Renault Talisman Blue dCi 200 EDC – snažno i ekonomično

Renault je svojom limuzinom Talisman okrenuo leđa nasleđu Lagune, a kupcima ponudio lepši i funkcionalniji model, koji uz 200 KS ima i dosta snage

Da li će ikada iko imati odgovor na pitanje zbog čega popularnost i prodaja limuzina pada? Nekadašnji pojam forme karoserije kupci su proglasili nepoželjnim, i još samo na retkim tržištima imaju potražnju. Ruku na srce, hatchback i fastback jesu praktičniji kada ne funkcionalnost prtljažnika u pitanju, ali i trozapreminska limuzina ima svoje prednosti. Ako ništa drugo, po pravilu, bolju akustičku izolaciju. Naravno, niko, barem za sada, ne ukida proizvodnju limuzina, mada se čuju najave kod nekih proizvođača da ima i takvih razmišljanja.
Gde je tu Renault? Pa, i da ne idemo u predaleku istoriju, francuska marka je uvek u svojoj ponudi imala limuzinu, pa čak i nekoliko njih. Poslednjih 25 godina (tačnije 23) Laguna je u svoje tri generacije bila Renaultov predstavnik u D segmentu, iako je kao fastback već koketirala sa praktičnošću petih vrata, ali u obliku trozapreminske limuzine. Samo, umesto da ide napred, iako sasvim solidan automobil, Laguna je sa svakom novom evolucijom tonula umesto da raste. Da li zbog ekstravagantnog dizajna, koji je dosta Renaultovih modela, koštao uspeha, ili zbog čudne ergonomije kabine, koja nije svima odgovarala, Renault se našao u situaciji da ukine proizvodnju Lagune, a sa naslednikom čak i imenom pobegne što dalje. Talisman je, barem tehnički, naslednik Lagune, mada proizvođač izbegava čak i ovakvu vezu.
Dugačka i elegantna limuzina
I da, Talisman je limuzina, prava, trozapreminska postavljena na najveći međuosovinski razmak u klasi od 2,808mm. Obrazloženje za ovu postavku je sasvim jednostavno. Sve limuzine, zbog izgleda, ali pre svega aerodinamike, imaju formu kupea, pa se dešava da u automobilu od 4.8 metara ima manje mesta nego u hatchbacku od 4.3. Što veći međuosovinski razmak znači više prostora u kabini, a Talisman ide ovim receptom. Sa 4.84 metra ovo definitivno nije mali automobil, a dužinom je uspeo da dobije i eleganciju, koju bi se usudio uporediti i sa VW Arteonom. Generalno, šef dizajna Renaulta, Laurens van den Acker , svim aktuelnm modelima podario je prepoznatljivost, i teško da im se išta može zameriti, za razliku od, na primer, poslednje Lagune.
Limuzina u najboljem maniru
Proizvođač deklariše maksimalne dimenzije u centimetrima, pa i rekordne u klasi, enterijera Talismana. Međutim, brojke na papiru su samo brojke na papiru, a tvrdnje da su rekordne, svode se na razliku od par milimetara u odnosu na konkurenta, po principu, važno je da je veći makar 2 mm. Međutim, u slučaju Talismana centimetri sa papira prisutni su i u praksi. Odlična je ponuda prostora u Talismanu i napred, ali i pozadi.

Prednja sedišta su vrlo široka i bogato dimenzonisana, a obzirom da imaju gde, imaju i izraženo duge hodove. Kada je reč o visokom S Edition paketu opreme, na sve pomenuto dolaze i elektro pomična sedšita sa grejanjem, ventilacijom i memorijom položaja, kao i funkcijom automatskog pomeranja unazad radi lakšeg ulaska ili izlaska. I još jedna subjektivna ocena, koja ne mora važiti za svakoga, može se dodeliti Talismanu.

