fbpx

Novi Audi A8 samo što nije stigao, a poprilično neskromne najave kažu da će direktne konkurente i zemljake udariti tamo gde najviše boli – po tehnologiji i ekonomičnosti. U sebi će imati više aluminijuma nego ikada uz dodatak ugljeničnih kompozita i magnezijuma, ali ipak će biti teži nego ikada zbog tehnologije autonomne vožnje i hibridnih pogona.


Sve manje toga se krije oko novog A8, pa tako inženjeri već priznaju da će smo karoserija, zbog zahteva i očekivanja kupaca, niti teža nekih 50 kg u odnosu na aktuelni A8. Tri su ključna faktora za “udebljavanje”. Panoramski krov celom površinom, što je zahtevalo izizetno snažnu krutoću kako bi se izbeglo uvijanje karoserije. Drugi razlog je dodatna autonomna tehnologija koja zahteva struju od 48 volti kako bi poterala armiju senzora, uz dodatne kamere i ekeltroniku koji dodali po koji kilogram. Na kraju, dodatne kile donosi sam pogon – A8 će biti ponuđen tržištu kao “plug in hybrid” pa su ceo sistem i baterije pravo “salo” na popularnoj limuzini, koje je tražilo i dodatno uklrućenje karoserije.
Upravo zbog ova tri pomenuta faktora, A8 ima više aluminijuma nego ikada pre – čak 58%, uz uvođenje magnezijuma i karobskih kompozita. Naime, magnezijumski oslonci prednjeg oslanjanja su čak 28% lakši nego da su izrađeni od aluminijuma. Zid iza putničkog prostora izrađen je od panela karbonskih kompozita, i lakši je čak 50% od panela iste površine od metala.


Prvi pravi autonomni automobil

Iako se malo “ugojio”, A8 je prošao kroz čitavu tehnoloku revoluciju po pitanju uštede u težini. Ipak ono po čemu će ući u anale automobilske industrije je činjenica da će biti prvo pravo autonomno vozilo. To znači da će u ovo biti prvi “high tec” četvorotočkaš u kojem će vozač moći da se zavali u sedište i uživa, a da automobil sam voziti umesto njega. A8 će dostići Nivo 3 autonomije, to je potvrđeno u Ingolstadtu. Radari dugog dometa, 12 ultrazvučnih senzora, laserski skeneri i video kamere visoke rezolucije će stalno skenirati situaciju oko vozila. Takođe, sistem autonomije će moći da vodi vozilo i kroz gradsku gužvu do brzina od 60 km/h.

Maši nemoj da pritiskaš


Za A8 se već najavljuje da će biti tehnološki najsavršenije vozilo današnjice, a inženjeri tvrde da čak 90% inovacija u auto industriji pripada napredku elektronike. U prevodu, to znači da će A8 imati narednu generaciju Matrix LED tehnologije, koja će prvenstveno svoju primenu imati u digitalnim ekranima u vozilu, kojima će se upravljati gestikulacijama umesot dodira., kao što je to očekuje u restilizovanom VW Golfu. Estikulacijom će se upravljati i klimatizacijom, muzičkim sistemom, telefonom…
Što se pogona tiče, za sada su Nemci tajnoviti. Definitivno, potpuno elektični A8 neće postojati, ali će Audi imati svog direktnog konkurenta Tesli u posebnom modelu. Ono što je sigurno, neka varijanta za utičnicu će biti ponuđena. Ipak, najbolja prođa na tržištu se očekuje od blagih hibridnih verzija koje će se naći u nižem delu ponude A8. Elektro sistem koji radi na 48V pokretaće elektro mehanički “ Active Roll Control”, motori će imati elektro kompresore umesto turbo ili mehanički pokretanih, što znači da će struja iz hibridnog dela pogona imati itekako važnu ulogu u napajanju brojnih sistema.
Na kraju, do leta i zvanične premijere ostaje da se sačeka, a prve najave kažu da će cena novok A8 biti od 80 do 120.000 evra, a da prodaja počinje početkom jeseni.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Gordon Murray sprema “pravog” naslednika McLarena F1

 Naslednik McLarena F1 kojeg sprema Gordon Murray imaće atmosferski V12 motor i manuelni menjač ...

Formula 1 budućnosti – Renault R.S. 2027 Vision

Renault je svojih 40 iskustva u Formuli 1 stavio u službu stvaranja koncepta bolida ...

Porsche potvrdio da Taycan karavan stiže

Porsche je potvrdio da će Mission E Cross Turismo koncept postati serijski model, odnosno ...

Lakše sa prikolicom uz XtraVue Trailer

Preglednost unazad iz novih generacija automobila sve je lošija, ali Valeo je prikazao moguće ...

Renault Alaskan i zvanično

Renault svojoj ponudi priključuje još jedan model, a na Nissan Navaru, posle Mercedesovog, stiže ...

Hennessey Venom F5 će imati preko 1,600 KS

Skoro godinu dana nakon što nam je pokazao svoj Venom F5 hiper automobil, Hennessey ...