fbpx

Citoroen C3 Aircross – soba na točkovima

Citroen se u crossover segmet možda uključio među poslednjima, ali je to uradio na sopstveni način i drugačije od ostalih.

Citroen se  u crossover segmet možda uključio među poslednjima, ali je to uradio na sopstveni način i drugačije od ostalih. C3 Aircross je zamenio C3 Picasso, i objedinio MPV i ono što se danas pomodno zove i jako dobro prodaje – crossover. Pri tom, Citroen je svoj novi model “posolio” avangardom, tačno onako kako se od ove marke očekuje. Naravno, kako očekuju oni koji Citroen upravo zbog toga i vole.
Dobroćudan umesto agresivan
Citroen C3 Aircross je kratak automobil, i namerno izbegavam reč mali automobil. Dug je samo 4.15 metara, što znači malo preko dužine klasičnog B segmenta, ali širinom od 1.97 i visinom od 1.59 metara, uopšte ne stvara utisak malog automobila. Naprotiv, deluje čak i dosta robusno, pogotovo kada se zna da platformu deli sa modelom C3, sa kojim ima malo dodirnih tačaka, osim naravno mehanike. Međutim, dok većina pokušava da ovom, proporcijama nezgrapnom segmentu kratkih i visokih vozila koja pomalo liče na punjenu papriku, doda neku dozu dinamičnosti pa i agresivnosti, Citroen se okrenuo na drugu stranu. C3 Aircross izgleda pitomo i dobroćudno, sa ogromnim prednjim odbojnikom i tankim prorezom grila hladnjaka i neverovatno tankim svetlosnim grupama. Pri tom, ne deluje “tupavo”, nego čak i poprilično snažno. Krenuti u ovaj stil hrabra je odluka Citroena, ali jasno je da francuski gigant nije želeo da se podvlači pod već viđena rešenja nego napravio sopstveno, pa kome se sviđa sviđa, a kome ne, izbor stilova u crossover segmetu je prebogat.
Više soba nego kabina
I uređenjem enterijera C3 Aircross će sigurno podeliti mišljenja, ali zasigurno privući kupce kojima se dopada ambijent dnevne sobe umesto klasične automobilske kabine. Upravo tako je dizajniran enterijer – kao soba, i to prostrana, obzirom da je ponuda prostora odlična. Dok se drugi bore sa monotonom tvrdom plastikom koja deluje jeftino, Citroen je ponudio opcione aplikacije od štofa na armaturi. Dok se drugi bave okruglim ili četvrtastim otvorima ventilacije, Francuzi su i tu uspeli da budu originalni. Čak su i u ručicu parkirne kočnice uneli malo mašte.
Prednja sedišta više liče na fotelje nego na sedišta i oblikom i proporcijama, a i izborom materijala. Samo, suština nije zaboravljena. Osim što su izdašno dimenzionisana, prednja sedišta imaju ekstremne hodove po dužini. Vozačko i po visini, dok se suvozačkom sedištu preklapa naslon, pa se ovim malim vozilom mogu transportovati i duži predmeti. Vozač ima, doduše uzan, ali praktično podesiv naslon za ruku.
I stražnja klupa je u sličnom stilu dizajnirana, ali uz mogućnost uzdužnog pomeranja i biranja nagiba naslona i to asimetrično, 60:40. A preklapanje naslona obavlja se lako, uz mehanizam koji pomera sedalni deo stražnje klupe i oslobađa dodatni prostor za prtljag.
A prtljažnik u ovako kratkom automobilu je impresivno velik – čak do 520 litara, kada se spusti dvovisinski pod prtljažnika. Šta više, i priručni alat ima svoje mesto u boku prtljažnika, pa ne oduzima koristan prostor.
Sve skupa, C3 Aircross je spolja kompaktan, ali sa mnogo i dobro iskorišćenog prostora unutra.
Istrumentacija bez mnogo mašte
Koliko god prijala neobičnost kabine, malo razočarenje je instrumentacija, koja je čista klasika. Ne zato što nešto nedostaje ili je nečitka, nego zato što bi malo maštovitija upotpunila odličan utisak enterijera. Ipak tu je velik 7” višenamenski ekran osetljiv na dodir, sa brojnim funkcijama. Čak i previše funkcija. Na primer, na našim neravnim putevima na ekranu baš i nije lako naći komandu jačine ventilacije, ili recirkulacije kabinskog vazduha, pogotovo kad zadimi neki “Euro 1/2” kamion ispred vas. Možda bi bilo praktičnije da su te osnovne komande zadržale klasične mehaničke prekidače, kojih u C3 Aircross ima minimalno.
Ne vozi se kao dnevna soba
To što je enterijer u stilu sobe a ne kabine, ne znači da se C3 Aircross vozi kao soba na točkovima. Mada, objektivno, neka ekstremno dinamična vožnja nije njegov fah. Sigurna i udobna vožnja sa umerenim brzinama kroz krivine je ono za šta je namenjen, i u skladu sa donjim postrojem, a pre svega torziji pozadi. Upravljač je elektro servo pojačan i to izdašno, pa donekle sakriva osećaj pravog kontakta sa pologom i na brdskom putu deluje kao da se vozi na klizavom. Međutim, tvrdoća ogibljenja je dobro odabrana, pa iako se malo više naginje, C3 Aircross ima dosta tolerancije na klizanje, a i kada dođe do klizanja, veoma efikasna kontrola stabilnosti dobro i rano smiri vozilo. Šta više, među opcijama se nalazi i selektor kontrole proklizvanja koji u četiri nivoa reguliše raspoloživu trakciju, pre nego to počne da dejstvuje TCR.

