fbpx

Michelin otkrio uzrok Martinovog pada

Michelin otkrio uzrok Martinovog pada pri kojem je zadobio povrede koje će zanatno uticati na predsezonski deo MotoGP šampionata 2025

MotoGP / Jorge Martin / Aprilia Racing Teal / Foto: Lulop Automotive

Michelin otkrio uzrok Martinovog pada pri kojem je zadobio povrede koje će zanatno uticati na predsezonski deo MotoGP šampionata 2025. što se tiče tima Aprilia. Michelin je otkrio razliku u temperaturi unutar zadnje gume Jorgea Martina u vreme njegovog pada na MotoGP Sepang testu u sredu. Pad, drugi za Martina u toku dana, ostavio je aktuelnog svetskog šampiona sa prelomima u levoj šaci i levom stopalu, i van staze do kraja testa, a moguće i svih predsezonskih testova. Španac se u trenutku pada vozio sa pneumaticima srednje tvrdoće, na istom setu pneumatika na kojima je prethodno doživeo svoj prvi pad istog dana.

MotoGP / Jorge Martin / Aprilia Racing Teal / Foto: Lulop Automotive

U prvim izjavama, izvršni direktor MotoGP Aprilia Racing tima Masimo Rivola rekao je da je temperatura guma u trenutku pada bila normalna. Međutim, danas, u petak, menadžer Michelin Motorsport-a na dva točka Piero Taramaso je objasnio da, iako je to tačno za površinu gume, postoji vidljiva temperaturna razlika – u odnosu na Martinovog timskog kolegu Bezzecchija.
„Zahvaljujući Apriliji, dali su nam sve podatke“, rekao je Taramaso. „U poslednjih sat vremena uspeli smo da analiziramo sve raspoložive podatke. Postoji mnogo podataka pa je za ove stvari potrebno vreme. Inicijalno, Masimo [Rivola] je rekao da je temperatura guma bila u redu, ali to je bila površinska temperatura gume, koja je veoma promenljiva – zavisi od proklizavanja i broja obrtaja zadnjeg točka. Temperatura, [vrednost] koju koristimo da razumemo da li guma radi ili ne, je temperatura unutrašnjeg sloja, a to su podaci koji dolaze sa McLlaren senzora.”
Taramasso je dao dodatne detalje koji objašnjavaju da je temperatura koju tim najčešće koristi za određivanje temperature gume u boksu ono što on naziva „temperatura šupljine“, što je temperatura vazduha unutar gume. On je pojasnio da temperatura šupljine „nije ista“ kao temperatura unutrašnjeg sloja, što je temperatura unutrašnje gume gume i dodao da je normalno da postoji razlika između različitih temperaturnih vrednosti uzetih iz jedne gume.

MotoGP / Marco Bezzecchi / Aprilia Racing Teal / Foto: Lulop Automotive

„Dakle, analizirali smo sve ove podatke“, nastavio je Taramaso, „…i zaključak je jasan: Jorge [Martin], kada je napustio boks za poslednju vožnju pre pada, temperatura guma je bila 15 stepeni niža. Dakle, 15 stepeni je dosta. Takođe, u trenutku kada je pao, uporedili smo temperaturu njegovih guma sa temperaturom zadnje gume Marca Bezzecchija, obzirom da je to identičan motocikl, u isto vreme, takođe sa srednjom zadnjom gumom – i bila je 15 stepeni manja.
Za referencu, Taramaso je objasnio da je temperatura unutrašnjeg sloja zadnje gume obično između „90 i 100 stepeni“, što znači da je pad Martinove temperature od 15 stepeni u trenutku njegovog pada jednak između 15 i 16,6 %. Taramasso je nastavio: „Dakle, ovo je sigurno velik i važan parametar koji je, u kombinaciji sa uslovima na stazi doveo do pada. „Ne treba zaboraviti da je staza bila veoma klizava, dan je bio je vetrovit i hladan, bilo je samo 30 stepeni, a ovde je normalna temperatura staze 50 stepeni, imali smo kišu preko noći – dakle, loši uslovi na stazi, i činjenica da guma nije bila (potpuno i optimalno) spremna, su razlozi Martinovog pada. Dalje, Taramaso je rekao da je razlog zašto je Martin u toj fazi testa koristio srednju gumu, gumu koja je uglavnom izbegavana tokom ovonedeljnog testa, bio da se gume sa mekom smešom sačuvaju za kasnije. „Trenutno svi timovi počinju sa medijumom“, rekao je Taramaso. „To je kao da tokom trkačkog vikenda u petak svi počinju sa srednjom i srednjom, čak i ako nije najbolja guma za trenutno stanje staze, jer žele da sačuvaju meku gumu za kasnije tokom trkačkog vikenda. Ovde je verovatno bila ista strategija – počeli su sa medijumom jer su znali da je soft efikasniji, pa su da bi očistili stazu odlučili da počnu sa medijumom.

MotoGP / Jorge Martin / Aprilia Racing Teal / Foto: Lulop Automotive

Ali svi su bili u istom stanju. Takođe i medijum koji smo mnogo koristili tokom testa bez ikakvih problema, a takođe i tokom Shakedown-a.”
Konačno, Taramaso se u sredu osvrnuo na komentare tima Aprilia koji impliciraju da je krivica za nesreću problematična guma. „Loša nesreća bez ikakvog razloga, bez greške na strani motocikla i bez greške na vozačevoj strani“, rekao je Masimo Rivola u sredu. „Razgovarao sam sa njima i razmenio sam sve izveštaje“, rekao je Taramaso u petak. „Dakle, oni razumeju šta pokazujemo, i to nije moje mišljenje, to je samo broj – ovo su podaci, i oni veruju u podatke.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Isle of Man TT u potpunosti otkazan zbog koronavirusa

Organizatori “Isle of Man TT” su saopštili da je ovogodišnji događaj, koji je trebao ...

Koliko košta MotoGP motocikl?

Koliko košta MotoGP motocikl koji je u stanju da se na pravcu zaleti do ...

MotoGP – Bagnaia i Ducati produžili ugovor

MotoGP – Bagnaia i Ducati produžili ugovor na još dve godine, pa će Italijan ...

MotoGP – Dovizioso na Yamahi M1 ove nedelje

MotoGP – Dovizioso na Yamahi M1 ove nedelje na prvim ovosezonskim testovima, a da ...

Alvaro Bautista se (ne)vraća u MotoGP

Sportski direktor Ducatija tvrdi da se Alvaro Bautista ne vraća u MotoGP konkurenciju, ali, ...

MotoGP nastavlja sa iznenađenjima

Od četiri Yamahe, samo Morbidelli je iskorisito ono što je zborio u kvalifikacijama MotoGP ...