fbpx

Test Mazda CX60 PHEV Takumi je test modela koji je po mnogo čemu prvi i jedinstven u ponudi japanske marke

Test Mazda CX60 PHEV Takumi je test modela koji je po mnogo čemu prvi u ponudi japanske marke. Mazda, relativno mali japanski proizvođač je Covid 19 pandemiju i krizu nakon pandemije jako osetio na svojoj koži, a uz model CX60 ima velike ambicije. A ambicije nisu bazirane na pukoj želji menadžera. Mazda CX60 nastala je kao potpuno novi model, na potpuno novoj platformi, i to kao model koji Mazdu treba da smesti u premijum segment, ali i da privuče kupce koji su do sada sebe nalazili u nešto manjem modelu Toyota RAV4.
A Mazda k’o Mazda, voli da ide svojim, neutabanim putem. Za CX60 razvijena je platforma sa zadnjim pogonom! Zvuči neverovatno, ali je istinito, uz podatak da je pored toga razvila i dva nova redna šestocilindarska motora, 3.3 dizel i 3.0 benzinac, koji se, naravno, potpuno uklapaju u koncept zadnjeg pogona. A tu je i testirana Mazda CX60 PHEV, zapravo najsnažniji, najekonomičniji i vrhunski model u porodici Mazda CX60. I prvi, prvi plug in hibridni model ikada u ponudi Mazde. Kada se tome doda i kompletna oznaka testiranog modela Mazda CX60 PHEV Takumi, znači da je reč o „best of the best“ u porodici. A da li je baš tako?
Mazda CX60 najveća je Mazda u Evropi, barem dok se ne pojavi CX80, sedmosed na istoj platformi. Mada, Mazda CX60 nije preterano velik automobil. Dužine je 4.740 metara, mada sa 2.870 metara ima relativno velik međuosovinski razmak, a pogotovo širinom sa ogledalima od 2.134 spada među najšire u svom segmentu koji je više nego brojan, bogat ali i respektabilan, kada se pomene ne samo RAV4 nego i Audi Q5, BMW X3 i ostali, za koje Mazda tvrdi da „cilja“.
Po pitanju dizajna karoserije, deluje da je Mada odigrala „zicer“. Bez mnogo virtuoznosti u stilu, karoserija Mazde CX60 je, recimo, klasičan SUV, ozbiljnog i sigurnog stava i markantno robusnog grila hladnjaka. LED svetlosne grupe su standardne, a uz vrhunsku Takumi opremu su AHL, automatski adaptivna. Sve skupa, da li je Mazda CX60 najatraktivniji model u segmentu? Nije, ali obećava i da za 2-3 godine neće postati potpuno demodiran.
Pogled pod poklopac motora otkriva nam mešto zanimljivo. Obzirom da je za SUS pogon u PHEV verziji Mazde CX60 zadužen četvorocilindarski 2.5 litarski atmosferski benzinac, a u motorskom prostoru ima mesta i za redni šestocilindraš, agregat je smešten iza prednje osovine, što najavljuje dobar balans ovog modela, ti pre što je u kućište automatskog menjača ugrađen elektromotor, što čini poprilično težak „paket“.
Ako već eksterijer nije preterano maštovit (što će verovatno neko pomisliti), enterijer i te kako jeste. Svakako stvar je ukusa, ali testirana Mazda CX60 Takumi ima jedan od najlepših enterijera u klasi. I ne svodi se sve na vizuelno. Materijali deluju kvalitetno, nema sve prisutnijeg osećaja štednje, završna obrada je vrhunska. Ponuda prostora je odlična, kako napred tako i pozadi.
Instrument tabla je digitalna, vrlo kvalitetne i jasne grafike, međutim bez previše mogućnosti prilagođavanja, dok je HUD deo standardne opreme u Takumi paketu. Infotejment ima velik ekran dijagonale 12“. Po praksi koju gaji Mazda, nije osetljiv na dodir, nego se upravlja velikim rotacionim kontrolerom, ali je po pitanju brzine, intuitivne i jednostavne upotrebe vrhunski, na nivou onoga što BMW nudi u svom X3. Audio sistem je Bose, uz vrhunski opremljen model “sledi” i adaptivni tempomat i kompletan paket bezbednosnih asistencija.
Što se nas tiče, potpuno podržavamo i klasične fizičke prekidače koje je Mazda zadržala za klimatizaciju i provetravanje u grejanje i ventilaciju sedišta, koji su u nizu smešteni ispod višenamenskog ekrana.
Prednja elektropomična sedišta su odlična, opremljena grejačima i ventilacijom, a interesantno je i elektropomično podešavanje upravljača po visini i dubini. Mazda čak nudi i prepoznavanje lica korisnika i automatsko podešavanje sedišta i upravljača na memorisani položaj.
Zadnja klupa je udobna gotovo kao i prednja sedišta. Vrlo dobra je ponuda prostora za glave i kolena čak i kada su na prednjim sedištima nadprosečno visoke osobe. Obzirom da je testirani model plug-in hibrid, a i da je bio opremljen panoramskim korovom, dobra vest je da i dalje ima sasvim dovoljno prostora po visini kako napred, tako i pozadi.
