fbpx

Kad kažem neću – mislim hoću

Sedmi po veličini kineski proizvođač automobila Great Wall pokazao je interes za kupovinu brenda Jeep.

Great Wall, sedmi proizvođač automobila po veličini i Kini, poslao je upit sa interesom da kupi marku Jeep od FCA. Iako su još koliko prošle nedelje kineski proizvođači uglas negirali da su zainteresovani za kupvinu bilo FCA, bilo neke od marki koje pripadaju Fiat Chrysler Automobiles, već početak ove nedelje doneo je neku drugu muziku. Predsednica Great Walla Wang Fengying, inače sedma najuticajnija žena u Kini, zvanično je izjavila da je stupila u kontakt sa odgovornima u FCA, sa zainteresovanošću za eventualne uslove i pregovore o kupovini marke Jeep. Sa svoje strane FCA tvrdi da im niko nije prišao sa ovakvim upitom.
I dok se ne razjasne ove hoću – neću zavrzlame, zna se da je Marchionne sreman da Jeep odvoji od FCA i proda ga posebno. Nije tajna, Jeep je najvredniji deo FCA, koji donosi velike zarade, a koji je prošle godine prodao 1.4 miliona vozila. U slučaju da FCA dvoji Jeep od sebe i ponudi ga zasebno na prodaju, mnogo što šta bi se promenilo. Pre svega pala bi vrednost FCA i postavilo bi se pitanje šta sa markama Fiat, Dodge i Chrysler. Procenjuje se da bi ceo FCA mogao koštati oko 31 milijarde dolara, a da bi sam Jeep mogao koštati 33 milijarde. Pri tom, poznata marka terenskih automobila postala bi interesntna mnogima, od GM-a, koji 2015. ipak nije kupio FCA, pa sve do VW-a koji bi kupovinom ove marke ojačao svoje pozicije na američkom kontinentu. A tu je i indijska Mahindra…
Greate Wall nije naivan kupac i ima velike ambicije do nivoa da je izgradio svoje razvojno istraživačke centre u Detroitu i Los Angelesu, što znači da ozbiljno radi na tome da napravi vozila po ukusu američkih kupaca. Iako sa svojm godišnjim prihodom od oko 14,76 milijardi dolara deluje da nema dovoljno snage da kupi Jeep koji ima godišnji prihod od 131 milijarde dolara, Kinezi tvrde da mogu da obezbede dovoljna sredstva i pretvore Jeep u svetski broj 1.
U osnovi, iako Jeep-u trenutno ništa ne fali i dragulj je u FCA grupi, njegova prodaja kinezima mogla bi ići po principu onoga što je uradio Geely 2010. kada je kupio Volvo. Volvo danas pravi lepše i bolje automobil nego ikada, i imidžom “švedskija” je komapnija nego ikada. Isto se može reći i za Jaguar i Land Rover, koje je Ford zamalo ugušio. Danas je njihov vlasnik indijski konglomerat Tata, a engleske marke su bolje nego ikada. Prema svemu ovome, zna se da Marchionne pokušava da proda FCA, isto tako spreman je i na maneversku trgovinu i kombinacije tipa, može Jeep, ali uz njega ide i Dodge, a isto tako zna se i da Kinezi imaju slobodnog kapitala koji žarko žele da plasiraju u svet. Pa da vidimo čije sledeće će biti hoću, a čije neću.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Opel proslavlja 120 godina proizvodnje automobila

Opel je jedan od proizvođača automobila sa najbogatijom tradicijom na svetu Sledeće godine, brend ...

Zbog čega je Chevrolet C8 Corvette navodno odložen?

Ljubitelji sportskih automobila bili su spremni za otkrivanje C8 generacije Corvette na proteklom Salonu ...

Faraday Future opet u finansijskim problemima

Čini se da stvari za Faraday Future kreću opet nizbrdo, jer se startup za ...

Apolo ponovo živi – stiže Apollo IE

Apollo Automobil je objavio teaser video svog predstojećeg hiper automobila pod imenom „IE“ koji ...

Niki Lauda izašao iz bolnice

Dva meseca nakon transplantacije pluća, Niki Lauda je izašao iz bolnice Trostruki šampion sveta ...

Volkswagen Golf zvanično otkriven u GTI, GTE i GTD verzijama

Volkswagen je pred zvaničnu premijeru na Salonu automobila u Ženevi predstavio tri nove verzije ...