fbpx

Konačno pokazan Mercedes-AMG Project ONE

Mercedes-Benz je na specijalnom događaju predstavio svoj hiper automobil Mercedes-AMG Project ONE

Foto: Mercedes

Mercedes-Benz je do poslednje sekunde uspeo da od špijuna i javnost sakrije izgled svoj hiper automobila. Mercedes-AMG Project ONE je, kako iz fabrike poručuju, prvi automobil Formule 1 potpuno legalan za drumsku vožnju. Njegov hibridni pogon koji se snažno oslanja na rešenja sa F1 bolida oslobađa preko 1.000 KS i dovoljan je da ga do 200 km/h zaleti za samo 6 sekundi, uz maksimalnu brzinu preko 350 km/h. Jasno je i da cilj nije bio juriti rekord maksimalne brzine, nego snagu staviti u službu ubrzavanja, a aerodinamiku u službu brzine prolaska kroz krivine.

Njegov pogon je zaista impresivan. Sastoji se od 1.6 litarskog V6 motora sa direktnim ubrizgavanjem i jednim turbo kompresorom koji, pored izduvnih gasova, pokreće i električna energija. Navodno, ovaj agregat je direktno preuzet iz F1 bolida. Ima četiri bregasta vratila u glavama, a ventile ne pozižu opruge nego pneumatski podizači, kako bi se omogućili veliki brojevi obrtaja. Benzinski motor je smešten centralno ispred stražnje osovine, i bez problema dohvata 11.000 o/min. Zbog dužeg radnog veka i korišćenja običnog Super Plus benzina umesto trkačkog, ipak je broj obrtaja limitiran zantno ispod onog koji dohvata u F1. Motor ima turbo kompresor, a kompresorski i turbinski deo, iako su na jednoj osovini, su razdvojeni. Na njihvoj osovini se nalazi elektro motor od oko 90 kW (120KS), koji u zavsnosti od potrebe pokreće osovinu turbo kompresora do 100.000 o/min. U F 1 ovaj uređaj se zove MGU-H (Motor Gnerator jedinica za toplotu). Pogon stražnjih točkova je preko manuelnog osmostepenog menjača, koji je posebno razvijen za Mercedes-AMG Project ONE. Ima hidraulične aktuatore i može se voziti u automatskom modu i manuelnom promeno brzina papučicama na upravljaču. Kao i kod F1 motor i menjač su noseće strukture i na njih su učvšćene komponente oslanjanja i ogibljenja.

Foto: Mercedes

I elektro motori na prednjoj osovini, koji Mercedes-AMG Project ONE čine vozilom sa pogonom na svim točkovima, su prava rotirajuća čuda i njihovi rotori dohvataju čak 50.000 o/min. Svaki ima po 120kW, i reduktor na razuman broj obrtaja koji može biti prenet na točkove. Šta više, nekih 40 kilometara Project One se može voziti kao čisto električno vozilo.

Foto: Mercedes

Razumljivo i očekivano kompletna karoserija je napravljena od karbonskih kompozita, a enterijer je spartanski, i definisan kao dvosed Formule 1, uključujući i upravljač veoma nalik onome iz F1.
Šta više, svi elementi celog vozila imaju svoju svrhu i ništa nije suvišno, kako bi se masa vozila zadržala na najmanjoj mogućoj meri, mada Mercedes-Benz još nije saopštio koja je masa vozila.

Foto: Mercedes

Ipak, ono što se zna je cena od preko 2 milona evra, a i zna se da je Mercedes uspeo da pretekne svog direktnog konkurenta koji priprema Aston Martin. Jasno je da će ovde nastati pravi mali rat oko preformasi i brzine na stazi, a ko će pobediti videćemo. Samo znamo da je sa sestu u bilo koji od ova dva monstruma potrebno “malo” više para.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stigla osma generacija Volkswagen Golfa

Volkswagen je zvanično predstavio novi Golf, tj. osmu generaciju pod legendarnim imenom auto industrije ...

Red Bull i Max Verstappen potukli Mercedes

Max Verstapen je na startu izgubio prednost, ali brzinom i taktikom, potukao Hamiltona i ...

Salon u Frankfurtu uspešan za Volkswagen

Volkswagen je osvojio nekoliko najprestižnijih nagrada na međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu. Frankfurt, septembar ...

Mercedes-Benz predstavio EQG električnu G-Klasu

Koncept EQG pruža uzbudljiv uvid potpuno električne verzije legendarne serije modela za sve terene ...

Formula 1 – VN Azerbejdžana Verstappenu

Formula 1 – trka za Veliku Nagradu Azerbejdžana pripala je Maxu verstappenu u bolidu ...