Iako iako sa PHEV pogonom, Mazda CX60 može se pohvaliti pristojno velikim i funkcionalnim prtljažnikom zapremine od 570 litara do visine prozora, koji može da poraste do 1.726 litara. Za kampere i one koji ne mogu bez električnih uređaja u prirodi ili po prirodi posla, Mazda CX60 PHEV Takumi u prtljažniku nudi i utičnicu sa naizmeničnom strujom do opterećenja od 150 W.
Mazda CX60 počiva na novoj platformi koja na prednjoj osovini ima opružne noge sa dvostrukim trouglastim ramenima, dok je pozadi multilink osovina. Atmosferski 2.5 četvorocilindarski benzinac zadužen je za 192 KS i 261 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Elektromotor maksimalno ima 175 KS (129 kW) i 270 Nm, a u ukupnom bilansu Mazda CX60 PHEV ima maksimalno 327 KS i 500 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Osnovni pogon je na zadnjoj osovini, a elektromotor ima sopstvenu spojnicu sa osmostepenim automatskim menjačem, pa je pogon a svim točkovima raspoloživ i u vožnji na struju. Baterija je litijum jonska, kapaciteta 17.8 kWh, a radni napon je 355 V.
Plug in hibridni pogon u svom konceptu ima dobru zamisao svakodnevne gradske vožnje na struju i vangradske uz blagodet automomije koju donosi pun rezervoar benzina. Međutim, da bi se u praksi koristila ova mogućnost, ne sme zaboraviti na redovno punjenje, ako se ima kad a i gde. Doduše, nije preterano velika, pa se na wall boxu od 11 kW napuni za dva sata, ili za pet sati na kućnoj utičnici. Samo, ako se ne puni, motoru sa unutrašnjim sagorevanjem ostaje nezahvalan zadatak da „vuče“ stotine dodatnih kilograma elektromotora, baterije i složene instalacije i invertera.
U praksi, Mazda CX60 ima obećanih 63 kilometra vožnje na struju, za koje naš test kaže da je realnije oko 50 kilometara i to pod idealnim uslovima vožnje i temperature, a i uz nježnu nogu na papučici gasa. Ruku na srce, Mazda CX60 PHEV Takumi će vas na relaciji Beograd – Novi Sad nagraditi neverovatnom prosečnom potrošnjom od samo 2 l/100 km, barem kako piše na putnom računaru, ali i zbuniti preostalom kilometražom od samo 330 kilometara sa praznom baterijom ali rezervoarom goriva čiji pokazivač pokazuje preostalih 2/3 od 50 litara punog rezervoara!?
U vožnji, Mazda CX60 PHEV Takumi pre svega je vrlo udoban automobil koji odlično apsorbuje neravnine, ali se i vrlo malo naginje u krivinama. Od upravljanja smo, obzirom na zadnji pogon, očekivali malo više direktnosti, ali je dinamika upravljanja zapravo dobro ukomponovana sa udobnošću, a uz dobru preciznost. Verovatno bi upravljanje bilo još direktnije na širim i nižeprofilnim pneumaticima od 235/50 R20, koji su standardni za Takumi opremu. Takođe, od automobila koji teži ka premijum segmentu očekujemo još više uglađenosti u radu menjača pri malim brzinama i sporoj vožnji, kada prenosni sistem ume da bude neodlučan u odabiru odgovarajućeg stepena prenosa.
Mazda CX60 PHEV Takumi je ozbiljno snažan automobila sa svojih 327 KS, koji uz AWD ima i dovoljno trakcije da svu raspoloživu snagu prenese na podlogu. Međutim, da bi pod papučicom gasa imali svih 327 KS, baterija mora biti puna, a svako uživanje u silovitom ubrzanju plaća se i rapidnim pražnjenjem baterije kada je vozilo u kombinovanom modu pogona. Svakako, ubrzanje do 100 km/h koje traje samo 5.8 sekundi je impresivno.
Generalno, Mazda CX60 PHEV Takumi je vrlo tih automobil ne samo u EV modu vožnje nego i kada SUS motor radi svoj posao. Pomenuli smo panoramski krov – njegov pomični deo je relativno mali, podiže se visoko preko zadnjeg fiksnog dela i u vožnji proizvodi dosta šumova vetra, mada je svakako prijatno otvoriti ga pri malim brzinama, a mnogo svetla koje dolazi u kabinu kroz panoramski krov uvek rado pozdravljamo.
Mazda CX60 PHEV Takumi je odličan, pre svega udoban i funkcionalan, a i brz automobil. Uz ukupnu prosečnu potrošnju na testu od 5,0 l/100 ovo je i ekonomičan automobil. Naravno, pretpostavljamo da čitajući našu recenziju ovog modela niste ni pomislili da je ovo jeftin SUV. Testirana, maksimalno opremljena Mazda CX60 PHEV Takumi košta 63.990 evra, što svakako nije malo, ali je znatno niže od cene od modela kao što su Toyota RAV 4 PHEV, BMW X3, ili Mercedes-Benz GLC, pa i nešto snažnijeg Volvoa XC60 T8 Recharge.

