom razvoju i malo manje skupoj proizvodnji, nego i značajnoj finansijskoj podršci koju će imati od Honde. Zanimljiv je stav šefova Honde po pitanju porencijalne (mada malo verovatne, obzirom da će 2026. Alonso imati 45 godina) nove saradnje sa Fernandom Alonsom. Koji Watanabe, Predsednik Honde, kaže da nemaju ništa protiv nove saradnje sa Špancem, koji je otvoreno i javno kritikovao (tada očajne, slabe i nepouzdane) motore Honda koji su pokretali bolide tima McLaren. Šta više, Watanabe kaže da je Alonso gurao razvoj motora i zapravo pomogao da Honda (tačnije HRC, koji će voditi i novi F1 program) danas bude bude tu gde jeste.

Foto: Aston Martin Formula 1 Team Media

Aston Martin će tekuću sezonu završiti u potpuno novom centru sa sopstvenim aerotunelom u blizini staze Silverstone, pa če svakako imati i logistički, a vremenom i stručni potencijal za sopstveni razvoj sklopova koje trenutno kupuje. a kraju, ljubitelje Formule 1 od početka sezone 2026. čekaju neki nov događaji. Nismo hrabri da kažemo nova uzbuđenja, ali obzirom da će Red Bull i Aston Martin pokretati pogonske grupe novih proizvođača, da će se kao kao fabrički tim pridružiti Audi, a i da će svo skupa, zajedno sa Renaultom, Mercedesom i Ferrarije debitovati sa potpuno novom konstrukcijom motora, videćemo ko će se kako snaći. Za sezonu 2014. kada je počela još uvek aktuelna turbo-hibridna era pogonskih grupa, najbolje se pripremio Mercedes i njegov HPP. Da li je stvarno dobio mnogo pre svih ostalih pravila po kojima je trebalo praviti nove motore ostaće na nivou spekulacije, ali nova trka za 2026. godinu je počela.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Donald Tramp preti porezom na uvoz evropskih automobila

Predsednik SAD, Donald Tramp, je izjavio da će uvesti porez na uvoz evropskih automobila, ...

Bugatti napravio prvu 3D štampanu kočionu čeljust

Bugatti je daleko od prvog proizvođača automobila koji eksperimentiše sa 3D štampom, ali zato ...

Tesla fabrike trenutno gube milijarde

Tesla fabrike u Berlinu i Teksasu trenutno gube miljarde i liče na peći u ...

Formula 1 – pobeda Verstappena na VN Saudijske Arabije

Formula 1 – pobeda Verstappena na VN Saudijske Arabije nakon još jedne poprilično nezanimljive ...

Umesto LMP 1 na Leman stiže LMH klasa

Najviša klasa u Svetskom šampionatu izdržljivosti zvaće se Le Mans Hypercar, saopštila je FIA ...

Nova Škoda Superb zvanično predstavljena

Nova Škoda Superb zvanično predstavljena i biće jedna od retkih preživelih velikih limuzina na ...