fbpx

MotoGP sezona se nastavlja, ko se kako pripremio zaznaćemo za par sati u kvalifikacijama za Veliku nagradu Republike Češke, ali očigledno je da su pored inženjera i elektroničara, vredni bili i aerodinamičari

Foto: Ducati Racing

Jučerašnji slobodni treninzi u Brnu voženi po promenjivim uslovima nisu mnogo pokazali što se brzine tiče, barem ne koliko je ko stvarno brz, ali su pokazali nešto drugo. Svi glavni igrači, Ducati, Yamaha, Honda, doneli su svako svoje novo rešenje aerodinamičke oplate motocikla. Nakon što su za ovu godinu zabranjena krila, tokom zimskih priprema većina timova je razvila, a i prijavila za sezonu neko od rešenja koja će aerodinamički imati isti efekat kao i zabranjena krila.

Foto: Ducati Racing

Ducati koji je prvi počeo da eksperimentiše sa krilima, u Brnu se pojavio sa najradikalnijim i spolja najvidljivijim rešenjem, koje je soš u predsezoni nazvano “Čekićara”, asocirajući na glavu amorskog psa. U Brnu je juče najvrži bio Doviziosso, ali bez ove agresivne oplate, dok je Lorenzo, kojio je završio na 15 mestu izjavio da će se trkati sa novom oplatom.

Foto: Yamaha Racing

Yamaha je donela svoje rešenje, koje je manje radikalno i spolja vidljivo, a manje više ga koristi od početka sezone,  radi se o proširenoj oplati, unutar koje se nalaze krila, čime su zapravo zaobiđena pravila o zabrani.

Foto: Honda Racing

I Honda je obojici svojih vozača za Brno pripremila novu oplatu, koja je slična yamahinom rešenju. Proširena je i unutar oplate nalazi se sitem usmerivača vazduha.
U svakom slučaju, na današnjim kvalifikacijama ćemo videti ko se opredelio za koje rešenje, a to će najverovatnije biti i rešenje sa kojim će se sutra izaći na trku. Međutim, ostaje otvoreno i zanimljivo pitanje, na koje timovi ljubomorno skrivaju kompletan odgovor – šta je osnovna uloga prošlogodišnjih krila i ovogodišnjih skrivenih krila? Jasno je i očigledno da ostavarujući aerodinamičku silu povećavaju pritisak na prednji pneumatik i sprečavaju propinjanje prednjeg točka, međutim, oko ovoga ma dosta polemike, obzirom da su krila najefikasnija pri maksimalnim brzinama, kada je efekat propinjanja najmanje izražen. Takođe, sa obogodišnjim rešenjima, koja su dobro skrivena, usmerivačima vazduha unutar oplate mnogo se može uraditi na hlađenju kompletnog motora i menjača.

Foto: Yamaha Racing
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Miguel Oliveira, prvo pobede pa vozačka dozvola

Miguel Oliveira je najuspešniji portugalski motociklista, ali nije smeo motociklom na ulicu Miguel Oliveira ...

Dovozioso se od MotoGP-a oprašta već u Mizanu

Andrea Dovizioso je već saopštio da se oprašta od MotoGP šampionata, a sada je ...

MotoGP – GASGAS novi tim za 2023. godinu

MotoGP će imati GASGAS novi fabrički tim na startu prve trke sezone 2023., danas ...

MotoGP kvalifikacije – Bagnaia do pol pozicije

U MotoGP kvalifikacijama u Mizanu, Bagnaia nazaustavljiv, a Quartararo u velikim problemima ostao u ...

MotoGP finale u Portimau je pod znakom pitanja

Finale MotoGP šampionata 2020. koje bi trebalo da se održi 22. novembra nalazi se ...