Model

Mazda CX60 PHEV Takumi

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.740/ 2.134/ 1.686
Međuosovinski razmak (mm)

2.870

Masa vozila praznog (kg.)

2.058

Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2.667

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

2.500

Zapremina prtljažnog prostora (l)

570/1.726

Pogon PHEV
SUS motor
Gorivo

Benzin

Broj cilindara/ ventila

4/16

Radna zapremina (ccm)

2.488

Snaga pri o/ min. (KS) 192 pri 6.000
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm)

261Nm

Elektromotor
Snaga KS/kW

175/129

Maksimalni obrtni moment el. motora

270

Baterija kapacitet

17.8

Maksimalna snaga

327 KS

Menjač

8 Automatski

Ubrzanje 0-100 km/h

5.8

Maksimalna brzina km/h

200

Prosečna potrošnja na testu l/100 km

6.6

Zapremina rezervoara

50

Cena testiranog modela

63.990 evra

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nissan Z Proto – V6 i manuelni menjač!

Nissan sprema naslednika 370Z, a upravo prikazani Z Proto podseća da Nissan nije izgubio ...

Kallenius – elektrifikacija automobila zatvara radna mesta

Šef Mercedes-Benza Ola Kallenius javno je progovorio o mogućim gubicima radnih mesta koja će ...

Tesla konačno ostvario magičnu cifru od 5.000 Modela 3 nedeljno

Nakon višestrukih probijanja rokova i neispunjenja ciljeva, Tesla je konačno dostigao magičnu cifru od ...

Mercedes (ponovo) investira u SUS motore

Mercedes (ponovo) investira u SUS motore i to ogromne količine novca nakon prihvatanja stvarnosti ...

Fudbaleri FK Barcelona zaronili su u CUPRA svet

FC Barselona, zvanični automobilski partner brenda CUPRA organizovao je događaj u svom trenažnom centru ...

Porsche najavljuje dva električna modela

Porsche je uz predstavljanje finansijskog bilansa najavio i ponešto od planova – dva nova ...