fbpx

Nova era u strategiji motora VW Grupe

Za razvoj V6 agregata i gorivnih ćelija zaduženo je 2500 inženjera u audijevom Neckarsulm razvojnom centru, dok je za V8 benzinske motore za celu grupaciju zadužen razvoj Porschea. Luksuzne marke Bentley i Lamborghini razvijaju pogonske jedinice svako za sebe.

Foto: Audi

U ovoj novoj oganizaciji kao prvi plod nastao je novi trolitarski V6 koji se nalazi u novom SQ5. U kompaktnom sportskom SUV-u ova pogonska jedinica zapremine 2995 cm³ ima 349 KS, dok smanjenje zapremine za 100 cm³ ovaj isti agregat u RS5 dostiže čak 588KS.
U slabijem izdanju ima 500Nm maksimalnog obrtnog momenta koje isporučuje već od 1370 o/min. Za razliku od ustaljenje konstrukcije kod Audija, ovaj benzinac ima cilindarske redove pod uglom od 90° umesto pod 60°, a u njegovom bloku nalazi se i balansno vratilo. Razlog za povećanje ugla cilindara je spuštanje težišta, kao i povoljniji raspored katalitičkij jedinica.
Zahvaljujući aluminijumskoj konstrukciji, agregat teži samo 172 kg, a uz nove materijale cilindarskih košuljica i klipnih prstenova značajno su smanjeni gubici usled trenja. Izduvna grana je integrisana u cilindarske glave, što je omogućilo hlađenjene rashladnom tečnošću, a izduvne cebi cilindarski redova spajaju se u jednu pred samim win scroll turbo kompresorom.
Od tehničkih novina u ovom motoru se nalazi i Audijev sistem podizanja ventila (AVS), koji zatvara četiri cilindra kada su pod malim opterećenjem. Zajedno sa centlno postavljenjim injektorima goriva, sistem čini ono što Audi naiva B Ciklus, odnosno, evolucija onoga što se u motoristici naziva Milerov ciklus, poznat i kao ciklus sa pet taktova. Veštačkim smanjivanjem faze kompresije stvara se veći osnovni kompresioni odnos, a takt ekspanzije postaje duži u odnosu na kompresioni takt, čime je povećana efikasnost sagorevanja i ekonomičnost motora.
Pri malom opterećenju motora AVS omogućava veoma kratko otvaranje usisnih ventila, od samo 130° okreta bregastog vratila što u paru sa ranijim zatvaranjem ususnih ventila skraćuje fazu usisavanja. Kada se opterećenje motora poveća produžava sa i bregasto vratilo se prebacuje na profili koji omogućava duže i više otvaranje usisnih ventila.

Foto: Audi

Šef razvoja pogonskih grupa Dr. Franz Bäumel naglašava da je ovaj agregat konstruisan od nule i da je deo programa hibidizacije, čiji će se naredni korak pojaviti već u novom modelu A8 čija pemijera je zakazana već za jeden ove godine. U najluksuznijoj audijevoj limuzini, ovaj motor će preko remena biti povezan sa integrisanim starter-generatorom, što će dozvoljavati gašenje motora pri brzinama između 25 i 160 km/h u trajanju do 45 sekundi, što će kao benefit imati uštedu u potrošnji i do 0,7 l/100km po NEDC ciklusu. Sistem vožnje sa ugašenim motorom može se primenjivati samo kod modela sa DSG ili automatskim menjačima, ali će se do kraja tekuće decenije pojaviti u benzinskim i dizel motorima u kompletnoj ponudi marke Audi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Polestar 2 debitovao sa novim motorima i baterijom

Polestar 2 debitovao je spreman kao model za 2024. godinu sa novim elektromotorima, baterijom ...

Kia bez SUS motora u Evropi već od 2035. godine

Kia je upravo najavila planove da će prestati sa prodajom automobila sa SUS motorima ...

Toyota ima rešenje da se ne pritisne gas umesto kočnice

Toyota priprema rešenje koje će sprečiti da se greškom pritisne gas umesto kočnice Japansko ...

Naslednik Lamborghini Aventadora biće hibrid

Naslednik Lamborghini Aventadora biće hibrid, i stići će 2020. godine Naslednik Aventadora imaće plag ...

Toyota i Mazda grade zajedničku fabriku u SAD

Toyota i Mazda su saopštili da planiraju da zajednički sagrade montažni pogon u SAD ...