Hyundai je zvanično prikazao svoj drugi serijski SUV koji će koristiti gorive ćelije kao izvor energije, a u serijskoj proizvodnji naćiće se početkom sledeće godine
Na posebnom medijskom događaju održanom u Seoulu, Hyundai je predpremijerno predstavio svoj novi SUV, koji će energiju dobijati iz gorivih ćelija, a koji će sa prodajom startovati početkom 2018. godine. Na ovaj način Hyundai je demonstrirao svoje tehnološko dostignuće a i stremljenje ka mobilnosti bez emisije izduvnih gasova.
Model koji je spreman za serijsku proizvodnju još nema svoje službeno ime a kao pogon koristi četvrtu generaciju vodoničnih gorivnih ćelija i elektro motora. Južnokorejski proizvođač je svoj prvi serijski model sa ovim tipom pogona prikazao još 2013. a to je bio model iX35 Fuel Cell. Kako predstavnici fabrike tvrde, nova generacija pogona obezbeđuje bolje performanse, veći stepen iskorišćenja gorivnih ćelija, manju potrošnju i manje rezervoare za vodonik, koji su bolna tačka ovog čistog pogona. Sa jednim punjenjem vodonikom novi SUV bi trebao da ima autonomiju od oko 800 kilometara. Maksimalna snaga motora je 163KS, što znači da je povećana 20% u odnosu na prethodni model. Takođe, prema navodima fabrike, rešen je i problem startovanja na temperaturama ispod 0°C, što je još jedna problematična tačka hidrogenskog pogona. Hyundai je konstruktivno obezbedio startovanje psistema bez problema sve do temperature od -30°C.
I dizajn rezervoara za vodonik je značajno izmenjen, pa umesto dva različita ima tri identična. Visok gravimetrički kapacitet tankova (odnos mase hidrogena i mase samog rezervoara) je postignut upotrebom plastičnih košuljica u tankovima koji imaju tanje zidove.
Ovaj SUV će imati 4×4 verziju, ali i 4×2 verziju, sa motorom napred a pogonom pozadi, a predstavlja samo deo Hyindaijeve čiste strategije. Već za prvu polovinu 2018. biće spreman mali SUV Kona sa elektro pogonom i autonomijom od 380 kilometara, slediće Genesis EV 2021. a nakon toga pojaviće se model sa autonomijom od 500 kilometara.
Show Comments