Frederic Vasseur je tek nekoliko sati na čelu tima Sauber, kao zamena za smenjenu Monishu Kaltenborn, a već ima ogroman problem koji mora da reši – brzo

Foto: Sky Sports

Vasseur je upravo imenovan za šefa tima Sauber umesto Monishe Kaltenborn, koja je dobila otkaz, zvanično, zbog neslaganja sa novim vlasnicima i finasijerima. Iako se Monisha nije mogla pohvaliti zapravo nikakvim rezultatima tokom svog šefovanja timom, pre odlaska objavljeno je da je postigla dogovor sa Hondom koja je trebala biti dobavljač motora za švajcarski tim od naredne godine.

Foto: Sauber

Međutim, po Monishinom napuštanju tima, prvo nezvanično, a sada i službeno, pojavile su se informacije da ugovor sa japanskom fabrikom nije ni potpisan, nego je postignut samo načelan dogovor. Kako bilo, Tim Sauber dobio je novog šefa Frederica Vasseura, koji na ovo mesto dolazi nakon što je napustio istu poziciju u Renaultu, i praktično, samo par sati nakon što je stupio na dužnost ima “vruć krompir” u ruci – rešavanje dobavljača motora za narednu sezonu. Monishinu odluku da u 2017. koristi prošlogodišnje Ferrari motore pokazala se daleko od ispravne, uključujući i činjenicu da ovi agregati ne samo da nisu dovoljno snažni, nego nisu ni dovoljno čvrsti da bi izdržavali opterećenja aktutuelne konstrukcije bolida. Ne treba zaboraviti da je sam motor nosač kompletnog stražnjeg ogibljenja, koje je ove godine, uz nova pravila, znatno opterećenije.

Foto: Sauber

Međutim, nećkanje Honde da potvrdi dogovor sa Sauberom može imati vrlo zamršenu pozadinu. Nije tajna da je McLaren daleko od zadovoljnog kvalitetom pogonske grupe koju Honda isporučuje, do te mere da se priča da uveliko pregovara sa Mercedesom. Upravo se pojavila čak i informacija da bi McLaren mogao da okrene i ferrarijevim motorima, umesto dugogodišnjih mercedesovih. Ne isključuje se čak ni mogućnost velike trgovine, u koju bi bio umešan i Alonsov povratak u Ferrari, na mesto evidentno nedovoljno motivisanog Raikkonenea. Trenutno, svi odriču sve kaombinacije. Ferrari nije zainteresovan za Alonsa, Honda i McLaren izjajvljuju kako su posvećeni zajedničkom projektu do krajnjeg cilja, Alonso želi u bolji ili najbolji bolid, a Sauber je negde na repu. A mada možda i nije. Ako bi Honda zaista odlučila da napravi taj motor, napravila bi ga, a u slučaju da Sauber postane jedini korisnik, dobio bi toliko željenu fabričku podršku, pre svega finansijsku. Naravno, pod uslovom da Honda sastavi suvisao motor, inače će Sauber biti još lošiji nego što je sa trenutnim pogonom, bez obzira na novac koji bi mu ugovor sa Hondom doneo.
Na kraju, čeka nas zanimljiva F1 jesen, stižu novi partneri, novi vozački parovi, poznato je da postoji zainteresovanost čak tri nova tima, a uz sve to odlučuje se i o tome kakvi motori će se koristiti nakon 2020. godine, a u celoj priči, evidentno je da je novi vlasnik F1 Liberty Media fleksibilnija od Eclestonea, i sklonija dogovorima u korist svih, sto bi zaista moglo da donese zanimljiviju i manje sterilnu Formulu 1 nego pred kraj vladavine bivšeg šefa.

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

50 godina Opela GT: “Nur Fliegen ist schöner…”

„Nur Fliegen ist schöner…” – samo je letenje lepše. Ove četiri reči su dovoljne ...

Williams tehnologija iz F1 u električni automobil

Timovi Formule 1 u svojim centrima imaju vrhunske stručnjake koji razvijaju i projektuju trkačke ...

Honda predstavila novu generaciju modela Insight

Nakon prikazivanja koncepta u Detroitu ranije ove godine, Honda je i zvanično otkrila novu ...

Hyundai razvija sportsku verziju Kone?

Prema nekim izvorima, Hyundaijev N odsek navodno sprema sportsku verziju crossovera Kona, koja bi ...

Za ljubitelje Formule 1 – kada će se šta događati

Tradicionalno, sezonu auto-moto sporta otvara Dakar Reli, koji ove godine počinje već 6. januara, ...

Insignia Country Tourer spremna za porudžbine

Nova Opel Insignia Country Tourer imaće premijeru na ovogodišnjem Salonu automobila u Frankfurtu (IAA, ...