Mercedes tradicionalno početkom jeseni svojim Star Experience događajem podseća predstavnike medija i brojne kupce na novine u ponudi, ali i uz akcenat na bezbednosti u vožnji.

Mercedesov Star Experience još malo pa će proslaviti deceniju postojanja. Panevropski događaj koji organizuje Mercedes u saradnji sa svojim predstavništvima ili uvoznicima, okuplja predstavnike medija i kako aktuelne tako i potencijalne kupce. Ovaj događaj koji već godinama ne zaobilazi Srbiju zamišljen je kao prezentacija noviteta i novina, ali isto tako i demonstracija novina u realnim uslovima kroz nekoliko radionica, od kojih je većina posvećena bezbedenosti.

I ove godine, Mercedes i uvoznik marke za Srbiju Star Import bili su organizatori događaja održanog u Centru NAVAK, pod dodatnim nazivom “Feel Intelligent Drive“.

Logičan akcenat bio je na S Klasi koja je ove godine ušla u prodaju nakon restilizacije, u kojoj je pored estetskih zahvata dobila i unapređene bezbednosne sisteme, i asistencije u vožnji koji su demonstrirani, a koji S Klasu čine ne samo udobnom luksuznom limuzinom, nego i vozilom koje će se samo zaustaviti pred preprekom, pomoći u izbegavanju prepreke, prepoznavati ograničenja brzine i samo prilagođavati brzinu, i u osnovi autonomno voziti do nivoa koje zapravo dozvoljavaju zakoni ( i stanje horizontalne signalizacije). Na kraju i samo će prepoznati mesto za parkiranje i uparkirati se. Da, rade to i drugi, ali Mercedes nam je pokazao na delu.

Ulogu ABS-a i ESP-a odavno smo apsolvirali, ali nikada nije na odmet podsetiti se šta znači maksimalno kočenje uz izbegavanje prepreke. Vežba koju naše auto škole ne praktikuju a na kojoj se insistira na svakom treningu bezbedne vožnje bilo gde u svetu. U režiji Mercedesa to je samo komplikovanije, obzirom da pod kontrolom treba zadržati, na primer, poprilično masivnu E klasu. Uz efikasne elektronske i elektrohidraulične sisteme, velika limuzina se milimetarskom preciznošću može upravljati i provući pored prepreke na putu. Šta više, kako smo sami isprobali, ne samo E Klasa, nego i V Klasa, luksuzni van, čiji ABS i ESP savršeno funkcionišu.

Da se Mercedes priključuje globalnom trendu elektrifikacije nije neka novina, ali novina jesu bili plug in hibridna vozila koja su mogla da se isprobaju, a koja u trenutnom formatu nude autonomiju do 30 kilometara kao čisto električna vozila, ili, u slučaju E klase koju smo na kratko probali, veoma prijatan i funkcionalan spoj benzinskog agregata i električnog pogona, koji, kada su zajedno u funkciji, nude veoma impresivne performanse. A i upravljivost, koja nije ugrožena povećanjem mase vozila koja je neminovna ugradnjom baterije i trofaznog elektro motora koji se nalazi na pogonskom vratilu menjača.

U svojoj ponudi Mercedes-Benz ima brojna SUV vozila, od najmanjeg GLA, pa sve do, bez preterivanja, legendarne G klase koja traje decenijama. Dobro uređen offroad poligon NAVAK-a je svaki put bio, pa i ovom prilikom dobro mesto za pokazati da se cela SUV ponuda Mercedes-Benza i bez offroad paketa opreme, odlično snalazi na sigurno zahtevnijem terenu od onoga po kojem će je verovatno jedan vlasnik voziti.

Na kraju AMG. Da, svi nestrpljivo očekuju novu A Klasu u AMG izdanju za koju se već uveliko govori da će preći granicu od 400 KS, a koja bi se trebala pojaviti krajem naredne godine. Ali i do tada, velika i brojna AMG porodica ima šta da kaže i ponudi. Ipak kratke vožnje nisu dovoljne za ozbiljnija poređenja i ocene, ali AMG E 63 sa svojih 571 KS je impresivna limuzina koja kombinuje udobnost i ogromnu snagu, svako u svom segmentu, prate je C43 AMG 4-MATIC sa 367 KS i E43 AMG karavan sa 401 KS, kao i kompaktni GLA45 AMG sa 381 KS.

Na kraju, ne sme se ni zaboraviti organizacija na visokom nivou, uz maksimalno dobro korišćenje raspoloživog vremena a bez stresa ili pritiska po prisutne. Očigledno, to što Star Experience toliko traje, nije slučajno.
Show Comments