Takođe, među opcijama se nalazi i hill assist, možda donekle nepotrebna (za ovu klasu automobila) funkcija. Visoki Shine paket opreme donosi i sasvim lep spisak sigurnosnih asistencija, u koje je uključeno upozorenje o napuštanju kolovozne trake i i prepoznavanje saobraćajnih uznakova i ograničenje brzine. Tu su i tempomat i navigacija u sklopu multimedijalnog sistema kao i kamera za vožnju unazad.

Udobno i opušteno
Generalno, C3 Aircross je udoban čak i na opcionim velikim 17” pneumaticima, i iznad svega nezahtevan za vožnju, i po vozača i po putnike. Dizel agregat od 1.6 litara je dobro poznat iz brojnih modela, i sa svojih 100 KS, a pre svega 254 Nm već od 1.750 o/min je odlična i ekonomična motorizacija čak i sa petostepenim menjačem. Iako su dugi stepeni prenosa, dovoljan obrtni moment bez problema stavlja dovoljno snage za ubrzavanja, uz prijatnih 5.9 l/100 km u proseku. Jedino što kupca s vremena na vreme očekuje dolivanje AdBlue tečnosti, čije ulivno grlo se nalazi odmah pored ulivnog grla za gorivo. Ko ne želi da razmišlja o AdBlue, može se odlučiti za benzinsku opciju pogona.
Vredi biti hrabar – donosi rezultat
Citroen C3 Aircross je malo drugačiji izdanak ogromne populacije koju je iznjedrio kompaktni crossover ili B SUV segment. Kupac čijem ukusu će prijati zaobljena kutijica, kako u osnovi deluje ovaj Citroen, u unutrašnjosti će biti bogato nagrađen pre svega ponudom prostora i udobnošću. E sada, koliko bogato treba da plati? Za testirani Shine 1.6 BlueHDI 100 S&S BVM5 cena je 18.080 evra, što znači na sličnom nivou kao neki drugi modeli iz segmenta ali bez, kod nas još uvek popularnog dizel motora. Ipak, obzirom da cena za C3 Aircross kreće od 14.490 evra sa benzincem od 82 KS, može se dosta toga kalkulisati, dodati ili preskočiti kada je oprema u pitanju, a zadržati ono što je najvažnije – funkcionalnost.

[table id=26 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyota slavi 25 godina Priusa

Toyota Prius  je bio začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo hibridno elektrifikovano vozilo masovne ...

Mercedes-AMG F1 tim na prodaju?

Da li se završava sedmogodišnja era dominacije Mercedes-AMG Formula 1 tima, barem u trenutnoj ...

Saudijska Arabija će dozvoliti ženama da voze automobile

Saudijska Arabija je objavila da će dozvoliti ženama da voze automobile počevši od juna ...

Uber autonomno vozilo odvezlo u fatalan sudar

Autonomno vozilo u operaciji Uber Tehnologija je udarilo i usmrtilo pešaka u državi Arizoni ...

Prodaja letnjih guma u Srbiji manja za 24,2%, a zimskih za 13%

Coronavirus utiče i na tržište pneumatika – prodaja letnjih guma u Srbiji manja za ...

Mercedes-AMG One ponovo vozi

Ambiciozni projekat Mercedes-AMG One ponovo je na točkovima, ali su isporuke odložene za 2021. ...