Dosta dugo se već priča i najavljuje nova V4 pogonska jedinica iz Ducatija, a sada su konačno otkriveni i detalji
Nekada moraju da se sklope kockice, a Ducatiju su se sklopile taman kada je trebalo. U trenutku kada Ducati Racing i Dovizioso imaju izgledne šanse da osvoje toliko željenu tituli šampiona sveta u Moto GP-u, predstavljen je i novi, dugo očekivani i najavljivani V4 agregat. Desmosedici Stradale će pokretati novu generaciju Ducati suspersportista, a u sebi sadrži, naravno prilagođenu, tehnologiju koja se koristi za trkačkoj stazi.

Da li će Ducati doći do svetske titule tek ćemo videti, ali novi agregat će sigurno ući u istoriju fabrike iz Bologne. Desmosedici Stradale će biti prvi četvorocilindarski agregat koji će biti ugrađen u jedan serijski Ducati motocikl. Zbog toga ima osnove izjava Claudija Domenicalija prvog čoveka Ducatija, koj je na promociji agregata naglasio da fabrika ovim ulazi u jedno potpuno novo poglavlje, koje pokazuje kako treba da funkcioniše transfer znanja i iskustava sa trkačke staze na serijski motocikl. Ujedno, Domenicali je najavio da će novi Panigale V4 biti premijerno predstavljen u Milanu na EICMA 2017.

Iako je Desmosedici Stradale derivat trkačkog motora, ipak je prilagođen drumskoj upotrebi, naročito što se tiče elastičnosti u zoni srednjih brojeva obrtaja, kao i velikog obrtnog momenta na niskim obtajima. Radna zapermina V4 je 1103cm³ a pri 13.000 o/min ima preko 210KS. Maksimalni obrtni moment je 120 Nm u rasponu od 8.750 do 12.250 o/min. U toku je završni razvoj i agregata sa manje od 1000 cm³, koji e vrteti na većem broju obrtaja i biće još više orijentisan trkačkoj stazi. Ova pogonska jedinica pružiće osnovu za agregat koji će biti homologovan za Superbike šampionat, i takmičiti se u sezoni 2019. godinu dana nakom prestavljanja serijskog modela, u skladu sa Ducatijevom tradicijom.

Kao i kod trkačkih agregata radilica se okreće u kontra smeru što smanjuje ukupne žiroskopske efekte, koji utiču na upravljivost motocikla. Velike pesnice kolenastog vatila su smaknute za 70° kao na Desmosedici GP, a upotrebljen je i Twin Pulse raspored paljenja, koji obezbeđuje isporuku snage koja se može kontrolisati i optimizuje trakciju pri dodavanju gasa na izlasku iz krivine, ponatu kao Big Bang efekat. Ovaj raspored paljenja obezediće i prepoznatljiv i jedinsven zvuk novom Panigaleu.
Cilindri su smešteni pod uglom od 90°, a agregat će u novom Panigaleu biti smešten isto kao u Moto GP motociklu – prednji red cilindara nalazi se pod uglom od 42° unazad u odnosu na vertikalnu osu. Ova postavka optimizuje raspored mase, dozvoljava veće hladnjake, i pomera osu rotacije oscilujućeg ramena stražnjeg točka unapred. Takođe, prirodno se smiruju vibracije prednje reda cilindara, čime eleiminisana potreba za balansnim vratilima.

Prečnik cilindara je 81 mm što je maksimalni prečnik dozvoljen MotoGP pravilima, i najveći je od svih aktuelnih četvorocilndarskih agregata u supersportskom segmentu. Naravno, novi motor ima i desmodromski razvod ventila (ventile zatvara poluga umesto opruge).

Agregat je jedinstven i po tome što ima varijabilnu dužinu usisnih kolektora, koji povećavaju elastičnost. Usisna grla su ovalna i svako grlo ima po dva injektora goriva, jedan ispred i jedan iza leptira. Karter je polusuvi, sa četiri uljne pumpe, jednom odlaznom i tri povratne.

Uz novi agregat ide i adekvatan prenos. Menjač je šestostepeni sa DQS sistemom nagore i nadole, sa mokrim višelamelastim anti-patter servo kvačilom.
Show Comments