fbpx

Volvo EX90 konačno u serijskoj proizvodnji

Volvo EX90 konačno u serijskoj proizvodnji, skoro dve godine nakon što je električni SUV predstavljen svetu

Volvo EX90 počinje serijsku proizvodnju

Volvo EX90 konačno u serijskoj proizvodnji, skoro dve godine nakon što je električni SUV predstavljen svetu. Prošle su skoro dve godine otkako je Volvo predstavio EX90, ali on tek sada konačno ulazi u serijsku proizvodnju. Prvi električni SUV sa amblemom Volvo, u plavoj boji trapera, sišao je sa proizvodne trake u fabrici proizvođača automobila u Charlestonu u Južnoj Karolini i namenjen američkom kupcu, koji će ga ipak dobiti tek kasnije ove godine, pošto kompanija započinje isporuke u drugoj polovini 2024.

Volvo EX90 počinje serijsku proizvodnju

Volvo je trebalo da počne da isporučuje EX90 svoj veliki SUV EV početkom 2024. Međutim, morao je da odloži početak serijske proizvodnje kako bi mogao da reši i otkloni neke preostale probleme sa softverom, a što je bio ili još uvek jeste problem koji je mučio nekoliko proizvođača automobila i odložio nekoliko lansiranja novih modela. Definitivno, mehanika odavno više nije problem automobila i autoindustrije, nego sve zahtevniji i kompleksniji zahtevi od njegovog digitalnog dela i softvera na kojima su nove generacije vozila bazirane.

Volvo EX90 počinje serijsku proizvodnju

EX90 je debitovao u novembru 2022. kao novi, električni, najluksuzniji model marke Volvo sa tri reda sedišta, koji je naslednik XC90 na gas koji je već godinama u ponudi kompanije Volvo. Volvo EX90 je postavljen na novu platformu sa ogromnom baterijom kapaciteta 111,0 kWh, iz koje se napajaju dva elektromotora sa ukupno 512 KS i 910 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Sprint do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Slabija verzija Volvo EX90 ima 405 KS,
Osnovna verzija Volvoa EX90 takođe je sa dva elektromotora, koji proizvode 402 KS i 770 Nm. Slabijoj verziji potrebna je dodatna sekunda za ubrzanje od 0 do 100 km/h, što sa 5.9 sekundi i dalje nije ni malo stidljivo.

Volvo EX90 počinje serijsku proizvodnju

 

Proizvođač automobila je takođe napunio svoj veliki EV senzorima i tehnologijom, tvrdeći da je to najbezbedniji Volvo model ikada. Automobil ima spoljnu kameru od 360 stepeni, pet radarskih senzora i 16 ultrazvučnih, a svi su dizajnirani da pomognu vozilu da vidi svet oko sebe i omogući vozaču da brže reaguje.
U enterijeru centralni infotainment ekran od 14,5 inča sadrži ugrađene Google aplikacije i usluge. Volvo u Americi proizvodi EX90 zajedno sa limuzinom S60., a pogon kompanije može da napravi do 150.000 automobila godišnje, što je deo strategije kompanije da proda 600.000 EV do sledeće 2025. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche traži goriva nastala na održivoj bazi

Porsche u potrazi za gorivima nastalim na održivoj bazi, kako bi zadržao performanse a ...

Redizajnirana Škoda Fabia u Srbiji tokom septembra

Redizajnirana Škoda Fabia stiže u Srbiju za nekoliko dana Kompanija AutoČačak očekuje dolazak redizajnirane ...

Alonso u Indy 500, čudo ili zdrava poslovna logika?

Fernando Alonso će se 28. maja takmičiti na legendanoj trci Indy 500. Vest je ...

Sudbina SLC-a pod znakom pitanja

Da li će nestati Mercedes SLC ili se samo diže prašina zbog naslednika? , ...

Test Audi Q5 Sportback 40 TDI

Test Audi Q5 Sportback 40 TDI potvrđuje da je ova verzija dopunila je pedantno ...

Porsche počinje sa 3D štampanjem elemenata sportskih sedišta

Porsche je najavio da će tehnologija 3D štampanja olakšati personalizaciju automobilskih sedišta Kao što ...