fbpx

MotoGP – kriza ili previše ambicija?

MotoGP – kriza ili previše ambicija? Publike je sve manje, medijskog prisustva takođe a od 23 takmičara čak 12 Španaca

Foto: Ducati

MotoGP – kriza ili previše ambicija? Publike je sve manje, medijskog prisustva takođe a od 24 takmičara čak 12 Španaca. Da li MotoGP, u poteri za profitom čini iste greške koje je napavila Formula 1 i oterala publiku sa tribina i udaljila od TV ekrana? Uz časne izuzetke koje čine borbe vozača za pozicije, MotoGP se zhvaljujući tehničkim propisima sve češće pretvara u procesiju na stazi, vozač postaje sve manje bitan a tehnologija i novac uloženi u razvoj preuzimaju primat.
Postoje mišljenja da je aktuelni, mamutski kalendar uzrok umora vozača i sve češćih grešaka sa povredama. U finalu MotoGP sezone od 24. septembra do kraja sezone biće održano 16 trka u 10 trkačkih vikenda. Moglo bi se reći – dobro su plaćeni i treba da voze i bore se, a publika da uživa. To je tačno, ali ne treba zaboraviti da nisu svi tako dobro plaćeni i da prateće ekipe više praktično ne mrdaju sa staze i iz padoka. Za raliku od nekdašnjih jednostavnih dvotaktnih agregata i nula elektronike, današnji MotoGP motocikli su postali zastrašujuće komplesni, a njihovo dovođenje u optimalu sve je dugotrajniji proces po tim i vozača.

Foto:
APRILIA MotoGP Racing

Prelazni rok vozača postao je diskutabilan, pa i nerelevantan. Danas pred kraj novembra, još se ne zna ko i šta će voziti, balansira se sa dužinom ugovora, a to ima konsekvence po ceo moto-sport. Sponzori, oni veliki koji bi ostavili velike svote se povlače. Jednostabno, ne žele da se obavežu prema timu koji trku pre kraja nije definisao i potpisao vozače. Spekulacije niko neće da plati. Šef tima Aprilia, Massimo Rivola, koji ima veliko iskustvo u Formuli 1, misli da MotoGP šampionatu trba nešto što se u Formuli 1 zvo Concorde sporazum, čvrst ugovor ugovor koji definiše prava i obaveze timova i vozača, ali i definiše raspodelu zarade. Ovako, prema mišljenju Rivole, sve je u rukama Dorne i FIM-a, koji je pod komandom dorne.
MotoGP ima sve manje gledalaca. Povlačenje Valentina Rossija iz aktivnog takmičenja jeste jedan od razloga, ali nije jedini. Činjenica je da se MotoGP sve manje prati u medijima. Prate ga samo specijalizovani mediji i po koji, ali vrlo redak informativni medij. A ako se prisustvo u medijima pogleda iz globalne perspektive postoji podatak koji je jedan od razloga pada popularnosti MotoGP-a. Na trci u Maleziji, od 23 vozača koji su izašli na start trke, 11 je Španaca, 6 Italijana, 2 Francuza i po jedan Portugalac, Južnoafrikanac i jedan Australijanac. A gde su ostale nacije, na primer Englezi, Amerikanci, Nemci, itd.
MotoGP je postao previše dvonacionalni šampionat Španaca i Italijana, a želi i očekuje globalnu popularnost i prisutnost. Kada su Italijani na startu u pitanju, od ukupno šest, čak četiri su zasluga VR46 akademije, a ne državnog projekta Italije.

Foto: HRC Media

Dorna ide dotle da će uprkos zvaničnoj dodeli priznanja od strane FIM, koji će se održati u Liverpulu, veće nakon poslednje trke u Valensiji u Španiji održati gala veče i umanjiti značaj i ekskluzivnost Liverpula. FIM jeste dao sport u ruke Dorne, ali, možda je previše digao ruke od MotoGP-a.
A FIM bi trebao da se bavi pravilima, pa ni to ne radi do kraja. Michelin, kao dobavljač pneumatika je u velikom problemu zbog sve većih aerodinamičkih sila koje stvaraju krila i aerodinamika motocikla, ali i sve većih vbrzina i sve kraćih zaustavnih puteva, uz temperture sve većih i sve debljih kočionih diskova koji su uz sam pneumatik, koji dostižu 800°C. Michelin je morao da traži ograničenje i kontrolu pritiska u prednjem pneumatiku kako ne bi ugrožavao živote vozača. Konsekventno, ko sledeće godine prekrši minimalan prtisak u prednjem pneumatiku (koji se inače sistemski sve više pregrevaju) biće diskvalifikovan, Da li je to dobar put po MotoGP koji gubi gledanost?
Na sve to, Ducatiju je odobreno da ima osam motocikala na stazi, KTM-u nije dozvoljeno da ima još dva. Japanske marke su potonule, a otišao je jedan Suzuki, doduše, ne prvi put. Zbog čega? Zbog čuvanja dva mesta za novog proizvođača kojeg nema ni na pomolu. Da li je MotoGP krenuo ka krizi zbog previše ambicija i neprecizne realizacije?

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Biće žestoko sutra u Silverstoneu

Marquezu pol pozicija za sutra uz rekord staze, ali jako blizu iza njega kvalifikacije ...

Marquez lako do pobede

Ni sam Marquez se nije nadao ovako lakoj pobedi uz veliku pomoć najvećih konkurenata ...

MotoGP – Alex Rins u LCR Hondi 2023. godine

MotoGP vozač Alex Rins je nakon odluke Suzukija da napusti šampionat ostao bez angažnama, ...

Triumph i Bajaj se ujedinili – konačno

Dugo se o tome pričalo i spekulisalo, a sada je konačno i zvanično – ...

MotoGP – pobeda za Bagnaiju u Herezu

MotoGP trka za Veliku nagradu Španije u Herzu pripala je Francscu Bagnaiji vozaču fabričkog ...

Kalendar trka MotoGP šampionata 2018.

Zimska pauza je konačno završena. Prva trka MotoGP šampionata vozi se 18. marta u ...