Toyota i Mazda su saopštili da planiraju da zajednički sagrade montažni pogon u SAD vredan 1,6 milijardi dolara i zajednički razvijaju električna vozila
U biznisu sve što može da donese profit je dozvoljeno. Toyota i Mazda su saopštili da će zajednički sagraditi montažni pogon u SAD, vredan 1,6 miijardi dolara, sa kapacitetom od 300.000 vozila godišnje. Pogon bi sa radom trebao da počne do 2021. godine. Takođe, ove dve kompanije će zajednički razvijati električna vozila, informacione tehnologije za vozial kao i sisteme autonomne vožnje. Na ime ovog zajedničkog projekta, Toyota će uzeti 5% vlasništva u Mazdi, dok će mnogo manja Mazda za uzvrat uzeti 0,25% vlasništva u Toyoti.
U pomenutom novom pogonu, japanski proizvođači će proizvoditi i svako svoj model – Toyota svoju Corollu, a Mazda novi SUV crosover.
Odluka Mazde da se prikloni saradnji sa Toyotom je veoma logična, i bez skrivanja činjenice da sa 1/8 prodaje u odnosu na Toyotu, sredstva za razvoj novih tehnologija nisu dovoljna da sami razvijaju svoja električna vozila. Trenutno, Mazda sva vozila koja prodaje u SAD proizvodi ili u Japanu i Meksiku.
Sa druge strane, Toyota je planirala da proizvodnju Corolle poveri svom novom, milijardu dolara vrednom pogonu u Meksiku koji se već gradi, ali će se u njemu proizvoditi Tacoma. Jasno je da će nagla eletrifikacija vozila, kao i sistemi za autonomnu vožnju koji se nameću u narednih nekoliko godina iziskivati ogromna sredstav za razvoj pa se ovakvi sasvezi mogu očekivatita na sve strane. Poznato je i da se i Suzuki priključio Toyoti u razvojnim projektima, a tradicionalni partner i saveznik Toyote je i Subaru, pa se očekuje da će se ove saradnje samo proširivati u pravcima zajedničkih razvoja.
Odluka japanskih proizvođača automobila o gradnji pogona u SAD je pomalo iznenadila stručni svet, obzirom da se procenjuje da ternutno postoje viškovi kapaciteta za proizvodnju automobila u Americi. Sa druge strane, ova odluka je vetar u leđa predsedniku Amerike Donaldu Trumpu, koji je obećao nove investicije i nova radna mesta za radnike u automobilskoj industriji.
Show Comments