BMW je prikazao serijsku verziju svoje prve električne limuzine i4, sa ozbiljnom snagom i ozbiljnom autonomijom
BMW Grupa je na uobičajenom godišnjem sastanku prikazala potpuno otkrivenu serijsku verziju svoje prve električne limuzine i4, koja će se u prodaji pojaviti tokom 2021. godine uporedo sa iX prvim električnim SUV-om iz Minhena. Kao što je i očekivano i4 baziran je na aktuelnoj Seriji 4 i to Gran Coupe verziji sa četvora vrata, a smešten je u klasu i u konkurenciju sa Modelom 3 iz Tesle.
Iako se potpuna i zvanična premijera BMW-a i4 tek očekuje, kompanija je najavila nekoliko nivoa snage pogona a u skladu sa tim i performansi. Procenjuje se da će vrhunski i4 M Performance imati 523 KS i autonomiju od blizu 500 kilometara i to prema EPA standardu merenja, mnogo rigoroznijem i bližem stvarnim uslovima od WLTP standarda. Za ovaj model sa dva motora i pogonom na svim točkovima se procenjuje da bi do 100 km/h trebao ubrzavati za manje do četiri sekunde i imati maksimalnu brzinu limitiranu na 200 km/h
U BMW-u i4 naći će se baterija pete generacije, za koju je proizvođač ranije najavio da će imati kapacitet od 80 kWh, biti kompaktnija od dosadašnjiuh baterijskih paketa, ali imati i masu od čak 600 kilograma.
Pogon koji će BMW koristiti u svojim električnim modelima je specifičan, i modularan. Elektromotor je u zajedničkom kućištu u koje je smešten jednostepeni prenos i kontrolna jedinica, a ovakav modularni koncept omogućava da se na jednu osovinu postavi čak dva ovakva pogonska modula, pa bi BMW u svoje vrhunske modele mogao ugrađivati čak četiri motora.
Enterijer i4 BMW još nije otkrio, ali dobrim delom ga je najavio informacijom da će u iX i i4 debitovati osma generacija iDrive sistema, koji pored ekrana smeštenih u zajedničko kućište ima i šestougaoni obruč upravljača o čemu smo nedavno pisali.
Zvanična premijera BMW-a i4 sa kompletnim podacima očekuje se u narednih nekoliko nedelja.
Show Comments