Barem što se mene tiče, u poslednjoj Laguni ni slučajno nisam mogao da nađem zadovoljavajući položaj za upravljačem. Vozačevo sedište mi je uvek bilo previsoko a upravljač prenisko. A uz to, kada je vozačevo sedište bilo spušteno, putnici pozadi su imali problem da u malo preostalog prostora ispod sedšta smeste stopala. Talisman ergonomiju ma značajno drugačije i bolje rešenu.
Jedino što ostaje kao problem koji važi za gotovo sve aktuelne limuzine, zakošen C stub ostavlja ograničen otvor zadnjih vrata, pa pri ulasku pozadi treba čuvati glavu. Ali kada se smesti na zadnju klupu, stvari dolaze na svoje mesto. Dobro dimenzionisana sa dobrom ponudom prostora za kolena i glavu, dozvoljava „direktor kombinata“ udobno sedenje i na dugom putu.
A „direktor kombinata“ ima gde da stavi i svoje stvari. Prtljažnik je impresivne zapremine od 600 litara, ali Talisman, za razliku od Lagune, nije fastback, pa limit za utovar stvari ostaje sam otvor prtljažnika. Takođe, prtljažnik je dug, pa se za dohvatanje stvari koje su otišle do naslona sedišta treba dobrano ispružiti.
Prepoznatljiva jednostavnost
Renault je unapredio i dizajn i materijale u većini svojih modela. Zbog toga bi Talisman, kao trentno najluksuzniji Renault trebao biti na visini zadatka. U osnovi i jeste. Tu je digitalna instument tabla, 7“ ekran multimedije. A tu je i ono na šta smo odavno navikli kod Renaulta – nema mnogo dugmića i prekidača. Sve je tu ali diskretno i svedeno, a ne razmetljivo.

Čak ni upravljač nije pretrpan prekidačima, a i u Talismanu je zadržana, klasična ali i praktična, satelitska komanda audio sistema iza upravljača. Infotejmentom se može upravljati i rotacionim kontrolerom između sedišta, i to dosta jednostavno, ali uz česti mogućnost da se iz promenu brzine nehotice pritisne i kontroler.

Uz novu R-Link 2  generaciju softvera multimedija i navigacija odlično funkcionišu. Ako se može, za svaku preporuku je i odličan Bose audio sistem. HUD daleko je od standardne pojave, ali Talisman ga ima u višim paketima opreme, i to jeftiniju verziju sa ekranom koji se izvlači iz armature, umesto skupe projekcije na specijalno staklo vetrobrana. Svakako koristan detalj opreme.
Četiri nivoa snage sa dizelima
Najsnažniji dCi 200 dizel pogon u Talismanu je dvolitarski četvorocilindraš, koji svojih 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta vozaču na raspolaganje stavlja već od 1.750 o/min. U dizel delu ponude Renault Talismana nalaze se još tri nivoa snage. Uz 1.7 dCi može se dobiti 130 i 150 KS, dok se dvolitraš može kupiti i sa 160 KS. Za manji motor i dva niža nivoa snage rezervisan je manuelni šestostepeni menjač, dok uz dvolitraše stiže šestostepeni EDC sa dvostrukom spojnicom.
4 Control za preciznost i okretnost
Renault odavno eksperimentiše sa upravljanjem na svim točkovima i moglo se naći u poslednjoj generaciji Lagune i njenoj Coupe varijanti. Talisman je, kao i Megane, dobio 4 Control, koji vredi svakog dinara. Vozilo je osetno okretnije i upravljivije i pri malim i pri velikim brzinama. Šta više, iako je zakretanje zadnjih točkova zapravo veoma malo, već u gradskoj vožnji je osete dobrobiti ovog sistema, uključujući i mali prečnik punog okreta preko 4.8 metara duge limuzine. Talisman je relativno tvrdo trimovan i od njega ne treba očekivati leteći ćilim na neravninama. U brzim krivinama sa neravnom podlogom, zadnji deo vozila ume da bude malo nervozan, pa vozač ima osećaj da treba upravljačem da koriguje putanju, mada je to samo osećaj, a prave potrebe za korekcijom nema. Međutim, kada je asfalt kvalitetan upravljanje je izuzetno precizno, a pogotovo prolazak kroz brzu krivinu. 4 Control vozaču daje prijatan osećaj kontrole i samopouzdanja.
Dvolitarski turbodizel sa svojih 200 KS snagom je smešten između benzinaca od 160 KS i 225 KS, ali je i najsnažnija dizel opcija. Može se pohvaliti sa čak 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta koji je na raspolaganju već od 1.750 o/min. Motor ima izuzetno dobru kulturu rada i gotovo nikakve vibracije, kao da se radi o velikom rednom šestocilindrašu. Robotizovani šestostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom glatko obavlja svoj posao. Samo u retkim situacijama i pri malim brzinama između prvog i drugog stepena prenosa, ume da pokaže neodlučnost.

