fbpx

Kia Motors je danas javnosti premijerno predstavila novog Ceeda na salonu automobila u Ženevi

Kia Motors je danas javnosti premijerno predstavila novog Ceeda na salonu automobila u Ženevi. Novi Ceed – dizajniran, razvijen i napravljen u Evropi – u svojoj 3. generaciji zahvaljujući inovativnim tehnologijama, zrelim i sportskim novim izgledom i dinamičnijom vožnjom jača Kijinu prisutnost u C segmentu.

Foto: Kia Motors

Od prve generacije cee’da, kojeg su u Kijinoj fabrici u Slovačkoj počeli proizvoditi u decembru 2006., do sada su ih napravili više od 1,28 miliona. Od 2012. su proizveli više od 640.000 primeraka postojeće generacije modela. U svojoj trećoj generaciji Kia od novog Ceeda očekuje još veći prodajni udeo.
Kao i njegovi prethodnici i novi model je dizajniran, razvijen i koncipiran u Frankfurtu, u Kijinom centru za dizajn, razvoj proizvoda, istraživanja i razvoj. Proizvodiće se u Kijinoj fabrici u slovačkom gradu Žilina, gde pored postojećeg cee’da proizvode i modele Sportage i Venga.
Novi Ceed, napravljen na Kijinoj novoj platformi K2, širi je u odnosu na prethodnika za 20 milimetara (1.800mm) i niži 23 milimetra (1.447mm). Njegovo međuosovinsko rastojanje je i dalje 2.650mm, dok je prednji prepust kraći za 20mm (sada 880mm), a zadnji prepust je duži za 20mm (sada 780mm).

Foto: Kia Motors

Ponudu novog Ceeda pokretaće motori, razvijeni da zadovolje različite potrebe kupaca. Bazni motor je savremenija izvedba Kijinog 1,0-litarskog T-GDi benzinskog motora sa turbo punjačem snage 120 KS. Turbo benzinske boje zastupa i 1.4 T-GDi, koji će zameniti 1.6 GDI motor. Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi benzinski motor snage 140 KS je uprkos manjoj zapremini 4% snažniji od prethodnika. Turbo punjač pruža širi raspon obrtnog momenta u odnosu na odlazeći 1,6-litarski motor, što mu omogućava bolju odazivnost u različitim voznim uslovima – uz niže emisije. Oba T-GDi motora su opremljena filterom čvrstih čestica za benzin, čime se dodatno snižavaju emisije izduvnih gasova, što novom Ceed omogućava ispunjavanje emisionog standarda Euro 6d TEMP. Manje zahtevnim kupcima na raspolaganju će biti 1.4 MPI benzinski motor sa multipoint ubrizgavanjem, koji proizvodi 100 konjskih snaga.
Novi Ceed će dobiti i Kijin novi dizel motor U3. 1,6 litarski CRDi motor ispunjava najnoviji, stroži emisioni standard Euro 6d TEMP, jer između ostalog koristi selektivnu katalitičku redukciju (SCR – Selective Catalytic Reduction) – tehnologija za aktivnu kontrolu emisija
koja osetno smanjuje emisije. Novi motor zato proizvodi manje ugljen dioksida, čvrstih čestica i azotnih oksida (NOx) u odnosu na starije Kijine dizel motore. Novi 1,6 litarski dizel motor, raspoloživ u dve izvedbe (115 KS i 136 KS), proizvodi 280 Nm obrtnog momenta. Emisije ugljen dioksida novog motora biće niže od 110 g/km po novom WLTP voznom ciklusu, pretvoreno u novi evropski vozni ciklus (NEDC).
Svi motori će snagu do točkova prenositi preko 6-stepenog ručnog menjača, dok će novi motori 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi moći biti upareni i sa Kijinim 7-stepenim DCT menjačem sa dvostrukom spojnicom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Šta se najviše traži preko interneta?

Znamo da su Internet i online pretrage postale neizostavan deo života. A šta se ...

SsangYong Tivoli – na putu povratka i razbijanja predrasuda

SsangYong je južnokorejski proizvođač koji ima burnu prošlost, ali se u vlasništvu Mahindre vraća ...

Serijski Mercedes-AMG GT otkriven

Za samo godinu dana Mercedes-AMG GT super kupe je prošao put od koncepta do ...

Rivian će nuditi kuhinju na izvlačenje kao deo specijalne opreme

Startup za električna vozila, Rivian, nedavno je pokazao koncept pick-upa, a jedna od glavnih ...

Dakar Reli 2023 – Loeb uzvratio udarac

Dakar Reli 2023 – nastavljen je četvrtom etapom koja je počela i završila u ...

Novi Abarth 500e naelektrisao Evropu

Nakon debitovanja u novembru, potpuno električni New Abarth 500e sada elektrifikuje Evropu turnejom Nakon ...