fbpx

Ford je predstavio novi Ranger Raptor

Ford je predstavio novi Ranger Raptor za 2023. godinu, čiji 2.0 dizel je zamenjen mnogo snažnijm V6 benzincem

Ford Ranger Raptor premijerno je predstavljen i zapravo će biti prva verzija četvrte generacije popularnog pick-up-a koji će stići do kupaca, koji ga mogu očekivati već krajem leta. Standardni Ford Ranger, koji je predstavljen prošle 2021. godine će se u salone useliti kasnije, krajem godine.
Razumljivo, dizajnom karoserije novi Ford Ranger Raptor oslanja se na „Born in USA“ stil koji smo već videli na standardnom Rangeru četvrte generacije, a koji se zapravo naslanja na moćni Ford F150, ultra popularni model u SAD. I sasvim je jano koja je poruka dizajnera – snaga, moć, snaga tako u krug.
Ono što je ponajveća novina u novom modelu Ranger Raptor je pogonska jedinica. Dosadašnji 2.0 dizel je zamenjen zapreminom i brojem cilindara znatno većim benzincem. EcoBoost V6 ima radnu zapreminu od 3.0 litre, veštačko disanje uz pomoć dva turbo kompresora i 288 KS (skoro 80 KS više nego do sada) uz maksimalni obrtni moment od 491 Nm. Iako za sada Ford još uvek skriva performanse, očekuje se da će do 100 km/h ubrzavati za manje od 10.1 sekundu, kolko je blo potrebno dosadašnjem modelu sa dizel motorom. Za kupce koje zadovoljava manja zapremina i manja snaga motora, a sasvim sigurno i manja potrošnja goriva, Ford Ranger Raptor će se u toku 2023. godine pojaviti u prodaji i sa 2.0 dizel motorom. Ipak, na žalost kupaca u Evropi, zbog ekoloških normi biće uskraćeni za mnogo moćnije izdanje koje iz istog motora točkovima nudi čak 392 KS, koliko će moći da imaju kupci, recimo, u Australiji.
Da bi odziv na gas i elastičnost motora bili na maksimalnom nivou, Ford Ranger Raptor je dobio „anti-lag“ sistem kakav se koristi na supersportisi Ford GT ali i na Focusu ST, a koji zadržava broj obrtaja turbine 3 sekunde po puštanju papučice gas, čime vozač odmah po dodavanju gasa na raspolaganju ima maksimalan nadpritisak punjenja motora vazduhom. Pored toga, oba turbo punjača su tako mapirana da se počinju okretati u različitom vremenu u svakom od stepena prenosa desetostepenog automatskog menjača, čime se postiže maksimalno linearno ubrzanje. Iz Ford Performance odeljenja poručuju i da su ponosni na postignuti zvuk iz izduvnog sistema Ranger Raptora, za koji kažu sjajan.
Kao i sa prethodnim Raptor verzijama Ford Rangera, motor je samo jedan od elemenata koji doživljavju modifikacije. Kompletna šasija je ojačana kako bi Raptor četvrte generacije i dalje bio stvarno sposoban terenac. Oslanjanje ima produžene hodove, amortizeri su 62 mm Fox, a površina čeličnog štitnika donjeg postroja i motora dva puta je veća nego kod standardnog Rangera.
Pored desetostepenog automatskog menjača, novi Ford Ranger Raptor ima elektronski kontrolisan centralni diferencijal sa reduktorom i mogućnost blokade prednjeg i zadnjeg diferencijala, kao i ukupno čak sedam modova vožnje – tri za drum i četiri za vožnju van asfalta i na teškom terenu.
U enterijeru su ambiciozno oblikovana sedišta čiji dizajn je potražena inspiracija u borbenom avionu Lockheed Martin F-22 Raptor, a papučice na upravljaču za mauelnu promenu stepena prenosa izrađene su od magnezijuma.
U Ford Performance dosta slikovito porede dosadašnji i novi Ranger Raptor i kažu da je je još uvek aktuelni Ranger Raptor ST verzija a novi je RS. Ko se razume u oznake koje koristi Ford sve će mu biti jasno…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hamiltonu 10 mesta pomeranja na startu VN Turske

Za trku Formule 1 u Turskoj, bolid Lewisa Hamiltona je dobio novi motor, što ...

Koliko su izdržljive baterije u električnim automobilima

Pored autonomije i trajanja punjenja, najveći kamen spoticanja električnih automobila je pitanje trajnosti baterija ...

Pada odluka gde se pravi Lynk & CO 01

Uprava novog brenda Lynk & CO odlučuje gde će se proizvoditi model 01 U ...

Vraća se Lancia Delta Integrale 2026. godine, ali…

Novi CEO Lancie, Luca Napolitano, potvrdio je da će Lancia ponovo imati legendarni model ...

Počela prizvodnja XC40 u Belgiji

U svom postrojenju u Belgiji, Volvo je označio početak nove ere time što je ...