Inače, promene stepena prenosa su brze i glatke. Uz precizno upravljanje, podosta snage i odlučne kočnice, Talisman se može i veoma dinamično voziti. Zvučna izolacija Talimsmana je odlična, i pri visokim putnim brzinama u kabini je prijatna tišina. Sa svojih 200 KS, i ne baš male mase od preko 1.600 kg, renaultova limuzina nije preterano žedna. Realna gradska potrošnja je oko 6.5 litara, dok se na auto-putu pri dozvoljenih 130 km/h može računati sa 5.9 litara. Prisustvo 4 Control sistema na zadnjoj osovini uslovilo je rezervoar goriva od samo 47 litara, ali se uz malu potrošnju može računati sa sasvim solidnom autonomijom između punjenja.
Velik raspon cena
Renault je uz Talisman napravio dobar manevar. Lagunu je ostavio daleko iza svojih leđa, a kupcima ponudio veliku i elegantnu limuzinu, koja je daleko funkcionalnija od poslednje evolucije Lagune. Često pominjani 4Contrl upravljanja na svim točkovima donosi i dodatni kvalitet ovoj limuzini. Na kraju, kupce čeka i velik raspon cena, pa se u skromnoj opremi i sa baznim DCi agregatom od 120 KS može kupiti za 22.200 evra. Sa druge strane, odlično opremljeni i motorizovani primerak sa testa u S Edition opremi može imati i za, još uvek razumnih, 33.990 evra, i biti odlično opremljenja i veoma ekonomična porodična ili poslovna limuzina.

Model

Renault Talisman Blue dCi 200 EDC S-Edition

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.849/ 2.081/ 1.463
Međuosovinski razmak (mm) 2.809
Masa vozila (kg.) 1.638
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.241

Zapremina prtljažnog prostora (l)

608/ 1.022

Motor

Blue dCi 200

Gorivo

Dizel

Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm)

1.997

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

200/ 147 pri *

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 400 pri 1.750
Menjač

Šestostepeni automatski sa dvostrukom spojnicom

Ubrzanje 0-100 km/h

9.0

Maksimalna brzina km/h

224

Zapremina rezervoara za gorivo (l)

47

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.2 – 7.2

Cena testiranog modela 33.990 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kia zabeležila rekordnu prodaju u Evropi

Kia Motors je u 2017. godini u Evropi prodala najviše vozila do sada, a ...

Land Rover ponovo u “kombinaciji” sa BMW-om

Novi Land Rover Freelander, Discovery Sport i Evoque naredne generacije će biti na BMW-ovoj ...

Češka firma predstavila svoj retro kupe sa modernim pogonom

Češka firma, MW Motors, predstavila je električni automobil za koji tvrdi da nije koncept, ...

Svi novi Toyotini pick-upovi će deliti istu platformu?

Postoji mogućnost da će svi budući Toyotini pick-upovi deliti jednu platformu, bez obzira na ...

54. Međunarodni salon automobila na punom gasu

54. Međunarodni salon automobila, delova i opreme, kao i 13. međunarodni sajam motocikala Motopassion ...

Akcijske cene modela BMW Serije 5

Model BMW 520d Sport Line dostupan je po akcijskoj ceni od 49.990€ i mesečnom ...