fbpx

Mercedes-Benz će imati SUS motore na EV platformama

Mercedes-Benz najavljuje novu MMA platformu za električna vozila, ali će se na njoj nalaziti i SUS motori

Mercedes-Benz je zvanično podelio zanimljivu informaciju, koja potvrđuje da sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem još nije završeno, ali da će im primena biti malo drugačija. Naime, notorna je činjenica da opšta elektrifikacija automobila donosi nekoliko negativnih efekta – nedovoljnu ili ograničenu autonomiju, nedostupnost stanica i dugo punjenje baterija i iznad svega znatno višu cenu od pandana sa SUS motorima. Isto tako, evidentno je da elektrifikacija mobilnosti enormno košta i tek će koštati, što je neprihvatljivo za finansijski slabija tržišta. Pojednostavljeno, države sa nižim standardom još uvek nisu ni blizu spremne da oberučke prihvate elektrifikaciju vožnje.
Auto industrija to dobro zna, a prema informaciji koju je podelio Mercedes-Benz, počinje i da mari, samo će rešenje ići “obrnutim” putem. Početkom elektrifikacije prisustvovali smo modifikacije vozila sa SUS pogonom u električna vozila, a u bliskoj budućnosti, električna vozila će biti modifikovana da prihvate pogon od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Već za 2024. godinu Mercedes-Benz najavljuje svoju novu MMA platformu za električna vozila, koja će nositi novu generaciju modela A-Klase i B-Klase. Međutim, ovi popularni nemački modeli neće biti isključivo električni. MMA će biti modularna platforma spremna da prhvati klasičan pogon sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kompletan prenosni sistem. Christoph Starzynski potpredsednik razvoja električnih platformi u Mercedes-Benzu je pojasnio da će MMA biti primarno elektrčna platforma, ali ne i isključivo električna. To znaći da će se u novu A i B-Klasu, a potom u CLA, GLA i GLB modele ugrađivati benzinski i dizel motori, a ovi modeli će biti ponuđeni tržištima kojima su električne verzije preskupe ili logistički nedovoljno prihvatljive. Markus Schäfer šef tehnologija u Mercedes-Benzu priznaje da se cene električnih i modela sa SUS motorima neće izjednačiti u skorijoj budućnosti, iako je to vrlo glasno najavljivano. “Moramo se suočiti sa većom cenom električnog pogona i narednim godinama, a kroz modele moramo naći kompenzaciju”, kaže Schäfer.

Mercedes-Benz smanjivanje troškova električnih vozila traži kroz razvoj softvera i proizvodnju baterija. Sledeća generacija MB infotejment sistema zvaće se MB.OS, biće razvijena “u kući” u novom ESH odeljenju u Sindelfingenu, gde radi 750 zaposlenih, a gde se radi i na razvoju baterijskih sistema i električnih pogona. I ako za sada Mercedes-Benz koristi komapanije NVIDA i Bosch kao dobavljače infotejment i pogonskih sistema, razvoj i proizvodnja unutar same kompanije umnogome smanjuje troškove. MB.OS će debitovati uporedo sa novom MMA platformom za kompaktna vozila u naredne dve godine, a očekuje se da modeli na istoj platformi, ali sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u salone stignu godinu dana kasnije, odnosno 2025. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Na Silverstoneu prva trojica u 0,079 sekundi

Još uvek Formula 1 ume da donese neizvesnost, još samo kada bi tako ostalo ...

Kanada ima problem sa losovima koji ližu automobile

Posetioce planinskog gradića u Nacionalnom parku Džasper u Kanadi dočekala je vrlo zanimljiva poruka ...

Novi Sorento PHEV – plug-in hibridni SUV sa 7 sedišta

Kia je nedavno pokazala šematski prikaz inteligentne ugradnje plug-in hibridne tehnologije novog Sorenta PHEV ...

Dacia nema planove za veći SUV od modela Duster

U Evropi se možda trenutno sve vrti oko SUV-a, ali, Dacia je svesna da ...

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya

Najsnažniji električni Nissan Nismo je Ariya koja ima i veštački zvuk, ali od Formule ...

Renault potvrđuje zaokret prema elektrifikovanim vozilima

Renault potvrđuje svoju brzu preorijentaciju na elektrifikovana vozila impresivnim rastom udela prodaje električnih i ...