fbpx

Formula 1 – Red Bull (ni)je u velikim problemima

Formula 1 – Red Bull (ni)je u velikim problemima sa projektom pogonske jedinice za 2026. godinu

(Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202306300465 // Usage for editorial use only //

Formula 1 – Red Bull (ni)je u velikim problemima sa projektom pogonske jedinice za 2026. godinu. Šef Formula 1 tima Red Bull Christian Horner je odbacio navode da su njegov tim i RBPT odeljenje u velikom “sr…u” sa projektom pogonske jedinice za 2026. godinu, kada na snagu stupaju nova pravila u Formuli 1. U F1 padoku su se pojavili komentari da Red Bull uz Ford kao budućeg/novog partnera ima problema sa razvojem novih pogonskih grupa nakon što je Horner izneo svoje mišljenje o novim konstrukcijama.
Svi timovi prihvatili da od 2026. pogon bolida Formule 1 bude praktično podeljen 50:50% između motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektropogona čime su privučeni novi proizvođači kao što su Audi i Fore, a zadržana i Honda. Međutim, iako do izlaska na stazu novih pogonskih sistema ima još dosta vremena, Horner (a i drugi šefovi timova i inženjeri) se žalio da treba još jednom razmisliti o predloženj tehnologiji. Horner je izneo bojazan da će pogon formule 1 postati “Frankenštajn” kombinacija, koji neće dozvoliti vozačima da ceo krug voze punim gasom, nego će tokom svakog kruga morati da pune bateriju.

M(Photo by Jared C. Tilton/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202210280963 // Usage for editorial use only //

„Formula 1 mora da bude takmičenje točak na točak. Ne možemo dozvoliti da izgubimo taj aspekt konkurentnosti i imamo vozače koji na pola kruga moraju da “šaltaju” u niži stepen prenosa na pravcu, kako bi dopunili bateriju” kaže prvi čovek F1 tima Red Bull. Sa druge strane, njegov tradicionalni oponent u Formuli 1 Toto Wolff je brže bolje izneo svoj stav na temu novih pogona i nagovestio da se Horner žali zato što Red Bull Powertrain Division nije sposobna da razvije pobedničku pogonsku grupu. “Mislim da se Horner sada žali možda zato što njihov program razvoja motora ne ide kako treba, i sada hoće da bubije ideju o konceptu novih motora”, kaže šef Mercedes-AMG Formula 1 tima, a slično ili još slikovitije su Hornerove primedbe komentarisali i neki od redovnih komentatora Formule 1, iako se definitivno ne zna da li su navodi bilo Hornera ili Wolffa tačni.
Horner je odbio spekulacije da njihov razvoj ne ide po planu i rekao da u padoku Formule 1 uvek …“ima mnogo zastrašivanja” i spekulacija da Red Bullov razvoj kasni i dodao da smatra da je njegov tim trenutno u dobroj situaciji sa razvojem motora. “Vreme će pokazati. Imamo još 30 meseci, odnosno dve i po godine do trenutka kada će novi motori stvarno početi da pokreću bolide, i to je fokus svih timova”, kaže Horner.
Dok i po osnovi pogonskih grupa bukti rate reči u padoku F1, novinar Joe Saward je lično bio u Red Bull Powertrain pogonu i pored činjenice da je impresioniran onim što je video, konstatovao da je Red Bull daleko više napredovao sa pogonom za 2026. nego što se to može zamisliti, a da oni koji misle da se takmiče u Formuli 1 moraju da malo živnu sa svojim idejama.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alpine Alpenglow Hy6 koristi vodonik

Alpine Alpenglow Hy6 koristi vodonik kao gorivo za V6 motor, ali važnije je da ...

Toyota predstavila mini crossover Aygo X

Potpuno nova Toyota Aygo X jedinstven je krosover u A-segmentu, dizajniran i proizveden u ...

Unapređeni Kia Stinger u Evropi do kraja godine

Kia je nedavno objavila podatke o osveženom Stingeru, koji će se prodavati u Evropi ...

Senzacionalne kvalifikacije Formule 1 u Sochiju

Iako je treći slobodni trening Formule 1 za Veliku nagradu Rusije otkazan zbog kiše, ...

Mini Yours po svom ukusu

Mini je lansirao do sada neviđenu mogućnost vizuelnog prilagođavanja automobila po sopstvenoj želji vlasnika ...

Kako zvuči Koenigsegg Jesko?

Koenigsegg u popriličnoj tišini sprema naslednika Agere RS, a ta tišina sigurno ne znači ...