fbpx

Ima li nade za Vettela pored bogatih sinova?

Ima li nade za Sebastiana Vettela, četvorostrukog šampiona Formule 1 naspram sinova (pre)bogatih očeva koji kažu: “Tata kupi mi auto”…

Foto: Ferrari

Ima li nade da Sebastian Vettel, četvorostruki šampion Formule 1 i neosporni talent, nađe sebi konkurentno sedište za nastavak karijere u sledećoj sezoni, pa i uopšte?
Kada je obnarodovano da se Sebastian Vettel razilazi sa Ferrarijem, neki su brže bolje počeli da spajaju Nemca sa nemačkim timom i mestom u za sada nepobedivom bolidu Mercedes AMG. Čak i šef tima i suvlasnik “Srebrnih strela” Toto Wolff, rekao je da imaju u vidu raspoloživost Vettela. Sa druge strane, iako bez produženog ugovora za 2021. Valtteri Bottas kaže da je sa timom potpuno otvoren u pregovorima i da Vettela Mercedes-AMG nemaju ni u širokoj slici u vidu. Čak je išao toliko daleko da je spekulacije o Vettelu u na njegovom mestu nazvao smešnim.
Da li to znači da je Wolff samo bio učtiv i diplomata, kada nije apriori odbio mogućnost dolaska Vettela, i sasvim sigurno se nije smejao ničemu. Realno, Lewis Hamilton još nije potpisao vernost Mercedesu.
Kako je uopšte došlo do situacije da četvorostruki šampion sveta nema adekvatan, pa čak ni ikakav angažman, i koji bi verovatno pristao da bude vozač Br.2 samo da sedne u Mercedes?
Jednim delom, Vettel može da zahvali prvenstveno sebi. Dok je briljirao u, ne zaboravimo, brilijantnom bolidu Red Bull, postizao je pobede i osvajao titule, izvodi brilijantne poteze i potvrđivao svoj neosporni talent. Samo, dolaskom turbo ere, i Daniela Ricciarda, Vettel je nestao sa lica zemlje. Nezadovoljan, prešao je kao zvezda u Ferrari, tim koji jeste istorija Formule 1, ali i istorijski poznat po tome da ni najbolji vozači svojih era nisu mogli do titula iz raznoraznih razloga, a često ponajmanje vozačkih. Iz to, greškama i nezrelim i nedoličnim ponašanjem sigurno nije povećao broj svojih navijača. Ross Brawn lepo reče, za titulu potrebni su bolid, vozač i tim. Ako jedno nedostaje od titule nema ništa.
A drugim delom, da li je Vettel posledica politike Formule 1, za koju je i on sam rekao da to nije njegova Formula 1? Koliko mora da je ogorčen Vettelu viđajući da talent i performanse imaju sve sporedniju ulogu? Danas je mnogo važnije imati super bogatog oca, nego biti talentovan vozač. Lance Stroll je do sada više pokazao neznanje nego talent, pa će iduće godine biti u fabričkom Aston Martin timu, sa potencijalom da se nađe u šampionskom timu u narednih nekoliko godina.
U takvom političkom okruženju gde su sport, talent i nadmetanje sekundarni, kakve su šanse sina skromnog stolara iz Heppenheima, koji je do svojih uspeha, makar i u najboljem bolidu, najvećim delom došao talentom, a ne tatinim novcem?

Lance Stroll, Racing Point (R), Lawrence Stroll, Owner, Racing Point (C) and an enginer in the garage before FP1

Stroll nije jedini primer novog vala u Formuli 1. I Nicholas Latifi je u sedištu Williamsa zahvaljujući silnim milionima koje je njegov otac već i tek će upumpati u Williams, a najverovatnije i postati vlasnik tima. A na vratima F1 je još jedan, doduše možda i talentovaniji od pomenutih, koji je izgovorio poznatu rečenicu iz šlagera sedamdesetih u Jugoslaviji: “Tata kupi mi auto…”. U nastavku ide “…bicikl i romobil…” ali današnji dečaci ostaju kod automobila. Doduše, bolida Formule 1. Nikita Mazepin, trenutno u Formuli 2 će tati govoriti “Tata kupi mi auto”… verovatno dok mu tata ne kupi ne samo auto, nego ceo tim – možda čak Renault F1 ili Racing Point, ako tata Strol ne odluči da kupi Mercedes-AMG.

Foto: Ferrari

A šanse sina skromnog stolara iz Heppenheima ima sve manje šanse i zbog moćnih menadžera koji vedre i oblače biznisom zvanim Formula 1. Nicolas Todt, na primer, je sin prvog čoveka FIA Jean Todta, nekadašnjeg superuspešnog šefa tima Ferrari. Todt junior je svom pulenu, doduše velikog talenta, Charlesu Leclercu, obezbedio mesto u Ferrariju i ne samo to – i petogodišnji ugovor, vozaču koji je za sada pokazao bljesak svojih mogućnosti, ali tek treba da to sastavi u pravi rezultat. Pomenuti Bottas verovatno zna zašto sme da se smeje na priče o Vettelu. Iako je službeno njegov menadžer Didier Coton, Bottasovu karijeru podržava firma čiji je suvlasnik Toto Wolff, u čijem “stadu”se još nalaze i George Russel i Esteban Ocon, kojima će se sigurno pre prilagođavati sedište nego Vettelu, evidentno na zalasku karijere. A za to vreme, sin skromnog stolara je sam svoj menadžer i ne plaća milione onima koji evidentno vuku konce u Formuli 1. Zbog toga, možda bi mu najpametnije bilo i da se koliko toliko dostojanstveno povuče i ne prihvata sekundarne uloge po svaku cenu. “Tata kupi mi auto”… momci, njihove tate i menadžeri postaju previše jaki. A taman smo pomislili da su netalentovani vozači koji su plaćali svoja sedišta u Formuli 1 najgore što se može desiti nečemu što treba biti vrh auto sporta na planeti. Doduše, i u F1 važi – nikad ne reci nikad, ali možemo dodati – teško.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hyundai osvojio dve Good Design nagrade

Hyundai Motor Company danas je objavila da su njeni koncepti SEVEN i prikolica Drone ...

Novi Focus RS bi mogao biti hibrid sa preko 400 KS

Proizvodnja aktuelnog Forda Focusa RS prestaje 6. aprila, ali bi nova generacija mogla stići ...

Nova Kia Ceed u niskom startu pred Ženevu

Nova Kia Ceed će doživeti svetsku premijeru na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi. Ceed ...

Originalni Bullitt Mustang izložen u centru Washingtona

Ford Mustang iz 1968. korišćen tokom snimanja filma „Bullitt“ je tek nedavno pronađen, a ...

Nissan Qashqai – bez 4×4 ništa ne gubi

Šta se dogodi kada se Nissan Qashqai, jedan od najprodavanijih u svom segmentu, malo ...