fbpx

Switchblade – leteći automobil spreman za 2018.

Ideja o letećim automobilima sve je više. Već za narednu godinu najavljen je Samson Switchblade – leteći supersportista

Foto: Samson

Ideja o letećim automobilima sve je više, a kako se stvari razvijaju, izgleda da se bližimo i realizaciji – serijskoj proizvodnji. Geely se već uključio u ovi trku kupovinom Terafugije, Uber intenzivno istražuje mogućnost letećeg taksija, a već za narednu godinu najavljen je Samson Switchblade – leteći supersportista.
Iako Switchblade zvuči kao marka brijača, ovo je trotočkaš dvosed, koji bi trebao objediniti davnašnju ideju i želju o automobilu i letilici u jednom. Dužine je, recimo, Mercedesa S Klase, što znači samo pet metara, ima dvoja vrata i dva sedišta. Kategorijom bi se trebao smestiti u lake avione, što je važno zbog potrebne pilotske dozvole. Pogon mu je vodom hlađeni 1.6 litarski V4 benzinski motor od 190 KS, a proizvođač tvrdi da je odnos snage motora i mase vozila veoma sličan onome što ima Chevrolet Corvette.

Foto: Samson

Kada je na drumu, pogon na stražnjim točkovima je preko petostepenog menjača. Krila i horizontalni i vertikalni stabilizator se se potpuno uvlače u karoeriju kada se vozi drumom. Maksimalna brzina na zemlji je oko 170 km/h, do je maksimalna brzina u vazduhu mnogo veća, oko 300 km/h. Plafon leta je 4.200 metara, a maksimalna poletna težina je 875 kilograma, što ne na nivou sportskih aviona, odnosno General aviation kategorije. Dužina staze za poletanje je 335, a za sletanje 488 metara, što ga svakako ne svrstava u letilice sa kratkim poletanjem i sletanjem. Šta više, raspon krila od samo šest metara baš i nestvara višak uzgona pa se kao brzina poletanja navodi čak 130 km/h, po čemu se može zaključiti i da je bzina sloma uzgona dosta visoka. Za letenje će biti dovoljan PPL rejting pilotske dozvole, odnosno dozvola sportskog pilota. Budućem vlasniku stiže i dodatna zabava ako želi. Moćiće sam da delimično sklapa svoj automobil – avion, ili da te radove prepusti fabrici, što isporuku produžva za tri nedelje i povećava cenu za 20.000 evra. Kada već pominjemo cenu, imanje ovog prevoznog sredstva i neće biti tako strašno. Cena je 100.000 evra, a proizvođač tvrdi da već ima 240 porudžbina. Dobra vest je da se za Switchblade ne mora da se drži na aerodromu što u mnogome smanjuje operativne troškove. Međutim, jasno je i da neće smeti da poleće baš bilo odakle, nego samo sa registrovanih letilišta.

Foto: Samson

Što se udobnosti tiče, standardna oprema je vrhunski audio sistem, kamera za vožnju unazad i antirol bar, a tu je u padobran koji u slučaju problema letilicu bezbedno spušta na zemlju. Enterijer je presvučen kožom, a tu je u klimatizacija. Prve isporuke najavljene su za april 2018. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hyundai Ioniq 5 N ide na Pikes Peak

Hyundai Ioniq 5 N ide na Pikes Peak na 102. takmičenje na legendarnoj brdskoj ...

Osvežen Hyundai i20

Predstavljen je osveženi Hyundai i20, a u prodaju će krenuti od leta ove godine ...

Mazda mora da proizvodi ono od čega se živi

Mazda kao relativno mali i relativno nezavisan proizvođač automobila otvoreno priznaje da mora proizvoditi ...

Kako je nastalo novo Dacia ruho?

Novi Dacia logo nije samo potpuno novo grafičko rešenje nego i potpuno nova strategija ...

Nastavlja se rat u Formuli 1

Nastavlja se rat u Formuli 1 između FIA i Formula One Group, a trenutno ...

Hyundai predstavo centralni vazdušni jastuk

Hyundai je iznenadio automobilski svet rešenjem koje je upravo predstavljeno – centralnim vazdušnim jastukom ...