fbpx

Da li postoji dobra limuzina za razumnu cenu?

Da li se i za koliko novca može kupiti porodična, ili poslovna limuzina, a da zadovolji sve realne potrebe?

U vreme kada se automobil B segmenta sa iole boljom boljom opremom gotovo i ne može kupiti ispod 13.500-14.000 evra, koliko tek treba izdvojiti za nešto što se može nazvati porodičnom limuzinom? A pogotovo sa nečim što je danas postalo bezmalo osnovna oprema – klima, servo upravljač, električni podizači prozora i upotrebljiv višenamenski ekran? A pogotovo sa umereno žednim motorom sa 110 ili 120 KS.
Evolucija prethodnika
Hyundai Elantra sa svojih 4.5 metara savršeno uklapa u sliku porodične limuzine, koje se u svom C segmentu zapravo sve manje traže pogotovo u Evropi. Mi u Srbiji još nekako ostajemo pomalo staromodni i među retkim tržištima smo koja uopšte traže ovakve limuzine. U osnovi, govorimo o sasvim „običnom“ automobilu, sa četvora vrata, koji po mogućnosti pristojno izgleda. Hyundai ga u svojoj ponudi ima još od 1990., a aktuelna šesta generacija proizvodi se širom sveta od južne Koreje, preko SAD i Kine do Rusije i Irana. I da, naravno, prodaje se širom sveta.
Elantra koju kupci imaju u ponudi kod nas je model koji je premijeru imao prošle godine i potpuno je svež što se generacijskog života tiče. A i što se izgleda tiče. Očigledna je samo evolucija prošlog modela, ali stilovi su im nedvosmisleno povezani. Čak i koncept siluete oblika kupea sa četvora vrata (fastback linija) je zadržana, što je dobra vest, kako iz ugla aerodinamike, kao i dinamičnosti izgleda. Na 4.57 m dužine, međuosovinski razmak od 2.7 metara je praktično odomaćen kod svih proizvođača koji ovakav model imaju u ponudi (Škoda Rapid, Citroen C-Elysse, Peugeot 301, Ford Focus…).

Običan i praktičan
Limuzina C segmenta bi u enterijeru trebala biti pre svega prostrana, udobna, praktična i naravno, bezbedna. Ovo nije cenovni razred koji dozvoljava preterane tehnološko dizajnerske egzibicije. Naravno, može i to, ali po cenu koja će lako da skoči blizu 20.000 evra, ili još gore, uskoči i naredni D segment. Elantrin enterijer je “spakovan” upravo po ovakvom ključu. Ponuda prostora je vrlo dobra, a dizajn poprilično germanski, bez mnogo oblina i kićenja. Ovakva postavka i ne treba da čudi. Šef dizajna Hyundaia je od 2015. Luc Donckerwolke, bivši dizajner VW-a i Audia, dok mu je direktni nadređeni jedan od predsednika Hyundai/Kia korporacije Peter Schreyer, takođe nekadašnji šef dizajna VW Grupe. U skladu sa ovim, sve je svedeno na jednostavnu upotrebu, pregledne komande, jednostavne linije koje čak i podsećaju na VW modele. Naravno, ništa loše, ali se publika deli na one kojima se ovaj stil sviđa i one druge.

Evocirajući uspomene na prethodnika, u kojem sam prešao dosta kilometara, prisetio sam jedne mane – prednjih sedišta u kojima nikako nisam mogao da nađem meni dobar položaj. Prihvatajući da svaka konstitucija i položaj sedenja traži različito, što se mene tiče, u aktuelnoj Elantri se na prednjim sedištima sedi znatno bolje. Takođe, i položaj za upravljačem je znatno udobniji. Pomalo problematična visina pozadi zbog krova koji se rano spušta nadole, rešena je spuštanjem niže stražnje klupe, čime se dobilo par dodatnih centimetara po visini. Što se prostora za noge pozadi tiče, ponuda je sasvim korektna i za duže putovanje. Ne treba zanemariti ni otvore za ventilaciju i klimatizaciju stražnjeg dela kabine.

Iako je Elantra limuzina, naslon stražnje klupe je asimetrično preklopiv što je praktično ako treba preneti duži prtljag, ali svakako daleko od praktičnosti koju nudi hatchback. Ipak, sa 458 litara, prtljažnik je na nivou onoga što i drugi u klasi nude. Samo, diskutabilno je koliko je praktično to što se može otvoriti samo ručicom na podu pored vozačevog sedišta iz kabine ili daljinskom komandom.

