Volvo EX90 konačno u serijskoj proizvodnji, skoro dve godine nakon što je električni SUV predstavljen svetu
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/06/Volvo-1.jpg)
Volvo EX90 konačno u serijskoj proizvodnji, skoro dve godine nakon što je električni SUV predstavljen svetu. Prošle su skoro dve godine otkako je Volvo predstavio EX90, ali on tek sada konačno ulazi u serijsku proizvodnju. Prvi električni SUV sa amblemom Volvo, u plavoj boji trapera, sišao je sa proizvodne trake u fabrici proizvođača automobila u Charlestonu u Južnoj Karolini i namenjen američkom kupcu, koji će ga ipak dobiti tek kasnije ove godine, pošto kompanija započinje isporuke u drugoj polovini 2024.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/06/Volvo-2.jpg)
Volvo je trebalo da počne da isporučuje EX90 svoj veliki SUV EV početkom 2024. Međutim, morao je da odloži početak serijske proizvodnje kako bi mogao da reši i otkloni neke preostale probleme sa softverom, a što je bio ili još uvek jeste problem koji je mučio nekoliko proizvođača automobila i odložio nekoliko lansiranja novih modela. Definitivno, mehanika odavno više nije problem automobila i autoindustrije, nego sve zahtevniji i kompleksniji zahtevi od njegovog digitalnog dela i softvera na kojima su nove generacije vozila bazirane.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/06/Volvo-3.jpg)
EX90 je debitovao u novembru 2022. kao novi, električni, najluksuzniji model marke Volvo sa tri reda sedišta, koji je naslednik XC90 na gas koji je već godinama u ponudi kompanije Volvo. Volvo EX90 je postavljen na novu platformu sa ogromnom baterijom kapaciteta 111,0 kWh, iz koje se napajaju dva elektromotora sa ukupno 512 KS i 910 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Sprint do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Slabija verzija Volvo EX90 ima 405 KS,
Osnovna verzija Volvoa EX90 takođe je sa dva elektromotora, koji proizvode 402 KS i 770 Nm. Slabijoj verziji potrebna je dodatna sekunda za ubrzanje od 0 do 100 km/h, što sa 5.9 sekundi i dalje nije ni malo stidljivo.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2022/11/Volvo-7.jpg)
Proizvođač automobila je takođe napunio svoj veliki EV senzorima i tehnologijom, tvrdeći da je to najbezbedniji Volvo model ikada. Automobil ima spoljnu kameru od 360 stepeni, pet radarskih senzora i 16 ultrazvučnih, a svi su dizajnirani da pomognu vozilu da vidi svet oko sebe i omogući vozaču da brže reaguje.
U enterijeru centralni infotainment ekran od 14,5 inča sadrži ugrađene Google aplikacije i usluge. Volvo u Americi proizvodi EX90 zajedno sa limuzinom S60., a pogon kompanije može da napravi do 150.000 automobila godišnje, što je deo strategije kompanije da proda 600.000 EV do sledeće 2025. godine.
Show Comments