fbpx

Jaguar je i službeno potvrdio da će se potpuno električni I-PACE pojaviti u prodaji polovinom naredne godine. Iako službeno još uvek deklarisan kao I-PACE koncept, koji se nedavno i pojavio na ulicama Londona, kompaktni SUV se uveliko testira i priprema za serijsku proizvodnju.

Foto: Jaguar

Kako je Jaguar službeno potvrdio I-PACE će sa punim pravom nositi svoj bedž. Mehaničku platformu deli sa modelom F-Pace, što znači dvostruka trouglasta ramena napred i poprilično složeni multilink pozadi, a većina komponenata oslanjanja izrađena je od aluminijuma. Međutim, međuosovinski razmak je povećan za 100 mm iako je I-PACE nešto kraći od F-Pacea. Naravno mehanika je donekle modifikovan kako bi sva četiri točka dobila pogon od dva elektro motora. I-PACE pokreću dva komapktna elektro motora prečnika 234 mm i dužine 500 mm, sa permanentnim prirodnim magnetima.

Foto: Jaguar

Jaguarovom prvom elektičnom SUV-u obezbeđuju respektabailan pogon od 300 kW, odnosno 400 KS. Litijum jonske baterije kapaciteta 90 kW razvijene su u Jaguaru, i doprineće stabilnosti, obzirom da je njihovim smeštanjem u pod vozila, centar težišta snižen za 120 mm u odnosu na F-PACE. Za punjenje baterija do 80% kapaciteta potrebno je 90 min, a za pun kapacitet oko dva časa na 50 kW jedinici za punjenje. Sa 100% napunjenjom baterijom, vozač će pred sobom imati oko 500 kilometara autonomije.

Foto: Jaguar

Iako sve zvuči dosta dobro, I-PACE će morati da “proguta” i nekoliko kompromisa. Pre svega, masa mu je oko 2.100 kg, prtljažni prostor manji je nego kod panadana sa klasičnim pogonom. Kao kontra argumente ovih nedostataka, Jaguar navodi da na stražnjoj klupi ima prostora više nego u BMW-u Serije 7, kao i da će moćni obrtni momenti (700 Nm) koje ostvaruju elektro motori obezbediti performanse dostojene Jaguara – ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4 sekunde.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ponovo crveni prvi startni red

Sada više nije šala i slučajnost, Ferrarijevi vozači su ponovo iza sebe ostavili Mercedesove ...

Za sve koji fotografišu automobile telefonima

Porsche je ponudio zanimljiv video sa osnovama fotografisanja automobila mobilnim telefonom Porsche je u ...

Ferrari patentirao Halo za svoja drumska vozila

Ferrari je patentirao Halo za putnička vozila i time dokazao da transfer tehnologija iz ...

Toyota GR Super Sport sa skoro 1.000 KS

Sada je jasno zašto je Toyota već potvrdila učešće u WEC šampionatu sa GR ...

GKN Twinster – inteligentni AWD za Opel

Multi nacionalana kompanija GKN Driveline, isporučivaće inteligentni pogon na svim točkovima za nove Opelove ...