Potpuno autonomna vozila stižu. Ako ne baš 2020, a ono sigurno do 2025. – 2030. biće redovna pojava na ulicama širom planete.
Auto industrija danas ulaže mnogo da bi sutra zaradila nenormalno mnogo, ali već sama ideja i cilj o nula udesa i nula mrtvih u saobraćaju zvuči monumntalno ako se zna da prema podacima svetske zdravstvene organizacije, svake godine u saobraćaju pogine 1,23 miliona ljudi.
Međutim, proizvodnja automobila, autonomnih ili ne, je pre svega biznis, i postoje struje analitičara i savetnika koji smatraju da se prodajom podataka koje će prikupljati autonomni automobili može mnogo zaraditi. Jako mnogo, kažu čak da je u opticaju brojka od jedne trilijarde dolara.
U čemu je stvar. Savetnici koji vide profit u podacima smatraju da se prodajom ovih podataka Googlu Appleu može jako mnogo zaraditi. A razlog da dva softverska giganta kupe podatke je da putem saznanja gde ide putnik, šta mu je interes, koje su mu potrebe i sve to da putem povezanosti koja se planira otvori nesagledivo velike mogućnosti. Govori se da će ovi podaci prikupljeni u vozilima biti vredni kao nafta ili zlato.
Međutim, postoji i struja koja sasvin drugačije posmatra stvari i kaže da će pokušaj prodaje ovih podataka biti isto što i prodaja zamrzivača eksimima. Zbog čega? Pa zbog toga što Google i Apple već raspolažu tim podacima.
Jedan od najharizmatičnijij vođa u autoindustriji predsednik Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne misli da treba biti jako oprezan u stvaranju poslovnog modela koji će se se bazirati na prodaji podataka. On je izjavio da savetnici kažu da Googlu i Appleu treba tražiti milijarde, a da na istu ponudu za iste podatke dva elektronska giganta kažu da to već imaju.
Prema svemu ovome, izgleda da će se u auto industriji otvoriti još jedan ljuti front, koji neće imati veze sa volanom i točkovima, niti ekologijom, nego sa nulama i jedinicama u digitalnom svetu podataka.
Show Comments
MMS Car
Ovo bi bilo odlicno da zazivi i da se realizuje. Predpostavljam da ce im cena biti paprena, ali vredi svake pare.