Upotrebljivo ali bez mnogo visoke tehnologije
Vozača u Style opremi očekuje kožom presvučeni upravljač sa brojnim komandama na sebi, ali i analogna instrument tabla, sa dovoljno velikim i čitljivim centralnim digitalnim delom posvećenim putnom računaru. Elantra nema preterano velik višenamenski ekran osetljiv na dodir, ali njegova skromna veličina od 5” ne utiče na funkcionalnost.

Tu su Android Auto i Apple CarPlay konekcije. Rezolucija slike je dobra, aplikacije su jasne i intuitivne, slika kamere za vožnju jasna. Uz to sleduje i veoma pristojan zvuk audio sistema sa šest zvučnika i, još uvek, CD playerom. Praktičan je velik prostor za odlaganje u vratima, ali i mali zatvoreni pretinac ispred ručice menjača, u kojem je sadržaj skriven od pogleda.
Pogon – efikasna klasika
Za benzinski atmosferski četvorocilndraš od 1.6 litara možemo da kažemo da je klasika u eri malih turbo motora sa neparnim brojem cilindara. 120 konjskih snaga su nešto na šta smo od 1.6 benzinaca odavno navikli. Tu je i šestostepeni manuelni menjač, a ovoj, nazvaćemo je klasičnoj, postavci pridružuju se MacPherson opružne noge na prednjem oslanjanju i torzija pozadi, uz samoventilirajuće diskove i napred i pozadi. Samo, ceo ovaj paket može se nazvati i “stara dobra klasika”, iako nije stara ni po jednoj osnovi. Za vozilo koje je prazno teško samo 1.220 kg, 120 KS je sasvim adekvatna motorizacija.
Malo tvrđa – mnogo direktnija
Za razliku od prethodnika, očigledno se radilo na ogibljenju i poprečnoj stabilizaciji, pa je naginjanje u krivinama primetno manje. Nešto tvrđi trim doprineo je i direktnijem upravljanju, mada snažno servo pojačanje prija u gradu, ali je prejako za otvoreni put, kada “zamagljuje” osećaj kontakta sa podlogom. Performanse su za ovu klasu vozila sasvim korektne. Ubrzanje do 100 km/h traje 10 sekundi, dok je maksimalna brzina 200 km/h. Poradilo se i na zvučnoj izolaciji, pa je aktuelna Elantra evidentno tiša od prethodne. A u celoj ovoj priči o “klasici” iznenađenje je prosečna potrošnja. Sa, na testu, prosečno potrošenih 6,2 litre, Elantra spada u ekonomične, pa čak i retke koji manje troše od fabrički deklarisanih vrednosti.
Iznos savim razuman
I da odgovorimo na pitanje sa početka, koliko novca treba izdvojiti za prostranu, korektno opremljenu i solidno motorizovanu limuzinu. Po važećem akcijskom cenovniku, Elantra GLS Premium košta 14.590 evra. Nekoliko puta u tekstu spomenuh klasiku, svakako ne misleći pri tom na tehnologiju ili rešenja od pre 20 godina. Elantra je apsolutno savremena limuzina izgledom i performansama, a ako se ne preteruje sa opremom i razumnom cenom. Uz to ide i funkcionalnost, a i izgled koji je, barem vizuelno, čak čini i skupljom nego što jeste. A tu je i garancija od 5+2 godine uz veoma korektne statistike o pouzdanosti.

[table id=16 /]

  • Show Comments

  • Ucha

    Pa jedva ti pronadjo sajt. Ti ko da se krijes covece?

    • Aleksandar Ugljesic

      Nema skrivanja, naprotiv. Evo tu smo, radimo pun gas.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford je predstavio novi Ranger Raptor

Ford je predstavio novi Ranger Raptor za 2023. godinu, čiji 2.0 dizel je zamenjen ...

Aston Martin Vantage će se trkati u DTM-u

Nemački šampionat touring automobila poželeo je dobrodošlicu Aston Martinu, kao najnovijem proizvođaču koji se ...

Gordon Murray sprema “pravog” naslednika McLarena F1

 Naslednik McLarena F1 kojeg sprema Gordon Murray imaće atmosferski V12 motor i manuelni menjač ...

BMW otkrio svoju prvu električnu limuzinu i4

BMW je prikazao serijsku verziju svoje prve električne limuzine i4, sa ozbiljnom snagom i ...

Fiat Topolino – električna urbana mobilnost

Fiat Topolino, veselom i modernom električnom automobilu namenjenom svima, porodicama, pa čak i najmlađima ...

Lawrence Stroll nastavlja da kupuje Aston Martinu

Lawrence Stroll, kanadski milijarder, koristi pad vrednosti akcija, nastavlja da kupuje jeftine akcije i ...